Ik ben 9 weken zwanger en ik heb een trage schildklier. Die is nu redelijk stabiel alleen heb ik vandaag ontdekt dat ik een urineweginfectie heb. Hiervoor krijg ik nu antibiotica. Iemand ervaring met een trage schildklier, zwanger zijn en het slikken van antibiotica? Ik ben bang dat mn schildklierwaardes weer trager worden door de antibiotioca en dat wil ik niet.. Een half jaar geleden heb ik namelijk een miskraam gehad (dit was mn eerste zwangerschap).
Ik neem aan dat je na je positieve test direct 25% opgehoogd bent met je medicatie? En daarnaast nu iedere 4 weken bloedprikt? Je tsh nu rond de 1 zit? Je apotheek zoekt uit of medicatie een wisselwerking heeft met je huidige gebruik. Ik heb laatst nog anti biotica gehad voor enorm vervelende bacteriele vaginose, dit was geen probleem en had geen invloed
Ik heb ook hashimoto en redelijk wat blaasontstekingen gehad (zowel tijdens als niet tijdens de zwangerschap) ab kuur gehad en nooit gehoord dat dit een wisselwerking op elkaar zou kunnen hebben.
Dank voor jullie berichtjes! Stelt me gerust. Ben inderdaad opgehoogd van 125 naar 150 aan het begin van de zwangerschap (4 weken). Bij 8 weken was alles goed & hoefde ik niet op te hogen. Bij 12 weken op opnieuw bloedprikken. Hoop dat het goed blijft gaans
Goed om te weten voor het geval dat. Nog geen AB nodig gehad (gelukkig, vind dat echt rotzooi) maar wel hashimoto. Ik ben nu 19 weken zwanger het ik heb twee keer op moeten hogen. De vorige keer was mijn TSH 2.5 (voor mijn doen sws hoog) en voelde mij ook super slecht. De x ervoor bij het ophogen voelde ik mij de eerste twee weken wat beter en dan weer prut. Maar nu na de laatste keer blijf ik maar moe en zonder puf. Ook nog eens griep erbij en voor de tweede keer in korte tijd schildklier ontstoken... Gelukkig mag ik volgende week weer voor controle (ook weer bloed prikken) want maak mij wel een beetje zorgen. Vanwege mijn zorgen eergister nog even op het zkh geweest voor korte echo maar helaas kon de gynaecoloog mijn vragen mbt de schildklier niet beantwoorden. Hoop van harte dat de internist er volgende week weer bij is.