ervaring?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Manon F, 21 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helaas moeten wij de zwangerschap afbreken, omdat ons kindje (nu 12 wk en 5 dg) ernstig misvormd is. De overlevingkans is zeer klein en als het zou blijven leven krijgt het te maken met vele gezondheidsproblemen. Wij willen het op laten wekken d.m.v. medicijnen. Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe gaat dat, hoe lang duurt dat en doet het heel veel pijn?

2. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ik heb medicijnen gekregen om mijn miskraam op te wekken. Ik was toen 9 weken zwanger.
    Het is heel snel gegaan. Ik ben om 7 uur 's avonds begonnen met de eerste pillen, daarna steeds om de 2 uur pillen gehad tot 1 uur 's nachts.
    Vanaf de eerste pillen begon ik zeer veel kramp te krijgen en dat werd steeds erger. Om half 12 begon ik te vloeien. Ik heb er heel veel pijn van gehad (sorry), enorme buikkramp en misselijk! Maar die nacht ben ik wel alles kwijt geraakt.
    Maar ik vond het wel een behoorlijke pijnlijke ervaring.

Maar misschien reageer jij er wel anders op. De gyn zei dat iedereen er anders op reageert!

Ik wil je heel veel sterkte toewensen!

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Wat afgrijselijk MAnon. Gelukkig heb ik hierin geen enkele ervaring. Zijn er ook alternatieven?

4. hommeltje

hommeltje Niet meer actief

Hi Manon,

Allereerst sterkte, het is niets niks om dat te horen te krijgen.

Ik heb een spontane mk , een curretage en de laatste keer heb ik pillen gehad om het op te wekken.

Mocht ik ooit nog eens voor de moeilijke keuze staan dan zou ik toch voor de pillen kiezen. Ik heb de pillen om 6 uur s'avonds ingebracht en begon om 12 uur s'avonds te vloeien. Ik was toen 11 weken zwanger. Wel heb ik tot half 2 s´nachts op de wc gezeten want ik verloor heel veel bloed wat niet met maandverband op te vangen was. De pijn viel bij mij reuze mee iets heftiger als ongi kramp maar dat nam vrij snel weer af.

Wel heb ik daarna nog 25 dagen gevloeid ( nog wel voor controle in het ziekenhuis geweest) maar kreeg daarna na ruim een week weer mijn ongi.

Ik kan je niet aanraden wat voor jou het beste is alleen vertellen wat mij het beste bevallen is. Het hielp mij voor de verwerking ook om het vruchtje te zien.

Nogmaals heel veel sterkte, liefs hommeltje.

5. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo Manon,

Allereerst: veel sterkte! Wat verdrietig om dat zo mee te moeten maken...

Bij mij is een mk opgewekt met medicijnen toen ik 15 wkn zwanger was, het vruchtje was gestopt te groeien rond 12 weken. Mijn ervaring is minder goed, het vruchtje kwam wel en de pijn viel mee, maar de placenta wou niet loslaten (misschien omdat die wel tot 15 weken doorgegroeid was, ik weet het niet) en ik ben uiteindelijk met spoed gecuretteerd vw erg veel bloedverlies. Daardoor heb ik 3 weken moeten herstellen. Wel vond ik het voor de verwerking "fijn" om het vruchtje te hebben gezien, het is dan echt al een mini-kindje.

Veel succes met deze lastige beslissing.

Neeke

6. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    wat spijt het me voor jou vreselijk :cry:
    ons kindje had trisomie 18, een chromosomenafwijking, ook wij hebben dezelfde keus moeten maken, dat was in de 13e week
    ik heb in het ziekenhuis medicatie gehad om een miskraam op te wekken
    om 8.30 uur eerste medicijnen, dan om 12.30 weer en om 16.00 uur werd ons meisje "geboren"
    je krijgt wel echte weeën hiermee, het is eigenlijk wel een echte bevalling dat je meemaakt.
    Het kindje is al helemaal klaar, alles zit er op en eraan. Zorg alsjeblieft dat er iemand bij je is, dat heb je echt wel nodig, want het is geestelijk heel zwaar dit.
    Heb je ook een vlokkentest gehad zodat ze kunnen zien wat het precies is?
    dat heb ik wel gehad, ze kunnen dan ook zien of het een jongen of een meisje is.
    Je mag het kindje laten begraven of cremeren als je dat wilt, wij hebben voor het laatste gekozen.
    Ik heb ongeveer 5 dagen hele erge buikpijn gehad, krampen zoals je menstruatie maar dan veel heftiger, en het bloedverlies ging ook lang door, bij mij duurde dat ongeveer een maand, in het begin zoals een erge menstruatie, later nog een beetje
    als je iets wilt weten, of het erover wilt hebben mag je me altijd pb-en
    dit is echt heel zwaar om voor deze keus te komen te staan
    ik wens je echt heel veel sterkte,

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Vreselijk Manon :(
    Persoonlijk ehb ik alleen ervaringen met miskramen die spontaan verliepen zonder ingrepen medisch.

