Hallo! Ik moet wegens een zogenaamd NK cellen tekort in de baarmoeder het middel Granocyte injecteren in de buik. Morgenochtend krijg ik de spuiten toegestuurd vanuit het Nij Geertgen en ik moest ze het liefst meteen spuiten. Nou heb ik geen ervaring met zelf spuiten (ben ook een beetje bang van naalden) dus heb ik de huisarts gebeld maar zij hadden geen plek voor me morgen en ik vind het na het weekend te laat. Kan ik dit zelf dan doen als ik de prikinstructies goed opvolg en een beetje flink ga zijn? Ik ken niemand verder met ervaring die het voor me kan doen nl. Maar nou zat ik net even op youtube te kijken en ik schrok er een beetje van dat je een bloedvat kon raken, dan vind ik het toch weer eng om zelf te doen. En is er trouwens iemand bekend met granocyte wat later in de zwangerschap ipv voor de innesteling?
Ik ben dankzij de granocyte zwanger. Volgens mij is het een kant en klare spuit als ik het me zo kan herinneren. Je trekt het rubber dopje eraf en zet de naald met een dartbeweging loodrecht in je buik. En dan langzaam leeg spuiten. Kan je partner het niet voor je doen?
Toen ik het spuiten nog eng vond: Ik pakte altijd een "rol" buik vast en zette de naald klaar tegen de huid, inderdaad netjes loodrecht. Dan keek ik even de andere kant op en schoof ik de naald er rustig in. Zo vond ik het goed te doen. Geen ervaring met granocyten. Waarschijnlijk kun je wel overweg met die prikinstructie, het is geen heel moeilijk kunstje. Succes!!
Hoe heb je de MM dan gedaan? Toen heb je ook moeten spuiten neem ik aan? Vraag je man/vriendin/moeder. Het is zo gepiept.
Rechtop zitten en vetrolletje pakken en idd met een dartbeweging er snel in prikken! Hier ehh 100den spuiten gezet! (hormonen en daarna tijdens de hele zwangerschap + 6 weken erna dagelijks bloedverdunners). Bloedvaatjes in je buik zijn zo klein.. die raak je wel eens, maar dan komt er een druppeltje bloed uit en klaar . Dus evt een papiertje in de buurt houden voor als dat gebeurd! Succes! de eerste spuit is moeilijk, daarna wordt het heel snel routine!
Dankjjullie wel voor de berichtjes! Jullie omschrijven helemaal goed hoe jullie het doen. Fijn! Ik ben gerustgesteld Het enige is dat ik het volgens mij met een hoek van 45 graden moest doen? Niet loodrecht? En de naald hoeft er niet heel diep in toch? Nou het komt vast goed denk ik zo.. Ik ben best bang voor naalden en liet altijd de huisarts assistente mij prikken (heb niet zoveel injecties gehad over 't algemeen) en ik kijk altijd weg, daar had ik nu even spijt van Haha Dankjewel nog voor de uitleg van de bloedvaatjes, ik houd er gewoon idd een doekje tegenaan voor de zekerheid.
Hier heeft mijn man mij eerst geprikt. Toen na twee weken moest ik het zelf doen en dat vond ik zelfs fijner. Je voelt dan zelf of die plek "fijn" is. Rol pakken, naald er tegen aan en zachtjes door duwen. Zachtjes de vloeistof leegduwen (en op lichaamstemperatuur is ook fijner) en na het injecteren even op de plek drukken. Ook in mn been vond ik het goed te doen.
Je zet de naald horizontaal. En wel de hele naald erin, anders komt de vloeistof er weer uit en weet je niet hoeveel je hebt geprikt. Je kunt het! Echt waar!
Dankje! Maar dus wel horizontaal? Ok...Ik dacht dat de combinatie horizontaal en de hele naald misschien te diep zou zijn? Pfff..Vind het toch wel eng, maar ik ben gewoon niet zo goed in éerste keren'. Als ik het eenmaal gedaan heb zal het wel beter gaan. Ik wil het echt zelf kunnen want volgende week moet ik 'm weer zetten. Nou ben benieuwd...Ik heb de spuiten nog niet binnen dus ik wacht het af
Wat je zou kunnen doen om het een beetje te 'verdoven' is vooraf een ijsblokje doen op de plek waar je gaat prikken. Voel je er minder van. Kan je de eerste keren misschien helpen. En kijk ook even of je met deze stof moet opletten met wrijven na afloop (kan soms je instinct zijn om te gaan wrijven). Soms moet je dat namelijk niet doen omdat het dan juist een beetje gaat branden, maar dat is afhankelijk van de substantie. Kun je nog even googlen.
