ons dochtertje is bijna 4md en verschrikkelijk last van buikkrampen. ze heeft er zoveel last van dat ze er niet van kan slapen (vooral snachts een drama) en ligt te kronkelen in haar bedje. vsm druppels/infacol /abc dophilus lijken hier weinig te helpen, ook hebben we een fles van vaculess zodat ze geen lucht binnenkrijgt. van de kinderarts hebben we movicolon gekregen zodat de ontlasting wat beter gaat!we hebben fv voor kma dus daar kunnen we ook niet mee veranderen. Wie heeft de tip om ons meisje weer happy te maken???
Oei lastig zeg!! Ons meisje had er ook enorm veel last van. Volgens mij is er niks wat echt werkt, ze moeten er gewoon overheen groeien. Hier werkte het wel altijd eventjes als ik haar met haar buikje op mijn onderarm legde, met d'r hoofdje bij m'n elleboog en mijn hand op d'r kont zeg maar. Ik heb heel wat nachten zo rondgelopen, pff! Of fietsbewegingen maken met d'r beentjes. Maarja, das allemaal maar tijdelijk en dan kan je alsnog niet slapen natuurlijk. Succes ermee!
Hier werkte alle druppeltjes etc ook niet. Onze jongen werd rustig van een voetjesmassage en fietsen met de beentjes. Dat leek te helpen. Succes!
Hier werd Finn alleen rustig als hij met zn buikje op mijn onderarm lag, zo wiegde hij soms in slaap Sterkte ermee!
Wat hier heel goed werkt is de flesjes aanmaken met (biologische) rooibosthee of kamillethee... Ik doe altijd verhouding 1 op 3, dus water koken, dan 1/3 thee en 2/3 water... Sinds ik dat doe is het echt een stuk minder en poept hij ook makkelijker! Het is looizuur en theeïne-vrij en goed voor de darmflora... Hier werkte ook geen van de druppels / flesjes, al doet hij het het beste met de difrax S-fles... Wij hebben trouwens ook een kma mannetje, hij krijgt nutramigen, welke voeding hebben jullie? Misschien dat de voeding die hij nu krijgt niet afdoende is, neocate is de sterkste vorm van km-vrije voeding, wordt alleen voorgeschreven door de kinderarts.
Ach wat zielig he! Tips om te voorkomen heb ik ook niet, ik neem ook aan dat ze nog enkel melk krijgt..? Als dochter krampjes kreeg dan wreven we met de klok mee over haar buikje, vaak hielp dat niet en moesten we haar als een 'pakketje' strak vast houden, de gouden tip van de kraamhulp. Als ze even ontspannen was, tussen de krampjes door dus, dan vouwden we haar als het ware dubbel, haar beentjes zover mogelijk tegen het buikje aan. Als er dan weer een krampje kwam heel goed vasthouden zodat ze niet kan schoppen, want hoewel ze dat willen met een krampje, wordt het daar niet beter van. Met die methode was het bij ons vaak snel weer over.
Maar als ze echt kma heeft dan zou ze sterkere voeding moeten krijgen dan dit hoor... Grote kans dat ze nog zoveel last heeft van de krampjes omdat haar lichaam de eiwitten (weer) herkent en daarop reageert... Hier een tijdje nutrilon pepti gebruikt maar daar ging hij ook weer op 'krampen' en toen overgestapt naar nutramigen via de arts... Nu gaat het super! Ik zou daar toch eens contact over opnemen met de kinderarts want met 4 maanden zou ze ip al over de normale babybuikkrampjes heengegroeid moeten zijn...
