Dag dames, ik hoop dat er iemand zich in mijn situatie erkent en mij misschien een beetje gerust kan stellen. Sorry voor de lange uitleg. De situatie is als volgt: ik heb een dochter, Nina, van 21 maanden. De zwangerschap van Nina verliep zonder problemen en na inleiding op 41+3 weken was ze er snel na een heel vlotte bevalling. Na 6 weken 1ste menstruatie en vanaf maand 2 ook terug een regelmatige cyclus. Tijdens de controle zag alles er goed uit. Wij wilden opnieuw proberen voor een 2de kindje en ik was onmiddellijk na het stoppen met de pil terug zwanger. Op net geen 8 weken een bloeding gekregen en op de echo was te zien dat het een miskraam ging worden. Dit was op 2 november. De bloeding heeft een week geduurd en op een paar dagen tijd ben ik zo goed als alles kwijt geraakt. 11 november op controle geweest en op de echo bleek er nog een heel klein beetje restweefsel te zitten. Dit zou hoogstwaarschijnlijk meekomen met mijn 1ste menstruatie. 4 weken later mijn 1ste menstruatie. Niet erger dan anders en ook geen tussentijdse bloedingen gehad. Een week later mijn 1ste eisprong, opnieuw zonder bloedingen. Nu donderdag 17 december ineens krampen en een zware bloeding. Na overleg met de huisarts naar de spoedafdeling gegaan voor een controle-echo. Mijn verhaal deed al wenkbrauwen fronsen, en op de echo was te zien dat heel mijn baarmoeder vol bloed zit. Het was zo erg dat ze zelfs niet konden zien of er nog restweefsel aanwezig is. Ondertussen was ik al een 3-tal uur constant aan het bloeden en dikke klonters aan het verliezen. Er werd overlegd over de volgende stap en er werd een bloedonderzoek gedaan. Geen hcg aanwezig en ook niet te veel bloed verloren. De bloeding begon te minderen tegen de tijd dat ik terug naar huis ging. Ik moest cytotec nemen en dan zouden ze maandag kijken hoe de situatie was. Indien er nog iets aanwezig was, bloed of weefsel, dan zou er een curretage gebeuren. Vrijdag 18 december de pillen ingebracht (3 vaginaal, 1 onder de tong) en dan begon het wachten. Sinds die middag is de bloeding praktisch gestopt, ondanks het feit dat er nog zoveel uit moet. We zijn nu +24 uur verder na de inname van de cytotec en er is helemaal geen verandering. Het feit dat mijn bloeding niet terug begonnen is, baart mij echt zorgen. Indien ik morgenvroeg nog altijd geen verandering gezien heb (zou dan 48 uur na de inname zijn), sta ik terug op de spoedafdeling en hoop ik dat ze mij kunnen helpen. Iedereen die ik sprak van dokters vond het raar dat ik nu ineens met dit probleem zit en dat zint mij absoluut niet. Ik weet niet of het nog wel verstandig is om na dit alles opnieuw zwanger te geraken. Misschien is dit een teken dat het niet goed zou lopen? We waren van plan om pas na 6 maanden opnieuw te proberen, maar daar twijfel ik nu serieus aan. Ik had nooit verwacht dat mijn lichaam zo slecht zou reageren op een vroege miskraam, zeker omdat ik nooit ergens last van heb en ook snel terug herstel. Hopelijk is er iemand die dit herkent en mij wat kan geruststellen.
Wow wat heftig! Heel veel sterkte de komende tijd. Ik zou zeker met de verloskundige/gyneacoloog bespreken over jouw bedenkingen bij een volgende zwangerschap. Misschien dat ze je gerust kunnen stellen of duidelijkheid kunnen bieden zodat je een weloverwogen beslissing kan maken. Het hoeft namelijk niks te betekenen en het zou heel jammer zijn als je door misschien domme pech je kinderwens in het water laat vallen
Geen ervaring met jouw situatie wat als erg op zich is. Misschien dat er door het restweefsel een nieuwe bloeding is ontstaan, wellicht dacht je lijf dat het er zelf "uit" moest. Alleen is dat niet gebeurd. Nu komt het voor dat je lijf het zelf op lost. Wanneer je menstrueert lost er een deel via je lijf zelf en een deel verlies je bloed. Ik weet van de tabletten dat het een dag of 3 nodig kan hebben om te gaan bloeden. Daarnaast is een curettage echt niet super ingrijpend, in die zin dat je gewoon normaal weer zwanger kan raken, ik snap je ongerustheid maar soms gebeuren er dingen waar je geen invloed op hebt. Het is aan jullie zelf wanneer je het weer wilt op pakken. Sterkte
Hier geen ervaring mee maar wilde wel even sterkte zeggen! Overleg in het zh hoe je gevoel zit over een 2e zwangerschap zij maken daar zoveel mee. Zij kunnen je vast geruststellen.