Ervaring zonwerende raamfolie

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 7 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is al het 3e jaar dat we dit doen. Gaat er tot nu toe prima vanaf. Alleen eerste jaar op het raam gedaan en daar wilde het idd niet vanaf. Maar die moet toch vervangen worden.
     
  2. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    En die man die laatst in het nieuws was, die maakt zn ramen nat, deed daar aluminiumfolie op en dat bleef zitten, zou dat werken?? Buiten het feit dan dat het geen gezicht is;)
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    #23 Damay77, 7 aug 2020
    Laatst bewerkt: 7 aug 2020
    Tuurlijk zal dat werken maar denk wel dat je regelmatig de folie uit je tuin kan gaan halen omdat het er vanaf gewaaid is. + Aluminium folie zijn smalle strookjes dus lijkt me helemaal geen gezicht... En folie scheurt snel.

    Dan kan je beter zo'n warmte/thermo/reddingsdeken halen waar ik het over had. Komt nog iets lucht doorheen en het zijn grote lappen folie. En dit folie is steviger dan aluminium folie.
    Zo'n deken kost 2 euro

    Je kan er ook radiator folie op doen. Dat heb ik op 1 raam. Schijnt ook iets door maar reflecteert de zon wel goed.

    Of van dat plastic met folie laag wat je onder laminaat kan leggen. Laatste denk ik niet doorschijnend
     
  4. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Was ik ook niet serieus van plan hoor, vroeg het me meer hardop af. Zo'n isolatiedeken lijkt me idd ideaal.
    Ik denk dat ik er zuignappen bij bestel speciaal om door stof heen te doen.
    (Die zitten ook door die dure op maat gemaakte zonwering) en dat ik ze daar mee vast maak. Kan het altijd proberen.

    Is het trouwens goed Op maat te knippen, denk het wel toch?
     
  5. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Zuignappen op zonwering?!
     
  6. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ja Google maar eens op suneclipse
     
  7. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Had er nog nooit van gehoord om het met zuignappen te doen. Ik ken alleen die dingetjes die je in het kozijn boort en door een ringetje in het doek vast zet. Zo'n draai geval of soort van drukknoop.
     
  8. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ik snap wat je bedoelt, tourniquet.
    Dit is wat dat betreft nog mooier omdat er niets op je kozijnen achter blijft
    Maar voor die paar weken warm weer vind ik het eigenlijk zonde om van die dure dingen aan te schaffen.
    Maarja ff kijken. Mn man vindt het geen probleem om screens of van die bakken op maat te laten maken maar ik vind ze eigenlijk lelijk...hahah
     
    Heartofhope vindt dit leuk.
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    #29 Damay77, 8 aug 2020
    Laatst bewerkt: 8 aug 2020
    Ja het is dun spul dus makkelijk op maat te knippen. Maar zuignappen zal denk ik niet werken. Denk dat het spul dan zal gaan scheuren als er wind onder komt.

    Maar.... Ik bedacht me net dat ik vroeger in m'n aquarium zo'n schoonmaak magneet had. Magneetjes aan de binnenkant en magneetjes aan de buitenkant. Dat zou het mooiste zijn. Ok kwam toevallig op een site waar ze magneten verkopen en daar zag ik dat ze magneetjes hadden van rond de 1-2 euro die 2-3 kg zouden kunnen dragen en die gebruikt worden voor horren en zonwering:)
    Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag of dit ook werkt met dubbel glas. In principe zijn het magneetjes die je op kozijn moet plakken en andere deel op de zonwering. Mooi systeem maar denk niet dat de woningbouw het hier tof gaat vinden als ik magneetjes op het houtwerk ga plakken...

    ATTACH=full]659240[/ATTACH]
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Denk dat ik die magneetjes gewoon op het raam ga plakken. In elke hoek 1 en dan halverwege de lange kanten nog 1.
    Dan valt het niet echt op en mocht de woningbouw gaan schilderen dan haal ik ze er met een schrapertje zo vanaf. Ze kosten haast niks. Ik vind het een super idee van mezelf:roflmao:
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  11. Hestia12

    Hestia12 Actief lid

    14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Benieuwd naar de site en hun antwoord op je vraag over dubbel glas!
     
  12. Hestia12

    Hestia12 Actief lid

    14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Heb je ervaring met deze zonwering?
     
  13. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Antwoord gekregen. Het kan helaas niet op dubbel glas. I.i.g niet op de manier die ik in m'n hoofd had (magneetjes binnenkant en buitenkant raam.

    Het is wel mogelijk om een magneetje op het raam of kozijn te plakken. Vervolgens zonwering erop en daarna nog een magneetje die de zonwering/folie beet houd. Die buitenste magneetjes zijn rond de 2.42 euro per stuk. De zelfklevende 78 cent per stuk.
    Ik heb er ongeveer 24 van elk nodig dus 48 stuks totaal en zou dan 66 euro kwijt zijn....
    Misschien toch kijken voor statisch raamfolie..
    Maar is ook best aan de prijs en moet vaak aan de binnenkant en dat is niet slim met dubbel glas.

    Misschien een goedkoop rolletje op AliExpress bestellen en uitproberen of dat er buiten op blijft zitten....
     
  14. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Nee heb ik niet maar de reviews zijn heel goed
     

Deel Deze Pagina