Ervaring zwemmen center parcs

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snowtje, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan met oud en nieuw heerlijk een weekendje naar center parcs. Maar nu las ik in een ander topic dat het soms verplicht is om je kindje met bandjes te laten zwemmen. Iemand ervaring of dit ook zo is in center parcs??
    We gaan al zwemmen sinds ze 4 maanden is en heeft nog nooit bandjes of iets dergelijks om gehad. Het lijkt me niet lekker zitten en ze mist ze ook niet..

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Weet niet of het verplicht is, maar hier gaan bandjes gewoon altijd om (totdat er een zwemdiploma gehaald is). In heel wat zwembaden is het verplicht kinderen bandjes om te doen, want ook bij die hele kleintjes kan er iets gebeuren als je even niet kijkt. (Heb zelf als badjuf eenmaal een plons in het zwembad moeten maken omdat een kindje van een maand of 10 te water was geraakt zonder bandjes.. Brr.. Dat risico loop ik liever niet met mijn eigen kids :))

Kindjes hebben er trouwens over het algemeen echt geen last van hoor van die bandjes ;)

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Center Parcs heeft eigem soort van zwemvestjes die verplicht zijn

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    die zwemvestjes passen niet bij kleine kindjes.
    Wij nemen altijd een zwemband mee want bandjes werken nog niet hoor daarmee gaat ie ook koppie onder. het is niet verplicht in cp tenminste er heeft niemand ooit iets gezegd als we hem meenamen zonder zwemband oid

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Heb even de algemene voorwaarden bekeken (ga zelf komend weekend hihi) en daarin staat dat:

Echter wil ik wel zeggen dat de swimsafes niet bij ieder kindje even goed passen/zitten, dus misschien doe je er slim aan gewone zwemvleugels te kopen. Die passen altijd prima :)

Hopelijk genieten jullie van jullie weekendje weg!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb vleugels van Rucanor van 0 tot 6 jaar heb ze alleen nog niet gebruikt. Wij vonden de peuterbadjes vonden wij erg koud en we zijn uitgeweken naar het bubbelbad..

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik hou haar altijd vast, dus ik kijk altijd ;) Laat haar absoluut niet los in het zwembad!
    En we hebben geen andere kinderen, als dat wel zo was had ik wel bandjes om gedaan omdat je dan handen tekort komt. Maar we zijn altijd bij haar.

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aha thnx! heel handig :) Dan toch maar proberen en kijken hoe ze het vindt.. hopen dat het leuk wordt ;) jullie ook veel plezier!

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Even klein want het is eigenlijk offtopic:
    No hard feelings hoor Snowtje (en wil je niet over 1 kam scheren of voor het hoofd stoten), maar in mijn jaren als badjuf heb ik dat echt heel vaak gehoord.. Maar geen enkele ouder houdt zijn/haar kindje de hele tijd vast in het water (neem bijv. water dat vrij ondiep is), of als ze even op de kant iets eten/drinken etc, en als ze zelf willen lopen etc. Maar nogmaals ik ben misschien bevooroordeeld doordat ik zulke nare situaties heb zien ontstaan in het zwembad met kindjes zonder bandjes.

Je moet doen wat je goeddunkt, is jullie kindje en ga je er niet om/over veroordelen, maar was blij dat er bij ons in het zwembad verplicht gesteld werd alle kinderen bandjes te laten dragen (ook bij baby's van 6 weken oud: in babyfloat of bandjes, maar niet los in de armen). Zijn soms ouders kwaad om weggegaan, maar als zwembad wil je die risico's niet nemen met mensenlevens. (Al zou je na het verschrikkelijke nieuws uit Tilburg van anderhalve maand terug anders gaan denken ;):()

Nogmaals vat m'n berichtje niet verkeerd op hoor!

Ga gewoon lekker genieten en misschien vind ze de bandjes eerst even niet leuk, maar over een jaar of 2 kan ze toch ook moeilijk zonder iets rondzwemmen natuurlijk ;)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.988
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Nina: moeten de kindjes bij het babyzwemmen dan ook bandjes aan bij jullie? Want bij ons is dat juist NIET de bedoeling, want dan schieten die oefeningen natuurlijk niet veel meer op.

Ontopic: Wij zijn naar cp geweest en hebben 5 sec. die swifsafe geprobeerd. Waardeloos ding: om te beginnen worden ze ijskoud als je ermee uit het water komt. En in het geval van ons zoontje paste het gewoon niet. (13 mnd oud - wel groot voor zijn leeftijd.)

Wij waren met 4 volwassenen en 1 kindje. In water waar hij niet zelf kon lopen, hield één van ons hem steeds vast. In water waar hij zelf kon lopen, waren er altijd twee volwassenen binnen handbereik. Ons zoontje liep op dat moment nog niet heel goed los, dus buiten het water liep hij bij twee volwassenen aan de hand. In zo'n situatie vind ik zo'n vest of belemmerende bandjes echt onzin. Als we over een paar maanden weer gaan en ons zoontje misschien wel af en toe stukjes los loopt, zal hij zeker wel bandjes of een swimsafe om krijgen. Natuurlijk is dat geen vervanger van goed toezicht. Natuurlijk wil ik onze zoon geen seconde uit het oog verliezen. Maar ik ben niet zo naïef om te denken "dat overkomt mij niet".

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee hoor, ik snap je bezorgdheid. Maar hoe het nu gaat is: verkleden, douchen, direct zwembad in, douchen, verkleden, eten in het restaurantje bij het zwembad (dus al aangekleed en niet in de ruimte van het zwembad). En het bad is vrij snel diep, geen peuterbadje. Dus ik houd haar echt altijd vast en lopen nooit aan de zijkant, eten dus ook niet bij het zwembad, dus is echt nooit los. maar begrijp je verhaal wel. en in center parcs is het misschien wat anders, zeker als je langer verblijft in het zwembad. maar denk toch dat wij meer zijn van: komen om te zwemmen, niet de hele dag zeg maar..
    En ja ze zal er aan moeten wennen. heb echt het idee dat ze het nu van haar arm af zou trekken zeg maar (althans... proberen). Denk dat ik maar bandjes ga kopen om mee te nemen. hebben we iig iets bij ons en dan zien we het wel.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ tupp: Babyzwemmen en alle voorbereidende lessen die gevolgd konden worden voordat begonnen kon worden aan echt oefenen voor het A-diploma waren de enige uitzonderingen op die regel. Bij vrijzwemmen was het dus verplicht.

Maar die Swimsafes, jij dus ook al een waardeloze ervaring met die dingen. Wij zelfs met onze dochter van toen ruim 2 nog. Zat voor geen meter en schoof aldoor omhoog e.d.: totaal waardeloos!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.988
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben blij dat je zo'n swimsafe daar gewoon kon lenen en dat ik er dus zelf geen geld aan uit heb hoeven geven. Onze zoon heeft trouwens wel nog in zo'n gele band gezeten daar. Vond ie de allereerste keer dat we gingen zwemmen (voor we met babyzwemmen begonnen) erg leuk. Toen we naar cp gingen deden we al een aantal weken aan babyzwemmen. Die gele band was wel leuk zolang we er hard rondjes mee draaiden. Maa gewoon drijven vond hij niet zo boeiend meer, haha. Ik vind het ook niet handig dat het bovenlijf boven water is bij zo'n band.

Mijn 15 mnd oude zoon denkt trouwens zelf dat hij wel alleen kan zwemmen. ;) Dus ik denk dat ik tijdens het babyzwemmen de eerste minuten wel af en toe met bandjes ga oefenen. Ik heb ze toevallig vandaag gekocht, dus ik kan ze volgende week eens gaan testen. Hij probeert mij nu al vaak weg te duwen, omdat hij alleen wil "zwemmen" (Zinkt natuurlijk als een baksteen, haha.) Ik heb het gevoel dat hij nu wel toe is aan bandjes. Vooral de eerste minuten is hij bijna niet te houden, zoals hij ligt te spartelen. Ik ben benieuwd hoe de bandjes bevallen.

14. adi

adi Niet meer actief

Hier in het begin zo'n zwemband gebruikt. Ze vonden het geweldig om lekker vrij 'los' te kunnen rennen in babybad. Toen konden ze nog niet goed loslopen, maar in zwembad dus wel.

