hoi, mijn werkgever is vergeten of bewust? of door omstandigheden, geen verlofaanvraag ingediend bij t uwv, nu had ik mij hier normaal niet zo druk over gemaakt omdat mijn werkgever mij gewoon uitbetaald, maar ik ben vanaf oktober uit dienst daar ik zit dan al in mijn verlof. mijn verlof start namelijk over 3 dagen al. ik heb nog geen brief van t uwv ontvangen over hoeveel geld ik krijg en hoe het straks gaat als mijn werkgeven mijn werkgever niet meer is. ik zit met mijn handen in t haar, ik slaap er gewoon slecht van, heb al contact met t uwv gehad zij hebben tot op heden niets ontvangen en mijn werkgever is een groot bedrijf en ik heb t al meerdere malen aan mijn bedrijfsleider door gegeven en die belt dan met personeelszaken en die zeggen dat ze t regelelen maat dat is inmiddels ook al 2 weken geleden en er is bij t uwv nog steeds niet beken. wat moet ik nu doen?
Nou dat is vervelend. Nu direct twee dingen doen: Mail schrijven naar leidinggevende en personeelszaken samen, markeer dringend. Weet je niet wie bij personeelzaken verantwoordelijk is? BELLEN naar de afdeling en vragen. In de mail zetten dat je contact hebt gehad met UWV maar nog niks is ontvangen en dat dit niet de bedoeling kan zijn, wat de reden is en verwacht dat dit direct wordt geregeld. Bellen UWV en checken wat je kan doen als de werkgever in gebreke blijft. Succes.
Bij mij had mijn werkgever mij ziek uit dienst gemeld op de dag dat mijn verlof inging. Nav daarvan belde uwv om de vragen naar de aard van ziek zijn( wel of niet zw-gerelateerd). Ik gaf aan dat ik met zwverlof zou gaan. Dit is meteen omgezet en nu 4wkn later heb ik de beschikking vd wazo ontvangen. Ik zeg: bel zelf ff met uwv, dan kunnen ze je vast verder helpen
Ik was ook nog niet aangemeld. Ik heb zelf het uwv gebeld en zij hebben mij direct aangemeld. Een dag later heeft mijn werkgever me aangemeld. Dit was twee dagen voor mijn verlof. Ik zou sowieso je werkgever en het uwv contacten.
Op internet zoeken naar het formulier:: aanvragen zwangerschapsverlof uwv, deze downloaden, zelf invullen en opsturen naar uwv.