Ik wens je heel veel sterkte aankomende tijd.

8. Bedankt voor jullie reacties! We hebben vandaag een gesprek gehad hierover in het AMC. Mij lijkt toch curretage toch "prettiger". Ik heb nog gevraagd of het kindje er iets van voelt, maar dat is zeer onwaarschijnlijk omdat de hersenen nog lang niet helemaal ontwikkeld zijn in dit stadium. Nu hebben we dinsdag een gesprek in het ziekenhuis in hilversum (daar wil ik het laten doen) en dan moeten we bespreken of ik wel gecurreteerd kan worden met 13/14 weken zwangerschap. Misschien ben ik wel al te ver in de zwangerschap voor deze ingreep.

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nou ik zou die pillen niet adviseren :oops:
    ik heb ze 2 keer gehad en 2x meer dan 6 uur weeen gehad en nog de vrucht er niet uit

10. hommeltje

hommeltje Niet meer actief

@Danjo,

Ik heb er ook bijgeschreven dat het voor mij goed werkte maar iedereen reageerd anders op de pillen. Heel naar voor jou dat jij zoveel last ervan hebt gehad maar ik heb meer last gehad van de curetage dan van de pillen.

Hommeltje.

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    iedereen reageert ook anders erop maar ik vondt het verschikkelijk
    en als het er dan uit komt oke maar 2 x over nix

12. Danjo,
    Heb je de 2e keer zelf gekozen voor die pillen, of kon het niet anders? En hoe ver was je in de zwangerschap?

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    dat adviseerde de gyn mij omdat de vrucht wel iets verplaatst was
    en we zaten midden in een verbouwing in huis woonde tijdelijk bij mn schoonouders
    ik was 10 weken ver

14. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb ook vreselijke ervaringen met die pillen. Ik was 10 weken zwanger toen het hartje is gestopt met kloppen. Vreslijke weeen gehad van die pillen, mijn vriend heeft me 's avonds laat nog naar ziekenhuis gebracht. Daar morfine gekregen tegen de pijn. Nacht in ziekenhuis gelegen en alsnog curretage gehad, er zat nog veel te veel zwangerschapsweefsel wat er niet uit wilde.. Als ik dat geweten had.. pff... meteen curretage!

15. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ik ook heel slechte ervaringen met pillen..Maar Manon, wat vreselijk meid...Hoop dat het een beetje te doen is lieverd, wens je heel veel sterkte en denk aan je!

16. Bedankt voor jullie reacties. Het blijft een moeilijk, maar ik hoop toch dat ik curretage krijg en niet die pillen. Straks hebben we een gesprek hierover met mijn gynaecoloog.

17. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Je kunt nog altijd als je toch aan de pillen moet een spuitje voor de pijn vragen. Ik was het vruchtje al kwijt maar de rest wilde maar niet komen en is doorgegroeid tot 12 weken :cry: De pijn was gewoon niet te houden dus heb ik een "paardemiddel" gekregen voor de pijn en toen alsnog een curretage....
    Helaas word de pijn (als je pech hebt) vaak te veel onderschat.....

veel sterkte meis

18. Bedankt.
    We zijn dus net naar het ziekenhuis geweest. Ik wordt vanavond om 21:00 uur al opgenomen en morgenmiddag gaan ze curreteren. Heel snel al, maar dat heb ik wel liever dan dat ik nog een week moet wachten. Vanvond krijg ik pillen (vaginaal ingebracht) om de baarmoedermond open te laten gaan, zodat ze makkelijker kunnen curreteren. Er is dan ook minder kans dat er iets beschadigd tijdens de behandeling. Ook gunstiger voor een volgende zwangerschap. Ik moet dus vanacht in het ziekenhuis blijven, voor het geval het niet goed gaat met mij. Ik mag dan als alles goed gaat morgenmiddag/avond weer naar huis.

Ik krijg wel krampen van die pillen heeft de arts gezegd. Ik moet maar afwachten hoeveel pijn die gaan doen... En ik vraag gewoon pijnstillers. Zal wel niet veel van slapen komen vannacht.

19. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    :cry: heel veel sterkte gewenst

liefs

20. Bedankt

Deel Deze Pagina