Ervaring Zuid-Frankrijk (begin) mei vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sulley, 20 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    469
    289
    63
    Hoi allemaal,

Ik weet het, heb al zoveel topics geplaatst wat betreft vakanties. Maar iedere keer wegens omstandigheden of afgekeurde vakantiedagen kwam er van de andere topics niets uit. Nu hebben we beide definitieve goedkeuring voor de meivakantie dus wil ik nog heel graag eenmalig vakantie advies

We zijn dus aan het kijken voor een (zon) vakantie in Zuid Frankrijk op een leuke camping. We hebben er al een paar gezien (La Sirene, Serignan Plage en Le Bois Fleurie). Heeft iemand ervaring met het weer daar in de periode eind april begin mei? Er zijn veel buitenbaden maar maak je daar al gebruik van of moet je toch ook kijken naar een camping met binnenbad? Mochten er nog andere suggesties zijn hoor ik het graag. Wel in een beetje levendige omgeving

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij zijn afgelopen jaar eind april begin mei in Zuid Frankrijk geweest (marseille en omstreken) en we hebben 2 dagen 25 graden gehad en voor de rest rond de 11 a 12 graden ('s nachts tegen het vriespunt aan)
    Wij vonden het niet erg omdat we juist van alles wilden bekijken en een keer niet alleen maar wilden zwemmen. Maar eerlijk gezegd hadden wij warmer weer verwacht :)

3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Rond die tijd zou ik zéker nog een binnenbad zoeken als je wil zwemmen. Helaas zijn die dun gezaaid in die regio, daarom gaan wij meestal naar de Dordogne rond die tijd (wij gaan altijd een of twee weken weg in de vakantie van onze zoon in april/begin mei). Voor mijn zoon is een vakantie zonder zwemmen geen vakantie, dus wij laten het niet aan het toeval over.

4. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    469
    289
    63
    Ohhh dat is wel wat minder @liefdotje maar als je idd dingen wilt ondernemen is dat een prima temperatuur. Wij willen wel echt voor de zon gaan.

Oh de Dordogne helemaal niet over nagedacht. Is dat ook zonnig dan die periode? Heb je eventueel tips qua campings @Whysteria? Zag ook le Grand Dague voorbij komen maar zijn de verhalen ook heel verschillend over. Het is onze enige vakantie dit jaar dus willen wel echt een redelijke zonvakantie. Hoeft niet bloed heet als ik maar wel lekker met de kids kan zwemmen en buiten leven.

5. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik kom zelf uit de omgeving van Serignan, mijn ouders wonen daar. En echt, het kán al heel warm zijn begin mei, maar het kán ook 15 graden zijn. Je kan geen warmtegarantie kans is wel groter dan het lekker warm is, maar buitenzwemmen...

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Kun je dan niet beter doorrijden naar Spanje?

7. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Ik zou het er niet op wagen als je echt voor de zon gaat. dan zou ik verder weg gaan eerlijk gezegd. Wij zaten pal aan de middellandse zee maar dat was ook koud. Buiten zwemmen kon niet in elk geval

8. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Het kan heel zonnig zijn, en als er zon is is het meestal ook heel erg lekker warm, maar er is absoluut geen garantie, zoals hiervoor ook al aangegeven. Daarom gaan wij momenteel alleen voor campings met een goed binnenbad aangezien zwemmen voor mijn zoon momenteel het belangrijkste is aan de vakantie (en voor ons dus ook)

Een paar tips van mij:

Le Paradis in st. léon sur vézère
    La Palombière nabij Sarlat

De eerste vind ik qua sfeer leuker, maar de tweede heeft echt een supermooi binnenbad (compleet met glijbanen). Om die reden gaan we de laatste jaren altijd het paasweekend naar de eerste, en de aprilvakantie naar de tweede.
    In mei heb je nog wel meer keuze aangezien er dan meer campings open zijn. Les Peneyrals schijnt ook erg leuk te zijn (ben ik zelf nooit geweest), st. Avit Loisirs is ook erg leuk, maar wel erg in the middle of nowhere.

Le grand dague heb ik geen ervaring mee. Wij gaan doorgaans niet naar 100% Nederlandse campings. Zowel mijn zoon als mijn vriend spreken geen Nederlands, dus we zoeken altijd een meer gemengde camping.

9. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Wij zijn vorig jaar op aanraden van Whysteria naar La Palombiere geweest.
    Super vakantie gehad!

Hadden mooi, nieuw huisje achterop het park, zwembad was erg mooi en veel in de omgeving te doen!

Whysteria vindt dit leuk.
  10. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Wij zijn vorig jaar naar la sirene geweest in de meivakantie. Hebben redelijk weer gehad maar het waait daar behoorlijk wat het snel fris maakt. Hebben wel veel gezwommen in het overdekte zwembad. Het was dus erg wisselend met het weer.

Deel Deze Pagina