Ja ik wil het graag zelf doen want mijn man bood al aan het voor me te doen en dat durf ik al helemaal niet...Ik denk dat ik dan zelf goed kan voelen waar het het prettigst is. Ook het zachtjes doorduwen lijkt mij prettiger, op youtube zie ik iedereen het er heel snel in drukken. Maar dat zal voor iedereen kwestie van voorkeur zijn denk ik. Goh voor alle 'injectie'-getrainde meiden hier zal ik wel als een aansteller overkomen maar ik vind een injectie op het moment dat ik de naald zie altijd heel erg eng. Maar het is goed dat ik het nu zelf ga leren, misschien alleen maar goed tegen die angst
Je bent echt geen aansteller! Ik heb de eerste keer ook een uur geprobeerd voor ik het durfde. Dood en dood eng. Alleen het went. En ik vind zachtjes fijner. Dan voel ik ook of het goed gaat. Gewoon uitproberen!
Geen aansteller hoor. Heb inmiddels al veel prik ervaring (mmm en nu al maanden bloedverdunners), maar de eerste keer stond het zweet me in de handen. Gelukkig heb ik dat toen wel samen met verpleegkundige kunnen doen. Af en toe als het een paar keer niet lekker gaat (soms raak je gewoon een bloedvat, kun je niets aan doen) dan zie ik er ook echt weer extra tegenop. Wat mij wel helpt is om te denken 'ik ben heel stoer en ik kan dit' en dan achteraf super trots zijn op mijzelf . En het helpt ook als mijn man dat dan ook extra uitspreekt dat hij zo trots is
Nou, ik wilde nog even vertellen dat het gelukt is! Ik kreeg ze gisteren laat in de middag pas binnen en ik dacht dat ze kant en klaar zouden zijn maar ik moest de injectie nog klaarmaken en het was me ook niet helemaal duidelijk wat de hoeveelheid nou eigenlijk was. Dat vond ik wel een beetje vervelend allemaal. Maar uiteindelijk is het gelukt, ik had op een gegeven moment de naald erin (gelukkig een klein naaldje, op youtube was die superlang!) en toen was ik even zo in spanning dat ik vergat te spuiten, maar uiteindelijk is het goed gegaan. Ik heb het wel in een 45 graden hoek gedaan, durfde het niet loodrecht. Moest het ook echt langzaam doen, dat gaat bij mij beter. Dus ik wil jullie nog even bedanken voor de hulp want ik vond het oprecht heel eng. Maar door jullie manieren van uitleg voelde ik me wat zekerder. Ik ben echt blij dat ik mezelf nu een injectie durf te geven haha, weer iets bereikt denk ik maar zo
Dankje voor je berichtje! Ik las het net pas en ik moest zo lachen want ik heb mezelf moed ingepraat, precies zoals jij zei, ik ben zo stoer, ik kan dit. En kennelijk heb ik dat hardop gedaan want mijn man kwam op een gegeven moment kijken tegen wie ik aan het praten was haha En achteraf was ik zo blij, alsof ik iets heel bijzonders had gedaan Veel meiden doen er zo makkelijk over en toen ik gisteren de naald zag dacht ik eerst van, oh klein naaldje, komt goed. Maar toen ik echt door mijn huid moest prikken had ik meerdere minuten een soort freeze en dacht ik 'ja dit gaat me gewoon niet lukken'. Alsof mijn hand gewoon niet mee wilde werken. Tja, ik houd er gewoon niet van. Ik heb een poging gedaan tot acupunctuur en dat ging zo moeizaam, dat geeft wel aan hoe eng ik naalden vind..ach, het is niet anders.
Heel goed! En dr zullen hier vast vrouwen zitten die het zo wel ff doen. Maar de meesten schijten net als jou en mij in hun panty de eerste keer haha. Ik prikte zelf ook altijd en dan langzaam leegspuiten, veel fijner dan bam ineens. En je vloeistof iets warmer maken, hoe dichter pp je eigen temperatuur hoe fijner vaak. You go girl!
He Skye, Ik wist niet dat je ook moest prikken! Hoe lang moet je dat doen? Net als de bloedverdunners de hele zwangerschap? Hier ook geen held hoor. Zie mezelf nog zitten met die eerste naald. M'n man zei dat ik m erin moest jassen. Heb ik wel 30 keer bijna gedaan maar elke keer toch weer net niet. Toen heeft hij het gedaan. Grooooote blauwe plek werd dat. De overige 7 maanden heb ik het dus elke dag zelf gedaan: gewoon heel rustig erin prikken. Pleistertje voor evt. adertje en maar hopen op geen blauwe plek. Dat krijg je van bloedverdunners vaak wel maar misschien van jouw spul niet? Ik hoop het maar zodat je in de zomer nog een beetje een gave buik hebt In de benen vond ik pijnlijker maar dat was goed voor de afwisseling. Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan het medicijn? Succes ermee. Ik bleef het naar vinden....
De eerste keren stond ik ook met zweethanden hoor en het is inderdaad ff zoeken wat voor jou het makkelijkste spuit. Voor mij wende het wel enorm snel, maar moet zeggen na 5 maanden dagelijks 1 of meerdere spuiten ging het wel ff tegenstaan en kreeg ik wel moeite. Mijn buik was toen bont en blauw en steeds dikker vanwege de zwangerschap. Op een gegeven moment ben ik in mijn bovenbeen gaan spuiten, en toen zat ik de eerste paar keren weer met net zulke zweethandjes als de eerste keer Goed gedaan! En veel succes!