Tijdelijk op camping en post.

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynx, 2 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Over een aantal maanden gaan wij verhuizen. We moeten eerder ons huis uit dan we in het nieuwe huis kunnen. We zullen dus 1-2 maanden op de camping moeten doorbrengen. (2 weken tot we de sleutel krijgen)
    Maar hoe zit dat dan met ons postadres? Lijkt me vrij onzinnig om voor 2 weken een ander postadres aan te vragen, maar om nu de oude en nieuwe bewoners met onze post op te schepen is ook niet erg handig en prettig.
    Hoe hebben jullie dat aangepakt?

2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Je kan je post tijdelijk laten doorsturen, kan ook gewoon naar de camping. Even googlen op tijdelijk post op ander adres.

GossipGirlxoxo en Lynx vinden dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.311
    17.213
    113
    Ik zou de nieuwe bewoners denk ik vragen of ze het erg vinden om 2 weken op te vangen.

Lynx vindt dit leuk.
  4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.504
    8.425
    113
    Dit ja! Of bijv. naar je (schoon) ouders als die vlakbij wonen.

GossipGirlxoxo en Lynx vinden dit leuk.
  5. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Wij hebben de post door laten sturen naar mijn schoonmoeder. Wij hebben ook tijdelijk op een camping gewoond tot ons nieuwe huis klaar was.

Lynx vindt dit leuk.
  6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Die zullen er ook niet binnen 2 weken gaan wonen neem ik aan. Je kunt ze een pak a4 enveloppen geven en velletje postzegels en vragen of ze het door willen sturen na 2 weken naar jullie nieuwe adres.. ook handig voor nagekomen post waarvoor jullie adreswijziging vergeten zijn

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ga je binnen dezelfde woonplaats/regio verhuizen? Want dan zou ik gewoon vragen aan de nieuwe bewoners of je de post die 2 weken 1x per week op mag komen halen. En als er daarna nog wat binnenkomt, of ze dan een berichtje kunnen sturen, zodat je het op kunt halen. De vorige eigenaren van ons huis gingen op loopafstand wonen, en hadden ook volwassen kinderen, waar nog maanden post voor kwam, maar die kwamen gewoon regelmatig even langs om het op te halen, tot alles eindelijk gewijzigd was. Ik vond dat echt geen probleem om het op een stapeltje te verzamelen hoor.

Lamode en Lynx vinden dit leuk.
  8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Mijn ouders stonden tijdelijk bij mijn broertje ingeschreven, en post lieten ze gewoon op de camping bezorgen. Behalve dan officiële dingen van gemeente en overheid, die kwamen automatisch bij mijn broertje terecht.

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.504
    8.425
    113
    Na onze verhuizing kregen wij ook nog veel post van de vorige bewoners. Wij vonden het erg vervelend. Het laatste waar ik op zat te wachten waren telkens de vorige bewoners aan de deur of in ons geval vaak: zelf de post achterna moeten brengen.

GossipGirlxoxo, Neuzeke en Lynx vinden dit leuk.
  10. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Of aan de bewoners van je nieuwe huis vragen of het daar vast heen kan. Kan het gewoon blijven liggen tot je de sleutel hebt.

Lynx vindt dit leuk.
  11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Bedankt voor jullie reacties, we gaan eens kijken wat de meest praktische mogelijkheid is.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Je zult ergens een postadres moeten hebben, je moet je ook ergens officieel inschrijven. Helaas kun je op een camping niet wonen officieel gezien. Wij hebben dit ook aan de hand gehad en toen tijdelijk ingeschreven bij schoonouders en dat ook als post adres gebruikt

13. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Kan nog erger: een deurwaarder aan de deur van de belastingdienst :| Zoon van de vorige bewoonster had zijn bedrijf nog op ons adres staan. Wij kenden hun wel en hadden het al aangekaart maar blijkbaar waren ze bij de belastingdienst niet zo snugger. Totdat ze van de eigenaar en van ons op dezelfde dag een telefoontje ontvingen over hetzelfde adres... toen kon het ineens wel..( Bij de gemeente werden ze ook ineens wakker)

Lynx vindt dit leuk.
  14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.504
    8.425
    113
    Pfff, dan sta je ook wel even raar te kijken!
    Zover is het hier gelukkig niet gekomen. Wij zijn op een gegeven moment wel gestopt met nabrengen van post, als zij vertikken om een adreswijziging aan de bank door te geven, dan vertik ik het om het na te blijven brengen :|

Elke keer hun juiste adres op de retour gezet, mocht niet baten.
    Pas toen ze overleden waren (10 jaar later?) en ik dat op de retour kon vermelden hebben we nadien nooit meer wat ontvangen.

15. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Dit ja, wij hebben ons ook voor 3 weken in moeten schrijven bij mijn ouders. Heeft verder geen gevolgen voor toeslagen enzo als het kort duurt.

Lynx vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Deze ervaring heb ik ook. En ik vond zo een stapeltje bewaren ook vervelend. Vond het een rommelig gezicht in de hal en wilde het ook niet in een kast opbergen omdat ik nooit wist wanneer ze langs kwamen.

Felice vindt dit leuk.
  17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ai, hier word ik toch niet blij van.
    Met die traagwerkende organen hier in Nederland zou het dus zomaar kunnen dat er vertraagd gezeur komt over de verhuizing.......

18. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Maar daar woonde je toen niet?

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    In ons geval “woonde” we op een vakantiepark maar stonden ingeschreven bij schoonouders. Je moet voor heel veel instanties ( bv kinderbijslag) een geldig “woon” adres hebben waar je ingeschreven staat volgens mij

Lynx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina