Wat te doen met 30 miljoen

Discussion in 'De lounge' started by Dormouse, Dec 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dormouse

Dormouse Bekend lid

Oct 27, 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het komt er weer aan natuurlijk, de nieuwjaarstrekking. Wat zouden jullie doen als je hem wint?

2. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

Sep 29, 2013
    1,043
    0
    0
    Lang met al mijn geliefden lekker op vakantie gaan
    Een vakantiehuisje kopen
    Andere auto erbij kopen

3. fanona

fanona Bekend lid

Dec 9, 2014
    892
    336
    63
    Doneren en familie blij maken
    Een eilandje kopen
    Investeren in vastgoed
    Een weeshuis oprichten
    Dierenasiels openen in meerdere arme landen

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik ga hem niet winnen want ik doe niet mee. Maar stel dat:

Dan begin ik met het kopen van een groter huis. Ik hoef geen villa, maar ik wil wel lekker de ruimte. In een mooie omgeving. Ik neem er een paar katten bij en zet een hoop geld opzij om die alles te kunnen geven wat ze maar nodig hebben aan eten en zorg.
    Ik ga mijn dromen najagen. Studies volgen die ik nu niet kan betalen. Goed investeren in het opzetten van een echt eigen bedrijf (dus niet zo halfgaar als wat ik nu doe). Van de 30 miljoen heb ik dan nog heel veel over. Daarvan gaat een groot deel naar mijn moeder die met een minimuminkomen moet rondkomen in haar eentje met nog 3 thuiswonende kinderen. En een deel naar mijn zusje die op zichzelf woont. En ik wil graag spulletjes kopen om mensen die het niet breed hebben te kunnen helpen. Dat doe ik nu al zoveel als ik kan maar omdat ik het zelf niet breed heb kan ik niet heel veel betekenen. Ik zou heel graag meer doen.

En de rest op een spaarrekening voor wanneer ik in de toekomst nog wat verzin om te doen.

Ja, ik zie het wel zitten. Toch maar meedoen denk ik :p

5. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Ik doe ook niet mee, maar mocht er ineens een grote zak met 30 miljoen op de stoep liggen dan koop ik meteen een groter huis. Ons 1 slaapkamer appartementje was al te klein maar nu zitten we pas echt opgepropt. :D En dan kan m'n man zijn levenslange droom van een Subaru Impreza in vervulling laten gaan :)

6. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    Pfoe jeetje

Een mooi nieuw huis, familie en vrienden spekken. Ik zou iets willen opstarten voor dieren. Opvang centra etc. In elk geval goede doelen steunen. Grote rondreis maken met lief. En verder genieten en andere mee laten genieten

7. Manque

Manque Niet meer actief

Oooooh heerlijk om daar over na te denken! :D

Eerst geef ik mijn zusje, broertje, schoonzusje, ouders en schoonouders elk een miljoen. Dan ben ik dus al 7 miljoen armer, maar... Heb er nog 23 over!

Onze studieschulden aflossen, de studieschuld van mijn beste vriendin aflossen.

De hypotheek aflossen en ons huis voor weinig geld aan mijn broertje verhuren.

Daarna een nieuw huis kopen met vier slaapkamers, een kantoortje, aparte luxe wasruimte en een atelier aan huis! En ruimte voor geiten! En een auto met vier deuren!

Voor mijn man koop ik een mooi oud en statig bedrijfspand met parkeerruimte. Hij krijgt ook de motor met zijspan die hij altijd al wilde.

Ik stop met werken en word fulltime kunstenaar. Ik schenk ook 1 miljoen aan de COA. O, wat een fijne droom.

8. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Heerlijk hè, even dromen. Mijn man en ik doen dat ook elk jaar.

Mijn naastefamilie leden ieder een miljoen schenken. Een paar miljoen op de spaarrekening van onze zoon.
    Dierbare vrienden in onze omgeving wat schenken.
    Een huisje kopen zodat ik wat dichter bij mijn familie woon.
    Een nieuwe auto.
    Naar Australië om mijn zusje even gedag te zeggen.
    Lekker uitgebreid shoppen met mijn zusje als ze terug komt uit Australië.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dromen dromen dromen dromen dromen...

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Mijn huis en het huis van mijn vriend afbetalen en te koop zetten.
    Nieuwe auto kopen
    Huis kopen waarin onze dochter een eigen kamer kan krijgen.
    Ijslander (paard) kopen
    Minder gaan werken

Voor mijn gevoel is het dan op, dus verder rente trekken

11. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Eindelijk ons huis kunnen verbouwen, nieuwe kozijnen ect. mijn familie geld geven, de spaar rekening van de kids en shoppen natuurlijk. Vakantie is ook niet verkeerd.