En die bandjes vindt een kindje echt niet zo snel raar zitten. Het zit niet meer vervelend dan een zwemluier of een zwembroekje. En ze krijgen ze echt niet zelf van de arm. Je moet dat ding zelf met twee handen losmaken en dan eraf trekken.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik sluit me (eveneens als zwemjuf) aan bij Nina. Je kan maar 1 seconde afgeleid zijn - óók als je bovenop je kind zit, doordat er ergens iets gebeurd en jouw kind (wat al loopt of kruipt) is ineens 'verdwenen' .

Maar ik zou dus kiezen voor vleugeltjes en zélfs als ze er niet helemaal mee uit de voeten kunnen (je moet sowieso nog steeds nét zo dichtbij blijven- want ze kunnen scheuren, lek gaan, afschieten etc) dan is het voor badpersoneel en ook voor jezelf, veel opvallender om te zien waar je kind is. Kindjes met zwemvleugels vallen gewoon op!

Ik zelf adviseer altijd om vanaf 1 jaar te gaan oefenen met vleugels, dan kunnen ze er vast aan wennen en weet ze dat het straks 'normaal' is. Hier is de regel : Kindjes die kunnen lopen, kunnen weglopen en moeten dus vleugeltjes o.i.d aan.
    Behalve in het peuterbad (hoewel er ook baden zijn -sportiom in Den Bosch bv waar het ook in het peuterbad verplicht is).

Maar oke: Wij zijn in kempervennen geweest en daar was het dus inderdaad verplicht, of vestjes van hun of vleugels oi.d van jezelf.

16. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    De swimsafes van CP passen waarschijnlijk toch niet. Bij onze zoon van 4 kroop de kleine maat die hij zou moeten gebruiken helemaal omhoog en in de grotere verzoop ie. Met dochterlief van 5,5 maand alleen een beetje op de arm in het water geweest in het peuterbadje en in het golfbad (zonder golven natuurlijk). Die had er toen nog niet veel lol van.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Wij zijn in CP geweest toen onze jongste ongeveer 4 mnd was. Zij had géén vleugels of bandjes om. Weet je wat 't is met die hele kleintjes? Die heb je dus 100% zeker weten wel de hele tijd vast. Ze kunnen nl nog helemaal niks zelf: niet zitten, niet staan, niet wegkruipen. No way dat je die in heel ondiep water zelf laat liggen.
    Ik zou zeggen: zodra ze kunnen zitten doe je ze die bandjes om (want dan kan het inderdaad zomaar gebeuren dat je toch afgeleid raakt), maar zolang je ze de hele tijd op de arm hebt, en ze ook niet zelf te water kunnen raken, zou ik het niet doen.

Voor beide kids hebben we nu zwemvleugeltjes, en oudste zwemt ook wel met een zwemband om. Zo'n ring om in te zitten vond jongste verschrikkelijk, dus dat hebben we niet meer dan één keer geprobeerd.

Met haar zijn we ook gaan babyzwemmen bij CP, dat was ook zonder bandjes (en best leuk!).

18. p1982

p1982 Niet meer actief

bij landal is het wisselend per park laatst bij een park en werd ons de toegang geweigerd omdat ze geen bandjes om had, en bij een andere was helemaal geen toezicht dus erg wisselend

19. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier inderdaad ook gehad. Finn was toen net 3 maanden en paste amper in een zwemband maar moest toch. Alleen in het ondiepe hoefte het niet.

We hebben toen ook meegedaan aan babyzwemmen georganiseerd door CP, en daarbij hoefde het niet.

20. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij moesten in het voorjaar bij CP de huttenheugte (Drenthe) haar in de band houden, want toen we haar even uit de band haalden hoorden we meteen het fluitje van de badmeester!!

Bij babyzwemmen hier zwemt ze vanaf 7-8 maanden al met bandjes en inmiddels met kurkjes. Hier is het geen klassikale les met gezamenlijke oefeningen, maar alles gericht op het individuele kind (ook veel leeftijdsverschillen: tussen 0-4 jr)....

Zou gewoon een proberen met de bandjes, onze meid vindt het erg leuk!

Deel Deze Pagina