Wanneer werd bij jullie de misselijkheid minder?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door skye81, 26 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    #1 skye81, 26 sep 2015
    Laatst bewerkt: 26 sep 2015
    Ik zit er nu middenin en heb gisteren emefasene zetpillen gekregen. Daar word ik wel wat suf van, maar alles beter dan die misselijkheid...pfff
    Het is echt de dagen uitzitten maar soms word ik r echt ff hondsdol van.
    Voel me ook best schuldig naar mn dochtertje toe want ik kan niet zoveel. Het enige wat ik kan is hier op het forum afleiding zoeken. Was n beetje vergeten hoe beroerd je je kunt voelen zeg...

Ik kan me eigenlijk niet zo goed herinneren vanaf wanneer dit de vorige zwangerschap stopte. Wel duurde t langer dan de 12 weken volgens mij.

Hoe verliep dit bij jullie? Lagen jullie ook voor pampus of viel t wel mee?

2. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Erg is het he?

Emesafene werkte niet bij mij en toen heb ik primperan gekregen.
    Daardoor was de misselijkheid niet weg, maar wel te doen.

Bij mij werd het rond de 14/16 weken minder en bij een week of 20 was het volledig weg.

Sterkte!!!

3. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ja het is echt heel erg...word r zelfs wat down van inmiddels.

En primperan hielp beter dan emesafene? Tsjonge, ik zei het nog tegen de huisarts dat ik dat wilde proberen maar hij gaf aan dat t precies dezelfde werking had. Nou dat toch ook maar proberen...

Dankje!!!

4. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Hier wel beroerd geweest maar niet zo erg dat ik niets kon. Vond werken juist heel fijn omdat het afleiding gaf. Van 9 tot ongeveer 18 weken erg misselijk in de ochtend en de rest van de dag sluimerend misselijk. Ochtend misselijkheid is eigenlijk mooit echt weggeweest. Eten in bed (cracker oid) helpt niet helaas. Ik slik het liefst zo min mogelijk dus alleen op dagen dat ik echt onwijs beroerd ben neem ik meclozine (onderdeel van emesafene).

Sterkte!!

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Bij mij werd het met een week of 16 steeds iets beter en met 20 weken was ik niet meer misselijk.

6. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ok, nou de dagen/weken nog maar even uitzitten dan...ik ben echt goed beroerd. Bah. Wil liever niet zo klagen maar ik vind t echt heftig. had gehoopt dat t de 2e x iets minder zou zijn...

7. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Werken kan ik trouwens ook niet...alleen als t liggend zou kunnen. Want van sommige bewegingen krijg ik heftige kokhalsneigingen die dan niet stoppen. Respect voor vrouwen die t toch wel lukt hoor, doe t jullie niet na.

8. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Toen ik was bevallen.

Sterkte!

9. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Vervelend joh!
    Ik denk dat het ook per zwangerschap nog kan verschillen, dus dat je 't echt even moet afwachten.
    De dufheid van de Emesafene gaat wel afnemen hoor, bij meer langdurig gebruik en ik hoop voor jou dat het werkt.

Hier ben ik opbouwend misselijk tot een week of 25 (vorige keer ook) en blijf ik daarna misselijk tot na de bevalling.
    Emesafene en Primperan gehad, doet hier helaas niets.
    Bevallen is dé oplossing, helaas.

10. Alva

Alva Niet meer actief

Ik had toch gehoopt op een paar antwoorden met 10 of 12 weken :)
    Ik sleep me hier ook de dagen hoor, heb 2 emesafene per dag, overgeven is minder maar de misselijkheid is er nog volop.
    Ik ga om 21u naar bed zodat ik er maar vanaf ben en zodra ik wakker ben zie ik al tegen de dag op.

Bij mijn oudste duurde het tot 20 weken ongeveer.
    Bij de middelste en jongste was het met 13 / 14 weken wel over geloof ik.
    Dus ik heb nu goede hoop.

Sterkte, het is zo verlammend ! :(

11. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    pff de eerste paar weken viel t mee denk dat het rond 6 weken kwam. En met 9 a 10 was het weer weg. Toen ging ik ook op vakantie dus ik was zooo blij dat ik normaal kon eten.

Maar wat voor mij hielp was thee krijgen op bed, met veel suiker. Dan rustig omhoog kruipen en dat opdrinken. Vervolgens rustig het bed verlaten, vooral niet te snel want dan ging ik over mn nek. Hoe nodig ik ook moest plassen ik moest eerst zorgen dat ik wat thee had gedronken en rustig opstond.

