Narsistische ex partner

Discussie in 'De lounge' gestart door Funs, 19 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Funs

Funs Lid

18 jul 2019
    31
    24
    8
    Vrouw
    Goedemiddag.

Ik zou graag in contact willen komen met iemand die ook ervaring heeft met een vechtscheiding met een narsistische ex partner( en ja gediagnosticeerd heb genoeg gesprekken met de hulpverlening / medicatie etc gehad ) waar ook kinderen bij in het spel zijn.
    Momenteel word mij het leven zuur gemaakt en ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
    De hulpverlening faalt. En hij speelt mooi weer terwijl de kinderen en ik stuk gaan :(

Ik ben heel lang lid geweest maar door e-mail / wachtwoord verandering kan ik tijdelijk niet inloggen dus maar even een nieuw account aangemaakt.

Ik was voorheen Juffrouwminoes...

Groetjes

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb een narcistische ex (niet gediagnosticeerd maar zijn gedrag is navenant).
    Ik negeer het. En dat kan hij niet hebben. En dan weet ik dat er goed aan doe. Alles met onze dochter hou ik nauwlettend in de gaten.

Zeker als je ex gediagnosticeerd is, snap ik.niet dat hulpverlening faalt. Ze zouden toch beter moeten weten dan??

Het toverwoord is je eigen ding doen. Laten zien je hij je niet meer raakt! Dat je hem niet nodig hebt. Ik leef (daarvoor ook al hoor) alsof hij er niet is. Ik vraag hem niets, ik doe m'n eigen ding. Zo af en toe vraag ik.naar de alimentatie die hij niet betaald en dan roept ie hard dat ik niet moet denken dat ik dat geld krijg en zeg ik goed hoor en loopt de teller bij het lbio weer hoger op.
    Geld wat ik nooit ga krijgen maar ik ga gewoon door.

Is een andere hulpverlener een optie?

Pyaar en flipflop vinden dit leuk.
  3. Prikje

Prikje Actief lid

18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Je mag me altijd een pb doen.

Hier ook te maken met zo'n ex. Ik heb hem redelijk mak gekregen (wel met hulp). Maar heb heel hard moeten strijden!!

4. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier ook een ex met diagnose. Al 6 jaar strijd. Die hij maakt. Kinderen die klaar met hem zijn. Maar hulpverlening faalt. Zij blijven de kinderen pushen in een omgangsregeling. Zij zien alleen een zielige vader die wordt tegengewerkt door zijn ex. Zijn diagnoses (hij heeft meerdere zeer heftige diagnoses die pas gevonden zijn nadat wij het huis uitgevlucht waren) kijken zij niet naar. Net als de veroordeling voor kindermishandeling!

5. Prikje

Prikje Actief lid

18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Mijn ex is richting mijn kind te ver gegaan. Hulp gehad. Tijdens dat traject heb ik me heel sterk gemaakt om duidelijk te krijgen dat we naar het kind moeten kijken ipv wat de ouders willen. Het kind staat centraal, niet de ouders!! Gelukkig is het mij gelukt en mocht mijn kind op 8 jarige leeftijd zelf kiezen of ze vader wel of niet wilde zien.

6. Liana40

Liana40 Lid

20 jul 2019
    14
    7
    3
    Ik zit helaas momenteel in exact dezelfde situatie, dus kan je qua ervaring helaas niet echt op weg helpen, behalve zeggen dat het inderdaad een hel is.... een scheiding, een man die alles en iedereen bespeelt (inclusief de kinderen) en ook ik sta compleet met mijn rug tegen de muur..... Momenteel is er een gevecht gaande om de omgangsregeling.

Enige wat hier enigszins helpt is hem zo veel mogelijk negeren, ik reageer niet op zijn gedrag, Whatsapp en e-mail. Dat kan hij ook niet handelen, maar het is iig beter als het alternatief....

Hoe gaat het nu met je kinderen? En hoe oud zijn ze? PB Staat altijd open!!

(lang lid geweest, lees nu alleen af en toe mee, zojuist toch weer een account aangemaakt).

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Welke hulpverlening faalt TS?

8. Funs

Funs Lid

18 jul 2019
    31
    24
    8
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie berichten....

Qua hulp verlening moeten wij nu om de tafel gaan zitten met het sociaal wijk team.
    Die gooien het erop dat alles zo moeizaam gaat omdat de onderlinge communicatie ruk is...

9. Funs

Funs Lid

18 jul 2019
    31
    24
    8
    Vrouw
    Mag ik vragen hoe hij te ver is gegaan ?

10. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Herkenbaar ze blijven hameren op dat onze communicatie ruk is. Echter niemand kijkt naar waarom hij ruk is. Ex speelt er handig op in en blijft benadrukken dat wij samen het probleem zijn. Echter ik heb geleerd dat 1 iemand een oorlog kan starten, maar dat er 2 nodig zijn om hem te stoppen. En daar gaat het fout.

11. Liana40

Liana40 Lid

20 jul 2019
    14
    7
    3
    Je moet niks toch? Sociaal wijkteam moet je beiden mee instemmen toch?

