Ik denk dat mijn zoontje de hvm ziekte heeft. Hij had in zijn gehemelte wat rode vlekjes die heel pijnlijk zijn en nu zie ik op zijn voetzolen en handpalmen ook een paar rode blaasjes/vlekjes. Ik vroeg mij af of ik hiermee naar de huisarts moet want zoals ik het op internet lees is er niet echt iets aan te doen? En wanneer is de ziekte op zijn hoogtepunt? Wij gaan namelijk over minder dan een week op vakantie. Hij heeft nu alleen last van zijn mond en niet van de rest. Hopelijk blijft het zo. Daarnaast heb ik nog een kleine van 10 maanden hier rondlopen dus de kans dat hij het ook krijgt lijkt mij best groot. Ik baal er flink van want misschien dat hij het dus net op vakantie krijgt. Iemand tips?
Ach wat sneu. Hmv ziekte krijg je niks voor helaas, behalve in het mondje, daar is wel een zalfje voor. Zou morgen even de ha bellen. Oh ja, niet schrikken als nageltjes eraf vallen
Mijn zoontje heeft het een paar weken geleden ook gehad. Opgelopen op het kdv, het is inderdaad erg besmettelijk, bijna alle kindjes van de groep waren ziek. Ik ben ermee naar de kinderarts geweest, maar dit omdat ik in het buitenland woon en dat voor het kdv verplicht is. Maar hier ook geen medicatie voor gekregen. Mijn zoontje, toen ook 10 maanden had er trouwens niet echt last van. Ik moest alleen een paar dagen opletten met andere kindjes omdat het zo besmettelijk is.
Vorig jaar had mijn dochter het op haar handen en voeten. Mijn zoontje van 1,5 heeft het toen niet opgepakt. Nu heeft mijn zoontje het te pakken en helaas alleen in zijn mond. Heeft 3 dagen amper gegeten. Tandvlees compleet ontstoken. Maar gelukkig gaat het weer de goede kant op. Duurt max. 2 weken voordat de blaasjes helemaal weg zijn. Ik heb de huisarts net niet gebeld omdat hij weer begon te eten. Zoontje had het opgepakt van een ander kindje dus vandaar dat ik het makkelijk kon koppelen.
Hier kreeg onze jongste het tijdens de vakantie (ze was toen 1,5), ze heeft er toen verder niemand mee besmet binnen ons gezin en vakantiegezelschap in ieder geval, maar het was wel enorm vervelend voor haar (het deed flink pijn). Hier was het na een 1,5 week weer over geloof ik.
Onze dochter had er heel veel last van. 7 dagen niet gegeten en weinig drinken. Ze was er echt goed ziek van.
Ik zou naar de huisarts gaan. Al is het maar om een zalfje voor de mond en het lijfje. Toen mijn dochtertje het had kreeg ik een zalf voor de bultjes op haar voetjes en handjes en een product voor de mond om de pijn wat te verzachten en de blaasjes uit te drogen. Wel handschoenen aantrekken als je het verzorgt want het is heel besmettelijk. Ik herinner me dat de besmetting weg is als de blaasjes opgedroogd zijn.