Domme vraag (wassen)

Discussion in 'De lounge' started by luckey, Aug 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    Dames ik heb even jullie hulp nodig.
    Iets doe ik fout maar weet niet precies wat.

Als ik de wasmachine doe vullen is dit altijd voor 3/4.
    Altijd hetzelfde wasmiddel (AH eigen merk) en geen wasverzachter.
    De ene keer stinkt de was alsof hij weken in water heeft gestaan, de andere keer ruikt het mega lekker.

Hoe kan dit??????
    Soms doe ik de stinkende was opnieuw wassen en dan de machine maar half vol PLUS nog eens wasverzachter, maar de geur gaat dan niet eruit......

2. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Dan is de was al in de wasmand verstikt. Vaak met sportkleding en handdoeken. Heb je een dichte wasmand?
    Eentje met gaten verminderd dat al en stuk.

3. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Was jij altijd met vloeibaar middel? Was jij wel eens heet +60 en dan het volledige programma? En laat je het deurtje open als alle was gedaan is en de machine uit gaat?

Misschien moet je eens wassen op hete (re) tempraturen en dan met poeder. Kan best zijn dat je machine daarom stinkt omdat de wasmachine zelf erg vuil is. Je zou hem nu (leeg) kunnen laten draaien met soda of azijn. Vaatwas tablet zou ook goed moeten zijn. Laat hem dan draaien op min 60 graden en zonder was. Grote kans de de geur hierna minder is.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

de was heeft te lang gelegen?

je sluit de deur van de machine na gebruik?

je wast me vloeibaar middel?

je reinigt je machine niet of niet voldoende?

zie dat ik al te laat ben, mama van marit was me al voor. zou inderdaad een lege machine met een halve fles azijn en wat azijn in het zeepbakje laten draaien. en daarna het zeepbakje schoonmaken mocht dat nog nodig zijn. ik doe dit eens per maand, wel emt wat minder zijn dan.

5. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Van onze wasmachineman heb ik gehoord dat je het beste kan reinigen zonder spul.
    Lang programma op 90 graden zou genoeg zijn. Leeg dan..

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik draai de wasmachine idd regelmatig (1keer per maand) leeg op 90 graden, en op 60 graden met een half wasbolletje met azijn.
    Ook al stinkt de was wel eens (veel handdoeken) dan ruikt het lekker als het eruit komt.

7. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    Thanx voor de tips....

De vragen:

-Ik laat de deur altijd open als de machine leeg is.
    -Was zit in een "open" (met gaatjes) wasmand.
    -Eventuele natte was laat ik eerst drogen of gaat direkt in de wasmachine
    -was ligt max 5 dagen voor het gewassen wordt. Hangt van mijn tijd af. Zodra de wasmachine klaar is, probeer ik hem ook direkt op te hangen...
    -was zelden op korte programmas en handdoeken gaat altijd op 60 graden en regelmatig op 90 graden.

Ik ga hem straks een reinigen, maar heb geen azijn in huis.
    kan ook iets anders?????

Vind het zo gek dat het niet altijd stinkt...
    bv 4 machines ruiken lekker, 1 stinkt en die erna ruikt weer fris en fruitig......

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

als je nu geen azijn hebt zou ik ff niks gebruiken. gewoon dadelijk zo op 90 graden en lege machine laten draaien.(er zijn ook mensen die het met een kopje soda doen, maar dat heb ik zelf nooit gedaan. ik vind soda zo vet.)

dan haal je de volgende keer azijn in huis. het werkt ook tegen kalk en vettigheid in je leidingen.

de machine die stinkt is dat dan de eerste machine na een paar dagen stilgestaan te hebben?

ik heb het hier alleen met de werkkleding van mijn vriend. die krijg ik gewoon niet fris. die was ik altijd 2 maal maar veel helpen doet het niet.

9. moi89

moi89 Bekend lid

Oct 14, 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er ook regelmatig last van. Sindsdien draai ik 1 keer in de zoveel tijd op 95 graden met een chloor in het wasbolletje. Werkt prima!

10. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    Ga hem dalijk leeg aanzetten op babyprogramma (95 graden).

Eergisteren lichte was gewassen op 40 graden: lekker
    Gisteren donkere was gewassen op 40 graden: stinkt
    Met name de spijkerbroeken stinken mega overigens, de shirts in dezelfde was ruiken (iets) lekkerder

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

#11 Sensea, Aug 26, 2011
    Last edited by a moderator: Aug 26, 2011
    ja da's appart tegenwoordig spijkerbroeken. ( heb 2 pubers met veeeel spijkerbroeken) en mijn dochter heeft er 1 tussen zitten die megazuur ruikt na het wassen. ik dacht eerst, huhhh???? en heb hem opnieuw gewassen, maar nu 5 beurten verder is het nog zo. misschien gebruiken die fabrikanten tegenwoordig andere spullen. ik kan het ook niet verklaren anders.

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dat heb ik ook ja;) blijft stinken naar rubber, benzine olie en weet ik wat nog meer

13. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps.. ik gooi er soms een halve fles azijn in.;) kan dus met veel minder. :)
    Ik maak tegenwoordig de rubbers ook schoon en droog. (beetje rare zin maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel) Dit scheelt ook wel vind ik zelf.

14. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

Aug 1, 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Donkere was stinkt hier ook vaak... Gebruik je een wasmiddel speciaal voor zwart/donker? Dat doe ik nu wel en dat werkt beter dan bont-wasmiddel.

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Indd de rubers regelmatig schoon en droog maken, dat scheelt ook een stuk! Ik laat mijn wasmachine één keer in de maand schoon draaien, lang programma op 95 en daar doe ik dan alleen een beetje wasmiddel in en dat werkt ook perfect :). Sinds dat we een pup hebben die nog al eens in haar mand plast doe ik wat vaker, na elke hondenwas...

16. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.

Hier ook regelmatig dat de donkere was ook stinkt! Geen idee hoe dat kan, want word gewoon met wasmiddel gewassen voor zwart/donker! Is bij ons ook maar de enige was dat er stinkt! En ook hier gaatjes wasmand., gaat niet nat de wasmand in. Word regelmatig gewassen aangezien we vaak donker spul dragen.

17. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    2 handen in je wasmachine doen en dan een aantal scheppen soda of 1 a 2 flessen schoonmaakazijn erin en dan een volledige wasbeurt op 90 graden doen. De handdoeken zijn er omdat wasmachines tegenwoordig een watermanagment hebben en anders te weinig water gebruiken waardoor je afvoer verstopt kan raken van de kleine kalkdeeltjes die loskomen door de azijn of soda. Door deze beurt wordt de eventuele wasmijt gedood en is je wasmachine weer schoon, waardoor je was er niet stinkend uit komt. Ook je rubber van de deur handmatig even schoonmaken, daar blijft altijd wat water achter en kan alggroei geven. (klinkt vies, maar is ook erg vies) succes ermee.

18. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht huh? totdat ik verder las en zag dat je handdoeken bedoelt.
    Bedankt voor de tip want ik laat hem dan leeg draaien. Maar ik kan dus beter er iets in doen.

19. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

Feb 26, 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haal het filter eens leeg, meestal zit onder het deurtje een klepje, daarachter zit een filter. Emmer bij de hand want er komt altijd (stinkend) water uit, en veeeeel pluis. Scheelt aanzienlijk!

Verder laat ik mijn machine eens per 2 maanden kookwas draaien, uitgebreid programma, zonder iets erin.

20. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik had dat probleem ook en ik kreeg ook schimmelachtige groen/zwarte puntjes in mn kleding.
    Van de week is de monteur geweest en die zei nooit meer met vloeibaar wassen en dat deed ik dus altijd, eens in de 2 weken lege machine draaien met hoge temperatuur en we hebben tabletten gekregen (we hebben whirlpool en die kun je ook online bijkopen) die moeten we eens in het halfjaar op een lege machine met 60 gr laten draaien.

Share This Page