12. Funs

Funs Lid

18 jul 2019
    31
    24
    8
    Vrouw
    Nee ik moet inderdaad niks. Ik heb ze benaderd omdat ik hulp voor de kinderen wilde. En toen wilde ze eerst in gesprek met ons maar dit loopt helemaal mis....
    Hij mag en kan alles en ik krijg op mijn klungels... om niks

13. Funs

Funs Lid

18 jul 2019
    31
    24
    8
    Vrouw
    Zo herkenbaar :(

14. Prikje

Prikje Actief lid

18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Hij heeft ons kind proberen te manipuleren , erg slecht praten over mij en mijn partner (ik en partner waren de zwarte mensen die hem als wit mens kapot willen maken), hij heeft haar het bos mee ingenomen en toen gezegd dat mama en ...(naam partner ) haar daar nooit kunnen vinden. Heel erg op haar gevoel inspelen om zo zijn doel te bereiken. Gelukkig geen lichamelijk misbruik, maar wel geestelijk misbruik.

Jozefien85 vindt dit leuk.
  15. Liana40

Liana40 Lid

20 jul 2019
    14
    7
    3
    Dit gebeurt hier ook steeds. Manipulatie van de kinderen en constant op hun gevoel inspelen.... Probeer dat maar eens te "bewijzen"

Hoe ging je naar je dochter mee om? Ik sta regelmatig met mijn mond vol tanden omdat ik dan echt niet weet wat ik moet zeggen. Ex zit t.o.v de kinderen vaak in de slachtoffer rol: hij is alleen en heeft geen geld voor dit en voor dat. Allemaal onzin, maar mijn kinderen hebben inmiddels grote medelijden met hun vader.

16. Liana40

Liana40 Lid

20 jul 2019
    14
    7
    3
    Kan je er niet mee stoppen omdat je er geen vertrouwen meer in hebt?

Of ze een keer bellen en jou kant van het verhaal doen? Alhoewel dit waarschijnlijk weinig zal opleveren: of ze prikken er direct doorheen, of ze zien het gewoonweg niet en jij krijgt de zwarte piet toebedeeld...

17. Funs

Funs Lid

18 jul 2019
    31
    24
    8
    Vrouw
    Ik ga binnen kort ook alleen met de hulpverleners om de tafel zitten.
    Het ergst van alles vind ik dat de kinderen een mind fuck krijgen door mijn ex. Je ziet gewoon de wanhoop in de ogen van wie moet ik nu geloven. Wat is waar... ze weten het niet...
    Laat in hemelsnaam de kinderen hierbuiten.
    Mij kan hij niet persoonlijk meer raken. Nu doet hij dat via de kinderen

18. Prikje

Prikje Actief lid

18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Het heeft meer dan 2 jaar geduurd voordat het zo uit de hand liep dat ik weigerde mijn meisje nog naar hem toe te laten gaan. (Mijn meisje had echt veel last, dwangstoornis gecreëerd, boos en vervelend gedrag naar mij toe, niet meer willen/kunnen slapen). Toen was ik er klaar mee en heb een maatschappelijk werker gebeld met de vraag of ik mijn kind naar vader moet laten gaan, terwijl ik zie dat ze kapot gaat. Het advies wat ik kreeg was dat ik haar bij me moest houden. En zo is ook daar het traject van hulp opgestart. (Heb in die periode ook een dagboek bijgehouden over het gedrag van mijn meisje en dingen die ex deed). Vanaf het begin van het traject heb ik mezelf sterk gemaakt dat ik wil dat mijn meisje gehoord wordt en dat haar belang telt.
    Ze is nu net een paar maanden klaar bij de psycholoog, die hebben haar erg goed geholpen. En ik heb een heel ander kind terug gekregen!!

Probeer (hoe moeilijk ook) vader niet zwart te maken, maar je kan wel dingen uitleggen naar het kind toe.

19. Liana40

Liana40 Lid

20 jul 2019
    14
    7
    3
    Ik ga tot op heden eerlijk gezegd nergens op in... Hij kletst maar een eind heen. Maar tot op heden heeft hij mij ook nog niet heel erg zwart gemaakt. Ik heb over 2 weken ook een afspraak staan met een kinderpsycholoog, om te kijken hoe ik de kinderen kan helpen en hoe ik het beste op opmerkingen van ex tegen de kinderen kan reageren. Het liefst zou ik zeggen, dat papa een eikel is die alleen maar aan zichzelf denkt, maar dat is ook niet echt opvoedkundig verantwoord ☺️

Hoe is de omgangsregeling geregeld bij jou?

Oh trouwens wellicht een tip: schrijf alles op. Je vergeet snel allerlei zaken en dit kan je eventueel later nog eens nodig hebben...

20. Funs

Funs Lid

18 jul 2019
    31
    24
    8
    Vrouw
    Dadelijk heeft hij ze 1 weekend in de 2 weken. Meer wilde die niet.
    Ja ben begonnen met alles bij houden.

Het is zo'n energie zuigende situatie :(

Deel Deze Pagina