Ervaring zorgverzekering ASR en traject in Belgie?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SamaMari14, 19 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SamaMari14

    28 sep 2023
    66
    19
    8
    Vrouw
    #1 SamaMari14, 19 mrt 2024
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2024
    Hi dames,

    Wij gaan a.s. donderdag naar UZ Gent voor het opstarten van de behandeling. Hiervoor moeten we ook een machtiging aanvragen bij mijn zorgverzekering ASR, alleen willen zij eerst een behandelplan zien voor ze toestemming kunnen geven. Een behandelplan wat we dus pas donderdag zullen krijgen.

    Is er iemand met ervaring met een traject in Belgie en de zorgverzekering ASR die me wat tips kan geven?

    ASR is verder ook alleen te bereiken telefonisch of via chat (dit wordt afgeraden door Freya) en zelfs na meerdere malen vragen om een case medewerker of email adres krijg ik geen email adres waar ik mijn situatie naar toe kan sturen.

    Wij moeten de medicatie gelijk ophalen, of regelen dat er in NL medicatie voor ons wordt besteld. Maar ik wordt al volgende week ongesteld en dan willen we ontzettend graag beginnen, want we wachten al een half jaar omdat we bij Gent een lange doorlooptijd hadden door meerdere onderzoeken. Wat is wijsheid, moeten we het allemaal zelf voorschieten, of is het beter om medicatie in NL te regelen? Toestemming van ASR duurt in ieder geval 2 weken, en dan ben ik al ongesteld geweest....

    Het traject is al zo stressvol en dan krijg je ook nog dit gezeur erbij, echt verschikkelijk...

    Alvast heel erg bedankt..
     
  2. Mopsje23

    Mopsje23 Actief lid

    28 dec 2022
    278
    184
    43
    Vrouw
    #2 Mopsje23, 19 mrt 2024
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2024
    Ik loop ook in Gent. Mijn zorgverzekering gaf aan dat je met recept van Belgisch arts niet de medicijnen in een Nederlandse apotheek moet halen maar een Belgische apotheek. Heeft met vergoeding te maken.
    Volgens mij mocht ik in Gent niet starten voor we toestemming hadden van m’n zorgverzekering. Dus ook geen medicijnen ophalen. Heb je de zorgmap al? Volgens mij stond dat daarin.
    ik denk dat als je de medicatie ophaalt en start voor je toestemming dat je dan alles zelf betaald.
    Mijn zorgverzekering heeft trouwens een contract met Gent en daardoor heeft de gynaecoloog ook alles aangevraagd en was de toestemming geregeld voordat ik ging starten. Ze had het al aangevraagd toen de onderzoeken gedaan werden
     
  3. SamaMari14

    28 sep 2023
    66
    19
    8
    Vrouw

    Ja die zorgmap en alles hebben we al, we hebben in principe ook de intake al gehad, alleen hebben ze bij ons een extra test gedaan (MOAT) waarvan de uitslagen nodig zijn om een behandelplan met ons te delen. En dat wordt allemaal pas donderdag gedeeld.

    Ik zit erover te denken om de medicijnen dan maar voor te schieten (is €1100....) zodat we in ieder geval gelijk in April kunnen beginnen. Waarschijnlijk krijgen we het dan terug maar het is wel echt een gok. ASR gaf aan dat ze wel een contract met Gent hebben maar dus niet voor IVF/ICSI....

    Bij welke verzekering zit jij?
     
  4. Mopsje23

    Mopsje23 Actief lid

    28 dec 2022
    278
    184
    43
    Vrouw
    Hmmm misschien kan de gyn je er donderdag meer over vertellen. Bij ons heeft ze de aanvraag al ingediend voor ivf/icsi tijdens de intake. En het akkoord was er toen we de uitslagen kregen al een tijdje. Heeft ze dat bij jullie niet gedaan?
    wij zitten bij zilveren kruis. Ik heb voor start nieuwe jaar uitgezocht welke zorgverzekering een contract heeft met Gent voor IVF/ICSI en dat waren onder andere zij. Daar hoefde ik ook geen machtiging enzo zelf te regelen.
     

Deel Deze Pagina