Ik ben nu 39 week zwanger.. Nig niets geen tekenen. Vorige kindje kwam met 42 weken em bleek fors te zijn. Vandaag bij de vk over strippen gehad. Ze heeft me gevraagd erover na te denken, zou zij ook doen. Enerzijds denk ik.. Als de natuur nog niet wil, dan zal het wel een reden hebben. Heeft strippen dan wel effect? Ook gehoord dat je er alleen maar nep weeeen van krijgt. Anderzijds het proberen waard misschien. Ben benieuwd naar ervaringen..
Ik ben ook geen voorstander van strippen en/of inleiden. Maar ik heb daar vandaag toch afspraken over gemaakt met mijn vk. Ik wil het liefst de natuur zijn gang laten gaan maar na de 41 weken vind ik de risico's te groot. Ik hoop dat het snel spontaan op gang komt! Ik lees mee.
Ik word maandag gestript.. dan ben ik 41 weken. Hoop zo dat het niet nodig is. Ala jij bang bent dat je weer een groter kindje krijgt zou je het kunnen overwegen, bij de 2e werkt t beter toch? Maar ik zou dan wachten tot 40.5 ofzo..
Ik ben met 39.1 gestript omdat ons meisje een erg groot hoofd zou hebben! Ik had 2 cm ontsluiting (moet je ook hebben, anders kunnen ze niet strippen). Ik vond het erg pijnlijk, maar ik ben gestript door de gyn! Die doen het volgens de vk iets minder zacht Een uur later begonnen de eerste weeën en een dag later was ons meisje er!! Sterkte met de laatste loodjes!
Ik ben 3x gestript. Eerste 2 x nul effect, derde x kreeg ik meteen om de 3 min harde buiken die overgingen in weeen. 19 uur na het strippen is onze zoon geboren.
Ik heb er niet voor gekozen, ik wilde de natuur zijn gang laten gaan. Dat extra zetje door het strippen zou natuurlijk net genoeg kunnen zijn, maar ik was vooral bang voor meer voorweeën en verder niets. Uiteindelijk twee superbevallingen gehad zonder strippen/inleiden/medische ingrepen.
Bij mijn vorige zwangerschap hebben ze met geen woord over strippen gerept. Ben ook niet over tijd gegaan hoor maar toen de vk het erover had dat ik dan naar het ziekenhuis op controle zou moeten gaan als ik overtijd ging (hier in de praktijk komt de vk enkel op donderdagnamiddag en ik zou dan 2 of 3 keer per week controle hebben) dacht ik dat ze dat ook ging voorstellen. Vorige week ging ik op controle (38+4) en was een duitse vk. Zij heeft me deze week geen afspraak gegeven maar volgende week pas en zei dat ik dan gestript kon worden. Mja zelf zit ik er niet op te wachten, laat liever de natuur zijn gang gaan als alles goed gaat. Van zodra er risico is voor iets dan laat ik ze natuurlijk wel doen (strippen/inleiden/ks).
Strippen is dan wel een medische handeling, maar wel een heel erg laagdrempelige... Als je ermee kunt voorkomen dat je bevalling ingeleid gaat worden in het zkh bijvoorbeeld, dan zou ik het altijd doen. Als je er natuurlijk van bevalt heb je zeker 50 andere medische handelingen ermee uitgespaard Ik ben met 38.3 ingeleid... Ik ben met 38.1 gestript en met 38.2 weer. Helaas is de bevalling er niet van begonnen.. Maar ik had wel al 4 bonus centimeters ontsluiting... Scheelde toch weer een poosje puffen
Hier trouwens pas gestript met 41, 41.1 en 41.3. Zoontje geboren met 41.4, voor zn lengte 53 cm erg licht 3115. Had voor mn gevoel echt niet veel langer moeten duren. Was dus erg blij dat t strippen heeft geholpen.