Hallo dames, Even jullie mening/ervaring gevraagd. Ik werk 3 dagen per werk als helpende in se thuiszorg. Werkzaamheden zijn oudere douchen, aankleden, steunkousen aandoen, ontbijt maken etc. Nu ik 21 weken zwanger ben begin in dit behoorlijk zwaar te vinden. Ik moet om 5 uur me bed uit en vervolgens een uur reizen met de trein om op mn werk te komen. Daarna begint de werkochtend tot een uur of 1. Als ik in de middag thuis kom ben ik helemaal gesloopt. Veel rugpijn en doodmoe. Zijn er dames die dit werk ook doen of gedaan hebben en hier eerder mee gestopt zijn dan het verlof omdat het niet meer ging? Of op aanraden van de vk?
ik werk in de huishouding en begint ook wel zwaar te worden maar jeetje wat een tijden heb jij zo misschien eens overleggen met je leidingegevende of het mogelijk is om in de buurt wat te krijgen want dit hou je niet lang vol luister vooral naar je lichaam als je voelt dat je het te zwaar is aangeven op het werk heb laatst met mijn leidingevende en ziektewetcoach een gesprek gehad als ik het niet meer aan kan dan ga ik de ziekte wet in hun vinden mijn en de gezondheid van mijn kindje belangrijker dan dan de zorg voor anderen klinkt hard maar ik ben vervangbaar zeggen hun en een complicatie op lopen doordat je je zelf te ver puchst vinden hun onverantwoord dus kan alleen maat advieseren om even een gesprek aan te gaan beter nu dan dat je straks verplicht thuis zit succes meissie
Wat een fijne leidinggevende. Het probleem is dat de mijne vrij hard is en hier niet op een leuke manier op zal reageren. Dan moet ze weer vervanging zoeken etc. dat is voor haar belangrijker dan mijn gezondheid of gevoel. Dus ben bloednerveus voor haar reactie. Ik wil mn baan niet kwijt.
Ik werk 32uur in de thuiszorg heb heb maandag een gesprek met de bedrijfsarts. Ben 18 weken... heel zwaar ja.
Ik denk dat je beter in overleg kunt met je leidinggevende. Als die het inderdaad zo'n probleem vindt om vervanging te inden gaat ze het ook niet waarderen als jij je ziek meldt. Dus je kunt beter eerst in overleg proberen te kijken hoe je het langer vol gat houden. En officieel mag de arbo arts alleen iets zeggen over je werkuren, niet je reisuren. Dus als die zegt dat je nog maar 16 uur nag werken of zo kan dat nog steeds over bv 4 dagen verspreid worden met al die reistijd. Ik zou dus echt even door de zure appel heenbijten en het met je leidinggevende bespreken.
Ik werk ook in de thuiszorg, 30 uur per week in de huishouding. Ik zal voorlopig nog wel doormoeten, hebben geen vaste aanstelling. Dus voor m;n geld zal ik helaas tot t einde toe moeten werken.
ik probeer het ook wel ik wou tot 4 weken 36 weken werken maar die ziektewetcoach zei al nee vanaf 6 weken van te voren het is zwaar werk en wij willen niet dat je zolang doorwerkt is voor jezelf en je kindje beter om dan te stoppen dan dat je jezelf te ver over de streep terkt en er complicaties door ontstaan mijn leiding gevende zei het ook al vanaf 6 weken voor het eind stop je ermee en word het eerder te zwaar bellen en rustiger aan doen dan maar de ziektewet in had ik ook niet verwacht hoor ik denk dat gaat wat worden als ik erover begin maar dat het zo makkelijk en begripvol zou gaan had ik niet verwacht maar vooralsnog gaat het prima wel moe na het werk moet wel een uurtje gaan liggen en dan gaat het wel weer heb gelukkig niet van die (reis)tijden al TS dan had ik ook niet volgehouden hoor maar geef het gewoon aan het gaat wel om jou en je kind zou jij jezelf het kunnen vergeven als je doorwerkt op deze manier er straks iets fout gaat??? denk het niet dus even die hele hoge drempel over en bespreekbaar maken kunnen ze niet zeggen dat je eerder aan de bel had moeten trekken als je straks de ziektewet in moet succes meid maar jij kindje en jij zijn het belangrijkste nu
Ik werk zelf 10 uur per week in de zorg en vind het ook behoorlijk zwaar. Op zich niet de zorg er omheen zoals het ontbijt en de medicatie, maar de zorg van de mensen vind ik zwaar. Komt ook omdat ik bekken en rugklachten heb, maar het bukken en tillen vind ik echt niet prettig en daarbij red ik het niet om langer dan 4 uur achter elkaar te werken. Mijn leidinggevende is ook niet erg blij dat ik het nu al niet meer red om lange diensten te werken, dus ik ga nu maar door en zie wel waar het schip strand. Als het echt niet meer gaat dan zie ik het dan wel weer.
Ik werk 32 uur in de thuiszorg. Bij de 1e heb ik het tot 36 weken vol gehouden. Ging prima. Alle diensten gewerkt en zware clienten met tilliften. Hoopte het met deze zwangerschap ook zolang vol te houden maar dat ging niet door. Kreeg last van rug en mn bekken. Heb toen wel met leidinggevdne overlegd dat ik geen zware mensen meer zou doen. Dasrna bij fysio terecht gekomen en die raadde aan om toch echt minder te gaan werken of liever, te stoppen. Ik zat toen rond 26 weken. Ik wilde niet stoppen omdat ik mn collega s niet wilde oopzadelenen met extra werk. Maar js, werkt gaat wel door en dat is niet mijn probleem. In overleg met leidinggevende ben ik toen minder gaan werken. Op therapetische basis. 3x per week een paar lichte clienten. Dit ging goed en ik ben blij dat ik naar mn lichaam geluisterd heb. Als ik stug door was gegaan dan had ik es na de bevalling nog meer last van mn klachten of nog erger, dst het chronisch zou worden. En dat is iets wat je echt niet wil. Dus overleggen met je leidinggevende.