Verder wist ik uiteindelijk niet uit wanhoop wat ik moest eten want alles maakte me misselijk zowat. Dus ik at yoghurt met smaks erin. Wat vla, cup a soup. ik had zelfs speciale thee gekocht met gember en citroen. Hielp wel alleen oplaatst vond ik t zooo goor he. Poffertjes deden het ook wel goed die kant en klare en dan met wat suiker in kleine stukjes eten haha. En veel droge koekjes van die knappertjes.

pff als ik eraan denk komt t allemaal weer terug, ik was t zwanger zijn al helemaal zat. Gelukkig is t goed gekomen en kon ik later weer alles eten.

12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hoi, ik had wel veel baat bij emesefane alleen suf inderdaad. K nam t savonds, dan sliep ik goed en was k bij t opstaan niet zo beroerd. Rond de 16 weken werd t minder en eigeblijk pas rond de 22 weken was t weg. Ik heb in de tussentijd wel maagbeschermera gekregen en dat scheelt enorm!!
    Nu eet ik weer heeeerlijk, wat een genot!!

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb me enorm blind gestaard op 13 weken.. Het werd toen wel iets minder maar het ging pas echt over met 17 weken.
    Sterkte! Ik de misselijkheid en het doorlopend overgeven echt enorm vervelend en beperkend.

14. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Hoi lotgenoot! Oké, zullen we afspreken dat t iig met 13/14 weken minder is dan? Liever al wat eerder natuurlijk.... :)
    Maar jij hebt nog 3 kindjes rondlopen, vind dat echt knap want ik heb hier 1 kindje en n hondje en dat word me al teveel...

15. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    En dankjewel voor de reacties, alhoewel t van mij wel iets eerder minder mocht worden hoor ;)

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Aan mij heb je ook weinig ;), ik ben bij de tweede (extreem) misselijk geweest tot de bevalling, emasefene deed toen helemaal niets. En mijn derde was hyperemesis gravidarum, waarbij primperan 'heilig' was tot 18 wkn (zonder droogde ik uit), maar daarna ook tot bevalling erg beroerd geweest.

Je zou kunnen vragen om primperan, dat deed bij mij echt meer dan emasefene.

17. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Vorige zwangerschap ging het bij mij pas over na de bevalling en nu ziet het er hetzelfde uit.
    Ben nog steeds elke dag misselijk, maar niet meer elke dag overgeven. Bij mij werk rust het allerbeste en vooral s' ochtends elk uur een beetje eten.
    Lukt niet altijd hoor.. vooral met mn dochter die ook nog rondloopt.

18. Alva

Alva Niet meer actief

Deal :D
    Ik vind het dus zo raar dat ik op mijn werk minder last heb. Vraag me steeds af waarom. Misschien omdat ik zit? Of meer rust heb dan thuis? Of toch meer drink? Ben continue op zoek naar een antwoord maar uitzitten is de enige mogelijkheid vrees ik 😯
    Wat wel helpt is prik drinken (lekker boeren) en na het avondeten wat zuur (atjar tjampoer oid) om de smaak te neutraliseren.

Eet jij warm 's avonds? Ik heb er wel steeds trek in maar daarna voel ik me nog ellendiger..

19. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ja ik ook trek in avondeten. Blijf ik raar vinden in combinatie met misselijkheid, maar het is hormonale misselijkheid dus dan krijg je dat soort dingen. Daarna was ik meteen weer beroerd. Maar ik houd t tenminste binnen.

En ik hoor meerderen over werken. Kennelijk bied t toch afleiding en wordt t zo iets minder...

Maar t is uitzitten tot t over is, het is niet anders

20. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    Ik ben ook gedurende de dag misselijk maar gelukkig niet veel spugen.
    Vooral in de namiddag/avond. Ondanks amper spugen kan je evengoed goed beroerd zijn, al krijg je er dan niks voor. Ben dan ook blij dat mijn 2 kids op bed liggen s'avonds en ik zelf ook erin kan. Hoe minder rust hoe erger de misselijkheid.
    Ik moet nu wel zeggen dat sinds vorige week het iets dragelijker lijkt en veel betere momenten heb op een dag.

Sterkte hoor! Niks aan en zwaar :(

Deel Deze Pagina