@mango26 bedankt voor je reactie. op de verpakking vd friso allergy care staat "bij ernstige koemelkallergie". zou dit dan nog te licht zijn?? nutrilon pepti hebben we ook gebruikt maar daar zagen we helemaal geen resultaat.... anders maandag maar weer bellen met de kinderarts
Ik denk het wel... Want bij de allergy-care zijn de eiwitten zo gehydrolyseerd / verknipt dat het bij milde kma goed kan werken omdat het lichaam ze dan niet herkent en er dus niet op reageert, maar bij ernstiger kma kan ze ook hier op reageren hoor! Nutramigen / neocate is nog een stap sterker gehydroliseerd en wordt dus voorgeschreven bij ernstige kma... Ik zou idd even contact opnemen met de arts, en anders wil ik je met alle liefde per post wat voeding toesturen voor een dag of 2 zodat je het uit kan proberen... Sterkte hoor, want die krampen zijn zo zielig!
@mango26 dank je wel. Lief van je. Ik zie het nog even aan en anders idd maandag direct kinderarts bellen. de kinderarts denkt niet dat ze een hele erge vorm van kma heeft dus waarschijnlijk krijg ik daar nooit een machting voor (maar goed desnoods betaal ik het zelf) ze slaapt nu net eindelijk (sinds 11uur vanmorgen) maar wordt telkens wakker vd krampjes. hoe snel werkte die nieuwe voeding bij jullie????
Ik heb de machtiging uiteindelijk via onze huisarts gekregen, dus als de kinderarts niet meewerkt kan je dat ook nog proberen of anders via de cb-arts... Bij ons werkte het echt diezelfde dag nog, veel minder gerommel in zn buikje en minder krampjes, na een week was het pas optimaal, maar ik zag wel degelijk direct resultaat! (en anders idd eerst zelf een week proberen, gewoon bij de apotheek kopen en dan met het 'resultaat' naar de arts bellen...) Arm ding, ik hoop dat het snel beter gaat...
Ik zou idd er ook aan denken dat er sterkere voeding nodig is. Normaal gesproken zijn de krampjes na 3 maanden wel aardig over.
mijn vriend is nu met haar naar de huisartsenpost! de hele nacht/dag weer niet geslapen en veel kreunen/huilen. echt sneu voor ons kleintje. ik ben benieuwd...
arm meisje.. hier ook onwijse last van kramp gehad en jay poepte maar 1 keer in de week (harde keutels die ik eruit moest peuteren met termometer) hier kans op kma dus wij zaten aan de hypo allergeen.. ben toen overgestapt naar omneo voeding.. dat is hetzelfde als de hyppo voeding alleen zit nog iets aan toegevoegt tegen kramp en moeilijke ontlasting.. maar bij jullie zo vervelend dat je aan bepaalde voeding vast zit ik hoop dat het snel minder wordt knuf
Hoi mijn kindje heeft ook eerst nutramigen gedronken en heb toen eens een schemaopgezocht. Daar stond als ik het goed heb in dat nutramigen en friso allergy care in dezelfde mate gehydrolyseerd zijn. Je heb ook nog een verschil in welke eiwitten zijn gehydrolyseerd de wei eiwitten of de caseine eiwitten. Dan heb je inderdaad als laatste stap neocate en nutramigen AA hierin wordt enkel gebruik gemaakt van losse aminozuren dus de kleinste deeltjes waarin een eiwit op te splitsen is. Van de neocate weet ik dat hier geen koe aan te pas komt en daarom geen reactie kan geven. Bij mijn dochtertje was het zo dat ze als enkel symptoom van de KMA buikklachten had en niet kon of wilde drinken dus krijsen tijdens het drinken van de fles. Eerst heeft ze nutramigen gehad voor een maand maar daarmee was het nog niet opgelost. Daarna aan de neocate dit heeft ook een hele maand geduurd voor dat die heel hevige buikkrampen weg waren.Dus let op het is niet bij alle kindjes dat een nieuwe melk binnen een dag of 2 al volledig effect heeft. Soms moet je wel doorzetten. Hier in belgie moet je minimaal een maand proberen voordat de verzekering wil meebetalen aan een andere melk zoals neocate. En dan nog is het niet volledig vergoed. De nutramigen is hier geheel voor eigen rekening. Succes het valt niet mee als ze zoveel pijn hebben. Maar het zal zeker verbeteren