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hypotheken van mijn mezelf en die van mijn familie aflossen.
    Stoppen met werken (alleen ik, mijn man wordt heel ongezellig zonder zijn werk) .
    De zolderverbouwing lekker laten afmaken door een aannemer ipv zelf door te ploeteren.
    Aanbouw laten maken door diezelfde aannemer.
    Buren veel geld geven ivm de overlast van de verbouwing van de aanbouw. :D
    En verder ach we zijn niet zo van de dure en luxe dingen. Ik zou genoeg opzij zetten voor de studie van de kinderen en onze oude dag. En de rest van het geld zou ik misschien aan goede doelen schenken ofzo, ik zou eerlijk waar niet weten wat ik met de rest aan zou moeten.

13. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Mijn familie en vrienden krijgen allemaal datgene wat ze het liefst willen hebben. Nieuwe auto, nieuw huis, aflossen hypotheek, wereldreis etc.

Ikzelf verhuis naar Amerika, ergens in de bossen upstate in New York. Daar begin ik een animal rescue centre. Iedere hond of kat die nergens welkom is die mag bij mij komen wonen.
    Oh, en uiteraard ben ik niet alleen maar van het "verbeter de wereld"-niveau. Ik neem uiteraard ook een penthouse ergens in Manhattan en shop me een ongeluk.

14. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Ik neem mijn familie mee op reis, of ze krijgen iets anders kado wat ze graag willen, zoals mijn zus zou bijv groter willen wonen. Allebei kan natuurlijk ook :D

Verder baan opzeggen, en de wereld rond reizen, na jaren rond reizen zou ik weer verder gaan kijken.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    'Iets leuks' doen voor goede vrienden en naaste familieleden
    Studieschuld en hypotheek aflossen
    Verhuizen
    Huis inrichten
    2 auto's
    2 motoren of misschien een trike
    Jacht
    Superdeluxe vakantie
    Huisje aan de Bosporus
    Personal shopper + nieuwe garderobe voor het hele gezin
    Beleggen

En een belofte nakomen (met een collega naar een kuuroord)

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja hier ook regelmatig dat soort dromen, zeker wanneer de jackpot van de Staat weer lekker is opgelopen :) :D

De familie "sponsoren" (ben dan al 9 miljoen lichter :) )
    Nieuw huis laten zetten, weet nog niet precies waar... of we dan in Duitsland blijven of dat we terug gaan naar Friesland (dichter bij de meeste familieleden)
    Huis kopen voor G89, schoonzoon en kleinzoon :D
    Geld wegzetten voor onze kinderen en kleinzoon
    Een deel van het geld goed wegzetten en van de rente-opbrengsten een aantal goede doelen steunen, op vaste basis.

Kijken of ik inderdaad wat wensen kan gaan verwezenlijken die ik me nu niet kan veroorloven, bijv meer vrijwilligerswerk doen, evt nog een opleiding volgen.

maar het zal wel bij dromen blijven...en gewoon blijven werken voor mn centjes ;):D

17. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    :D heerlijk hè dromen!

18. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,835
    3,630
    113
    Een anders huis kopen of laten bouwen. Een aardig bedrag naar de spaarrekening van de kinderen, studieschuld aflossen, een leuk bedrag naar mijn naasten, en dan een hele lange supervakantie met het gezin. Daarnaast zou ik ook wel eens lekker een paar duizend in een nieuwe garderobe willen steken :). En een iets grotere auto. Niets extravagants, een Hyundai I40 of zo, grwoon net ff minder krap.

19. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,159
    3,039
    113
    Nederland
    Eerst winkelen haha. Nieuwe kleding voor het hele gezin:D en uit eten in een luxe restaurant.

Ik zou onze hypotheek afbetalen en deze verhuren. Misschien nog een paar woningen erbij voor de verhuur.

Een nieuw huis kopen voor onszelf en een nieuwe auto voor mijn vriend. Die wil vast een Ferrari ofzo:D

Geld apart zetten voor de kinderen voor een studie/auto/rijbewijs.

Aan familie en goede vrienden zou ik een gift doen. Bijv een Nieuwe keuken, nieuwe auto, een dagje winkelen oid. Wat ze zelf willen.

Oh ik vergeet wat. ontslag nemen!!!! Oh lijkt me heerlijk:)

20. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Heerlijk om hier over te dromen! :D

- Ik zou mijn baan opzeggen en de opleiding gaan doen die ik echt heel graag wil doen. Maar dat kan nu niet. Ik volg nu ook een opleiding maar het is niet iets wat ik echt heel graag wil.

- Mijn rijbewijs halen.
    - Shoppen voor het hele gezin.
    - Naar Disneyland Parijs met het hele gezin.
    - Het huis verbouwen.

Share This Page