Ervaring ziekenhuisopname onrustige baby's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maggie100, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    :$

Als je het eens van een andere kant bekijkt... TS weet dat er wat met haar kind aan de hand is en laat er naar kijken. Misschien huilt het kindje in die week iets meer, maar daarna is waarschijnlijk wel duidelijk wat er is en hoe ze verder moeten.

Jij laat je kind weken huilen zonder iemand ernaar te laten kijken. Dat vind ik raar! Als jouw kind 18-20 uur per dag huilt en je laat niemand er naar kijken.

Ik wil niet veroordelen want ik vind dat iedereen moet doen wat zij het beste vindt. Maar die reactie van jou vind ik echt verschrikkelijk!

TS hoe gaat het nu? Ben erg benieuwd.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@puzzelstukje: nou, als je al leest dat KimK een provocatietest in het ziekenhuis had, kun je al weten dat ze er wel iets aan deed.
    Niet terug gaan doen wat je een ander verwijt...

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Probeer eerst maar eens goed te lezen.

4. KimK

KimK Niet meer actief

Nou mijn reactie kwam blijkbaar een stuk onaardiger over als ik bedoelde. Mijn dochter zit al aan de Nutramigen AA, ze is nu 4 weken. Mijn zoon zat later op de Nutramigen AA ivm KMA maargoed daar zijn we ook vanaf het begin mee bezig geweest. Misschien kan ik idd wel meer hebben dan anderen. Waar ik op doelde was vooral mijn krnnis die haar kind echt een beetje dumpte in het ziekenhuis. Zodat ze door kon slapen. En die moeder die om 12 uur pas kwam gaf aan dat ze rust wilde en dan pas naar zh wilde. Tja IK kan me dat niet voorstellen. Ik heb ook een hele zware tijd met mijn zoon gehad maar ik kan me niet voorstellen dat ik hem alleen in zh zou laten. Maar ik heb dan oom redelijk wat opvang om me heen. Dus misschien makkelijk gezegd.

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Kimk: hier ook gelukkig veel opvang om ons heen, dat scheelt inderdaad een stuk. Ben wel blij te horen dat je er wel wat aan gedaan hebt;) Want ik ben echt van mening dat kinderen echt niet zomaar huilen. En als ze 18 uur per dag huilen dan hebben ze gewoon iets!

Ons dochtertje van 2 maanden huilt nu ook erg veel, de hele dag tot de laatste fles. We hebben op mijn aandringen nu nexium gekregen, als dat niet werkt wordt ze ook opgenomen. En dan zorg ik echt wel dat ik zo vaak mogelijk bij haar ben. Wat TS ook doet geloof ik anders zou ze hier wel antwoorden:)

6. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Als je iemand verwijt haar kind alleen achter te laten in het zkh en haar dan ook gek mens noemt. Dan noem ik dat onaardig. Misschien de volgende keer eerst even nadenken voordat je in het wilde weg dingen gaat neerzetten?

Maggie trek je er niks van aan. We praten al een hele tijd in ons kletstopic en je bent een goede moeder. Jij weet wat het beste is. Dikke kus.

7. KimK

KimK Niet meer actief

Heb ik dat over Magggie gezegd? Nee over mijn kennis/used to be vriendin. Die het belachelijk vond dat haar kind niet doorsliep met 6 weken en daarom haar kind heeft laten opnemen met een of ander onzinverhaal...(ehm en ja dat heeft ze zo tegen me verteld ;))

8. Username

Username Niet meer actief

Tja Kim. Dan moet je je stukje toch nog even teruglezen, want zo kwam het echt niet over.

9. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om mijn begin stukje nog even ter verduidelijken: sinds Kyan geboren is is hij aan het rommelen, elke keer heeft hij wat. Zo is hij een week ziek geweest bleek blaasontsteking, schouder vast bij geboorte bleek daar last van te hebben , oogontsteking, waterpokken, vreselijke hoestbuien, erg verkouden geweest, fysio en osteopaat voor voorkeurshouding en afplatting hoofd, last van darmkrampen....ik geloof dat ik zo alles wel benoemd heb. En hij is 3,5 maand! Hij ligt dus niet zozeer in ziekenhuis voor de onrust waar hij ook wel erg last van heeft maar omdat wij willen weten wat er aan de hand is door de 'klachten' die hij laat zien. Wij denken zelf aan KMA maar arts wou niet zo over op andere voeding omdat we al van alles hebben gedaan met hem en niets lijkt te helpen......

Bedankt dames voor alle reacties. Gisteravond heeft hij tussen 17.00 en 19.00 veel moeten huilen. Hij had z'n puckababy niet en kon niet in slaap komen. Vanacht moesten ze ook wel een paar keer naar hem toe uiteindelijk om 4.30 fles gehad omdat hij bleef huiken. Gelukkig dat ze hem een fles hebben gegeven! Ik kwam vanmorgen en toen lag hij lekker te slapen. Fles gegeven flink geknuffeld en lekker spelen. Vrouw gaf ook wel dat hij ook wel drukker onrustig bewoog. Hij heeft veel gespuugd..... Vandaag er een beter gevoel bij maar emotioneel vind ik het erg zwaar! Beetje emotioneel wrak hihi gelukkig heb ik een lieve dochter van 2 die lekker wil knuffelen :) vannacht tot 4.30 zelf geslapen daarna onrustig geweest. Vandaag hem lekker verwend met leuke kleertjes en nieuwe pyjama's. :D straks er lekker naar toe en lekker badderen!

10. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nou ja ik neem idd aan dat je je baby niet voor niets in het ziekenhuis achterlaat. Niet omdat je daar zelf zo blij van wordt. Dus wat anderen ook zeggen Maggie, als jij denkt dat dit het beste is, gewoon je gevoel volgen.
    Zoals Rozemarijke al zegt. Voor iedereen zn eigen keuze en iedereen doet dit met de beste bedoeling!

11. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Idd! Denk eerst even goed na met wat voor een toon je een reactie plaatst. Vooral in zo een gevoelig en emotioneel onderwerp. Is erg duidelijk dat het deze keer niet goed over is gekomen.
    Een forum is een plat iets, je ziet geen non-verbale communicatie, hierdoor kunnen je woorden anders overkomen dan dat jij in je hoofd bedoeld. Probeer daar bij stil te staan als je een reactie plaatst.

12. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ik mocht erbij blijven die week, kreeg een bed op haar kamertje. Na drie dagen ben ik naar huis gegaan met mijn dochter. Ze keken totaal niet naar iets medisch, maar gingen er volledig vanuit dat wij als ouders iets niet goed deden en we een patroon moesten doorbreken... Ik moest haar laten huilen, dat werd opgerekt naar drie! kwartier, ze was toen acht! weken oud... Had al vaker aangegeven dat koemelkallergie veeeeel voorkomt aan beide kanten (mijn man en ik beiden, ik heb ook astma en allergien) maar er werd niets mee gedaan en gezegd dat dat niet kon met borstvoeding!! Naar huis gegaan en zelf gestopt met alle koemelk, het huilen stopte... Kan er nog kwaad om worden!!
    Maar dit is mijn ervaring, dus dat wil niets zeggen over het algemeen.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat was niet duidelijk uit je verhaal.
    Maar dan nog: dat zijn toch wel hele rare gevallen, en waarom moet dat dan in dit topic genoemd worden? Dit heeft toch niets te maken met de TS, wiens kindje opgenomen is?

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik denk dat je dan even een stukje gemist hebt in het verhaal van die mevrouw. Onze dochter lag namelijk ook in het ziekenhuis vanwege slaapproblemen. Om het patroon te doorbreken mochten wij er maar twee keer per dag 1.5 uur zijn! Die mevrouw die om 12 uur kwam, mocht waarschijnlijk ook niet vaker komen. Dat is ook heel erg moeilijk, dus niet zo snel oordelen. Iets is niet altijd wat het lijkt.

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    @TS onze dochter heeft 10 dagen in het zkh gelegen. Het was daarna stukken beter. Voor ons was het echt nodig om het te doen. Het voelde niet fijn, alsof je je kind in de steek laat, een slechte ouder bent, niet kunt opvoeden, maar soms is het nodig om een betere ouder te kunnen zijn. Sterkte!

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste is met 3 maanden ook opgenomen in het huilbaby-protocol. Het was moeilijk maar het was echt een omslag van een baby die 12 uur per dag huilde en niet sliep naar een baby die heerlijk kon slapen en wakker lief en vrolijk was. In onze situatie is het echt een redding geweest. Ik gaf bv en mocht 24 uur per dag erbij blijven, sliep ook bij haar op de kamer, gaf alleen wel een deel van de verzorging uit handen. Ging allemaal in overleg. Uiteindelijk heb ik het meeste zelf gedaan met ondersteuning van de verpleging. Ik ben ze nog vaak dankbaar want ik was echt totaal wanhopig.

17. KimK

KimK Niet meer actief

Nee hoor. Ik zat er sinds 's ochtends en ze mocht er de hele dag bij. Ik heb nl even met haar staan praten omdat ik vaker de muziekmobiel had aangezet en haar kindje net lag te slapen toen ze aankwam. En toen gaf ze dus aan dat ze liever niet te vaak er was.

Ik trek me terug uit dit topic. Ik gaf gewoon mijn mening. Ik zou mijn kindje nooit alleen laten in het ziekenhuis maar ik zie ook in dat ik bijv opvang heb voor kinderen kocht dat nodig zijn etc. Mijn excuses als mijn post als aanvallend is gezien. Ik reageer verder niet meer aangezien ik zo de focus van TS afhaal en zij heeft dit topic gestart

Ts: sterkte!

18. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om eerlijk te zijn zijn we nu ook erg bang dat ze alleen gefocust zijn op de onrust en niet naar de oorzaak. Wij hebben voor onszelf besloten dat we het gesprek met de kinderarts afwachten en vanuit daar verder gaan kijken. Als ze aangeven dat ze denken dat het een patroon is dat doorbroken moet worden dan nemen we hem mee naar huis. Ik ben geen voorstander van laten huilen helemaal niet als ik denk dat hij ergen last van heeft maar als dat nodig is dat het gebeuren moet dan doe ik dat altijd liever zelf dan ergens anders..... En inderdaad koemelkallergie zit in ons hoofd en eerlijk gezegd willen we dat ook gewoon testen om te zien of het verandering geeft! Maar goed het is nog even afwachten en wie weet komen ze wel met goede zaken waar we wat mee kunnen! Daar hoop ik nog steeds op! Maar Pfff wat mis ik m'n ventje! Alles voor het goede doel en dat is de gezondheid van ons ventje!

19. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina