Ongesteld door de PIL heen?!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door RowieRobin, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RowieRobin

10 jan 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hooi,

Ik ben sinds een tijdje begonnen met de pil, ben nu met mijn 5e strip bezig, maar heb hem vanaf het begin af aan, doorgeslikt. Mijn huisarts gaf aan, dat is niet erg was.

Nu ben ik natuurlijk niet meer ongesteld geweest, nu ben ik ongeveer halverwege de 5e strip, maar vorige week zaterdag werd ik plotseling ongesteld. Dus door de pil heen, was nog niet klaar met me strip, maar waarschijnlijk weet mijn lichaam dat niet, omdat ik natuurlijk niet meer stop?!

Nu duurde mijn normale menstruatie gemiddeld 4dagen veel bloed, daarna een dag of 2 á 3 heel weinig en ineens WEG. Nu is het dus dinsdag en het is niet heel veel bloed, zoals normaal, het is wel stuk minder, maar het is nog altijd hetzelfde als vorige week zaterdag, het word niet minder. Ik maak me een beetje zorgen, het is nu dus al 10 dagen. Is dit erg, ik slik nu ook gewoon nog de pil. Moet ik een weekje stoppen? Ik heb gelezen dat iemand er 2 weken last van had daarna was het plotseling over.

Iemand ervaring mee of kan iemand mij iets aanraden? Ik denk zelf een stopweek.

Alvast bedankt.

2. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Doorslikken van de pil, moet je naar mijn mening niet altijd blijven doen. Ik zou toch echt een stopweek inplannen,dit staat ook in de bijsluiter. Na 1 strip 1 week stoppen om vervolgens weer te starten met een strip en zo door. Er kan dan een doorbraakbloeding komen, dat is wat er nu gebeurd. Ik moest de pil ook niet te lang doorslikken. Ik plak er hooguit een week aanvast om vervolgens weer een stopweek te nemen. Ik zou zeggen nu stoppen en de ontrekkingsbloeding zijn kans te geven. Succes!

3. RowieRobin

10 jan 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga vanaf vandaag mijn stopweek inlassen.
    Ik hoop dat het daarna dan wel snel over zal zijn, want ik vind het niet echt prettig.

Deel Deze Pagina