Zwanger en utrogestan

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sally1980, 19 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

Ik weet sinds zondag (DPO12) dat ik zwanger ben! Jippie! Heel pril dus nog en de onzekerheid slaat alweer toe! Stom he!

Nu gebruik ik, in overleg met mijn gynaecoloog, de utrogestan door tot 9 weken zwangerschap. In principe zorgt utrogestan er natuurlijk voor dat je bmslijmvlies in tact blijft en niet (vroegtijdig) wordt afgebroken.

Maar mocht je nou onverhoopt toch een miskraam krijgen, krijg je dan wel een bloeding of zorgt de utrogestan er dan voor dat dit niet gebeurd? Ben best bang dat ik met mijn echo op 7,5 week straks slecht nieuws krijg (net als in 2013 met 7 weken :().

Nogmaals, ik ga er vanuit dat alles goed gaat, heb na mijn mk ook een gezonde dochter gekregen, maar toch vraag ik het me af!

Alvast bedankt voor jullie reacties/ervaringen!

2. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Allereerst: gefeliciteerd!! Wat een ontzettend fijn nieuws!

Ik heb een miskraam gehad en verloor wel wat bloed. Ik moest toen nog even door blijven gaan met de Utrogestan, omdat mijn hcg opnieuw begon te stijgen: het bleek een tweeling te zijn.
    Ik bleef bloed verliezen, niet veel, maar zoals bij een lichte menstruatie. Na een aantal dagen daalde mijn hcg weer en toen mocht ik pas stoppen met de Utrogestan. Daarna veloor ik ook wel meer bloed.

Ik denk dat het ook wel verschil maakt hoe jouw lijf normaal gesproken reageert op de Utro. Na een terugplaatsing moet je testen, omdat de Utrogestan de menstruatie tegen kan houden. Ik kwam nooit aan testen toe, omdat ik altijd gewoon ongesteld werd, ondanks de Utrogestan.

Succes, ik hoop op een hele goede echo binnenkort!

3. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Ik zat met dezelfde vraag als jou, heb het gisteren nagevraagd aan de vroedvrouw en zij zei dat je toch kan beginnen bloeden owv een miskraam desondanks de utrogestan..

4. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie! Wat een geschiedenis hebben jullie beiden. Heftig hoor! :( Maar juf21, je bent nu zwanger zie ik! Gefeliciteerd! Jdk, ik hoop dat het voor jou ook snel zo mag zijn!

Ik weet niet hoe mijn lijf op utrogestan reageert zonder dat ik zwanger ben, want ik ben in de gelukkige situatie dat ik in de eerste ronde met gebruik van utrogestan zwanger ben nu.

Maar ik lees vaak dat het inderdaad doorzet en op zich vind ik dat prettig, aangezien dat het dan geen verrassing zou zijn met de echo. Al kan het altijd.

Ik ga nu genieten van de zwangerschap en het loslaten! Het gaat toch zoals het gaat! Nogmaals bedankt!

5. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik weet uit eigen ervaring dat je een miskraam kan krijgen met utrogestan. Wat ik wel opvallend vond in vergelijking met mijn andere miskramen zonder utrogestan dat het allemaal trager leek te gaan. Het kwam ook later op gang en dat kwam volgens de gynaecoloog door de utrogestan.

6. Kieki

Kieki Actief lid

20 nov 2011
    128
    29
    28
    Vrouw
    NULL
    Ik gebruik ook utrogestan en uit ervaring weet ik dat de utrogestan bij mij de menstruatie uitstelt. Ik prik daarom hcg met vier weken zwangerschap en dan weer met vijf weken om te zien of de waarde goed is gestegen. Als de waarde niet goed stijgt is dat bij mij eigenlijk nooit goed nieuws en dan moet ik stoppen met de utrogestan. Ik snap eigenlijk niet dat je de utrogestan maar tot 9 weken mag gebruiken. Meestal wordt tot 12 weken aangehouden, omdat dan de placenta de productie van progesteron overneemt

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Waarom gebruik je utro? Utro ksn een mk vertragen maar meestsl niet volledig tegenhouden.

8. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Banner was nog niet aangepast! ;) Ook hier de eerste ronde met utrogestan direct zwanger .. en hopelijk blijf ik ook zwanger deze keer :)
    Ik zit met nog erg veel schrik, niet verwonderlijk natuurlijk :) vandaar dat ik het aan de vroedvrouw heb gevraagd :)

9. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee waarom het tot 9 weken is. Maar ik weet zeker dat als ik t/m 12 weken door zou willen gaan, dit ook ok is. Zal het eens navragen bij mijn eerste echo.

10. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik het vanwege een korte luteale fase (7-9 dagen), waarbij ik dus nu direct zwanger ben geworden in de eerste ronde met utrogestan. Dit is namelijk ook ons enige probleem zeg maar, verder geen vruchtbaarheidsproblemen gelukkig.

11. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh top Jdk gefeliciteerd! Ik hoop ook voor je dat je zwanger blijft! Duim voor je!

12. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    das lief van je, dankjewel !

Deel Deze Pagina