Wij zitten er aan te denken om naar deze zorgverzekering over te stappen, mede omdat orthodontie gelijk voor 2016, 100% vergoed word en het scheelt ook nog eens 40 euro per maand! Wie heeft er deze zorgverzekering en hoe bevalt die? Zijn ze snel met uitbetalen? Kun je bijv ook een rekening in termijnen betalen?
Ik zit al bij Zilveren Kruis sinds ik me kan heugen. Ze betalen heel snel uit vind ik. Binnen paar dagen. Geen idee of je een rekening in termijnen kan betalen.
Indien de ortho een contract heeft met ZKA dan wordt de rekening rechtstreeks naar hun verstuurd en door ZKA uitbetaald aan de ortho. Zo niet, dan stuur jij de rekening op naar ZKA en krijg jij het geld van hun zodat je de ortho betalen kan. Uiteraard geldt hier een max. Vergoedings bedrag voor. Daar moet je dan wel weer opletten. Facturen van ZKA mag je in termijnen aflossen indien geen achterstanden hebt of wanbetaler bent. Via de website kan je een betalingsregeling aanvragen of telefonisch. Of je facturen van de ortho in termijnen mag betalen moet je bjj de ortho na vragen. PS: ZKA is Zilveren Kruis Achmea
Ben erg tevreden betalen alles vlot en zonder mopperen. In termijnen betalen kan en als ze je eigen risico gaan afschrijven krijg je paar weken ervoor al bericht op welke datum ze dit gaan doen zodat je regeling kan aanvragen of genoeg op je rekening kan zetten. Uitbetalen gaat redelijk snel. En nu 2 jaar als gezin behoorlijke kosten (20k en 15k) en ze betalen gewoon uit.
Hier ook tevreden. Heb niet vaak wat hoeven declareren, maar de keren dat ik dat deed was het snel betaald. Ik ben overigens "fan" van de restitutiepolis, krijg je altijd 100% vergoed, of ze nou wel of niet een contract hebben. Heb je volledig eigen keus van zorgverlener. (Mits deze wel de normale marktprijzen vraagt). Hier ook een keer gehad dat twee rekeningen tegelijk afgeschreven zouden worden. Heb toen gebeld en kon makkelijk regelen dat er wat tijd tussen kwam te zitten.
Hier ook al jaren bij zilveren kruis. 1 keer een jaar ergens anders gezeten en nu weer bij zilveren kruis (zegt genoeg denk ik ) En ook tevreden. Wij konden wel een rekening in termijnen betalen. Erg fijn als het om een groot bedrag gaat.