Mijn vriendin en ik kwamen erachter hoe ontzettend veel ouders eigenlijk het geld niet hebben om voor hun kinderen bepaalde dingen te kopen (winterjas, truien, broeken). We zij nu dus bezig om te kijken of we voor die ouders een kledingbank kunnen opzetten voor kinderen. Mijn vraag: wie heeft nog tips ideeen en dingen waar we op moeten letten bij het opzetten en aanvragen (we willen graag in het lege pand naast de voedselbank hier, maar das gemeente eigendom, tot die tijd hebben we een kleine alternatieve lokatie) Ik denk dat veel ouders hier in de omgeving er razend blij mee zouden zijn
Daar heb ik dus ook serieus eens over na zitten te denken.. Maar dan voor alle kleren eigenlijk en niet alleen voor kids..
ik denk dat alle maten een beetje te veel zou zijn voor nu, dat kan altijd als we eenmaal lopen. merken vooral dat ouders erg inzitten over hun kinderen want je eigen kleding kan nog wel even. En kinderen groeien in no time overal uit. En dat met de komende winter...
Ik weet niet of je verzamelpunt in zaandam (via hyves volgens mij) kent, maar die hebben wat ik begrepen heb nu ook iemand die vanuit Alkmaar bezig is. Misschien een optie om eens contact met hun op te nemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn en voor eventuele tips ofzo. Succes in ieder geval met het goede initiatief.
Leuk idee! Ik heb wel het e.e.a. (veel al meegegeven aan een vriendin die naar Ghana gaat) Ik woon alleen in Amsterdam, dus ik vroeg me af wat dan de bedoeling is: opsturen/langsbrengen/ophalen?
Ik raad je aan eerst even rond te gaan vragen wat er al is. Vaak zijn er al heel veel initiatieven. Het is beter om aan te sluiten dan het wiel opnieuw uit te vinden. Mocht het er nog niet zijn na onderzoek dan in ieder geval van mij de tip op te selecteren op inkomen of via een instantie de aanmelding te laten doen. Er word vrij snel misbruik van gemaakt. Ik werk in de hulpverlening en hier moeten de mensen door een instantie worden aangemeld. Tevens moeten ze een formulier invullen met gegevens over inkomen. Deze zijn dan vaak al gecheckt door de instanties die aanmelden. groetjes en succes
we willen als het lukt een beetje samenwerken met de voedselbank. dus op vertoon van hun pas kunnen ze dan halen, en dan ook max aantal kleding per kind per zoveel tijd ofzo. Ik weet dat er misbruik van word gemaakt, dat willen we echt voorkomen. Ik zal eens overleggen met mijn vriendin over halen of opsturen. misschien idd geen gek idee om ook emt andere banken contact te zoeken...
niet met de gemeente, wel met de voedselbank, moet nu weg, wie wil krijgt vavavond pb over kleding doneren. ze waren erg blij geloof ik bij de voedselbank, we krijgen van hun lijsten met kinderen zodat we paketten kunnen maken voor ze. AMS, dat zou ik fijn vinden, moet denk ik wel officieel gaan.