Van 5 naar 4 flessen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by klungel, Feb 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klungel

klungel Actief lid

Sep 12, 2009
    323
    0
    0
    Onze dochter van 3 maanden krijgt om de 4 uur haar
    Flesje. 7-11-15-19-23 uur! Maar de laatste fles drinkt ze
    Maar 78 a 80 cc en ze drinkt terwijl ze slaapt.
    Krijg haar niet wakker! Alle flessen krijgt ze 150 water en 5 schepjes

Is het nu een idee om 180 water en 6 schepjes te gaan doen? En dan de fles van 19.00 wat later te doen en dan de fles van 23.00 uur te laten vervallen? Ze weegt nog 5054 gram.

Groetjes

2. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik zou het gewoon eens uitproberen. Maar dan wel de flessen ophogen naar 180/6 anders krijgt ze tekort.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja hoor, gewoon proberen en de flessen iets ophogen.

Edit: Ik zie nu pas dat ze 3 maanden is.
    Dan is het nog wel een beetje vroeg om van 5 naar 4 flessen te gaan.
    Ik zou dat pas over 1 a 2 maanden doen, als ze bijvoeding gaat krijgen.
    Misschien kun je de voedingstijden iets dichter naar elkaar brengen zodat ze om 22.00 uur de laatste fles krijgt.
    Ik ben namelijk bang dat het voor haar maagje te zwaar is om zoveel voeding (180cc per fles) te verwerken.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het is wel wat jong en licht..
    Ik dacht dat ze vanaf 6 kilo en 4 maand wel 12 uur mogen zonder voeding, maar daarvoor minder, bij 5kg, 10 uur (gewicht keer2)..

Maar sommige kinderen willen nou eenmaal niet wat men voorschrijft.. Dus het is dan even proberen of die 180/6 dan wel opgaan..

5. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Mijn kinderen sliepen vanaf 6 en (de tweede bij) 8 weken 12 uur op een nacht. Bij de oudste had het cb nog commentaar, bij de jongste zeiden ze alleen: oh wat heerlijk.

Enfin, daardoor zat ik ook altijd met iets grotere flessen (of (afhankelijk van het slaapritme) 5 kleinere flessen overdag. Ging prima.

Mijn advies? Gewoon proberen (en duimen dat t werkt natuurlijk :))

Oja, wat ik volgens mij in die tijd ook deed was bij 3 maanden starten (voorzichtig natuurlijk) met bijvoeding. Dat werkte bij ons erg goed. Weet dat er ook veel tegenstanders van zijn. Doen wat goed voelt..

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hoe zwaar waren jou kinderen?
    Dat kan ook nog verschil uitmaken..

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Maar er moet wel een reden zijn voor bijvoeden met 3 maanden neem ik aan?

8. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Beide kids zaten qua lengte/gewicht op het midden van de curve.

Bijvoeden ben ik bij beiden zo rond 3/4 maanden mee gestart. Bij de oudste vond het cb dat heel dom van me, bij de tweede was 4 maanden de standaard. Tja...

Maar bijvoeden kun je natuurlijk ook anders doen door bijv de laatste fles iets zwaarder te maken met rijstebloem.

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Ik zou de flessen ophogen naar 180/6 en dan wat afschudden tot 170cc (voor te wennen) dan gaat ze vanzelf de fles van 23uur laten vervallen omdat ze dan een vol gevoel heeft. Misschien slaapt ze dan smorgens ook sat lznger door. Hier nog lang de fles van 23 gegeven, wel vevroegd nasr 2200. Maar de fles van 0700 laten vervallen toen.

Share This Page