Nana krijgt voordat ze gaat slapen nog steeds een fles melk. Nu vraag ik me af is ze niet te oud voor een fles? Ze heeft trouwens de melk nog echt wel nodig het hoor bij ons bed ritueel mama voorlezen zij haar melk drinken.
Hier krijgt Quinn zijn avond melkje en ochtend melkje ook nogg steeds in een fles. Sja wat is oud/jong, is wat je zelf wilt denk ik
Fenne had op die leeftijd geen avondfles meer maar heeft wel tot 18 mnd haar melk 's ochtends en tussen de middag uit een fles gedronken, ze wilde melk perse uit een fles. Ander drinken natuurlijk wel uit tuitbeker. En met 18 mnd mocht het wel ineens uit een tuitbeker... gewoon lekker doen waar ze aan toe zijn lijkt me...
Lena kan inmiddels prima uit een bekertje of met een rietje drinken, maar 's avonds als ze naar bed gaat dan pakken we d'r flesje melk en zodra ze 'm in d'r mond heeft, komt ze helemaal lekker bij je liggen, gaan die oogjes half dicht en is ze al bijna weg... Het hoort hier ook heel erg bij het slapen-ritueeltje, er komt vanzelf wel een dag dat ze het zelf niet meer wil. (Daar gaan we althans vanuit )
als ze het pikt uit een gewone of tuitbeker zou ik dat doen. Fles is slechter voor de tandjes omdat ze steeds heel kleine slokjes nemen die langs de tanden gaan.
Hier hetzelfde; soms smiddags en altijd savonds voor t slapen een fles melk. Wel erna tandenpoetsen natuurlijk.. Het CB heeft er wel eens wat over gezegd; vind ik enigzins onzin; ze heeft geen speen / duimt niet dus 2x een paar minuten een flesje per dag kan echt geen kwaad lijkt me. Lekker ritueeltje.
Geldt dat niet meer voor van die kindjes die de hele dag met een fles aanmaaklimonade ofzo in hun hoofd rondlopen? Flesje melk is (althans hier) binnen vijf minuutjes leeg
Hier krijgen de oudste twee ook gewoon savonds nog hun flesje met melk. Het hoort er gewoon bij en zo voor het slapen gaan haalt een beker ook niks meer uit, ook drinken ze daar gewoon minder uit en we willen niet dat ze met een 'lege' buik gaan slapen. Overigens gaat bij een gewone beker het drinken ook in kleine slokjes langs de tanden. Zolang je verder maar zorgt voor niet te veel zuuraanvallen overdag en gewoon netjes aan de 'regeltjes' houd met het poetsen van de tanden valt het allemaal nogal mee.
Precies, das waar! Met die fles aanmaak heb je een zuuraanval dat bijv 2 uur achter elkaar aanhoud, omdat ze steeds even een slokje doen. Bij die fles melk is de zuuraanval gewoon bijv 5 minuten of 20 minuten en stopt daarna gewoon, dat is beter voor de tandjes dan die aanval die 2uur duurt als het ware !
Hier ook 's ochtends en 's avonds zijn melk nog steeds uit de fles. Hij vindt het heerlijk en geniet er echt van. De avondfles was er eigenlijk al best wel lang af, maar omdat het met zijn medicijnen nu wel belangrijk is dat hij goed calcium binnen krijgt en hij melk echt niet uit een beker drinkt nu weer een flesje voordat hij gaat slapen. Vind het ook wel heel erg schattig, is hij ineens weer even zo lekker klein. En voor de rest drinkt hij alles uit een gewone beker en poetsen we 2x per dag goed de tandjes.
Het flesje is o pzich niet het probleem, alhoewel het natuurlijk al lang niet meer nodig is, maar het feit dat 99 van de 100 ouders de tandjes erna niet meer poetst.
ok ben dus niet de enige die nog een fles geeft. Moet toegeven dat ze haar pap in de ochtend ook nog in de fles krijgt. Ligt ze altijd languit op de bank te drinken. Tussen de middag krijgt ze vaak wel haar melk in de tuit beker. Ik heb geprobeerd om haar s'avonds ook uit de tuit te geven, maar daar wil ze niks van hebben. Denk dat ze zichzelf ook nog helemaal baby voelt met de fles.
hier wordt al het drinken eigenlijk nog in een flesje gegeven. Simpelweg omdat ze hier het beste uit drinkt. We gaan dit nu veranderen omdat ze toevallig op het kdv een tuitbeker uitgeprobeerd hebben, die ze zo leeg had. En gisteren bij ballorig gingen er zo 2 bekertjes limonade doorheen via een bekertje met rietje. Overigens: Wij hebben gemerkt dat ze net zo gemakkelijk s avonds voor het avondritueel een flesje thee (met suiker) wegdrinkt als melk. Afhankelijk wat ze overdag aan melk gedronken heeft krijgt ze s avonds dus thee of melk in haar laatste flesje.
Vind ze thee lekker? Kan ik ook wel eens proberen om te geven. Drink namelijk met mijn zoon thee als hij uit school komt is natuurlijk leuk als Nana ook een kopje thee mee kan drinken
Ja heerlijk he, Quinn komt dan zo heerlijk op schoot liggen, helemaal tegen je aan kruipen. Neem hem dat echt niet af
Wij geven de melk voor het slapengaan ook nog uit de fles. De rest van de dag is het een tuitbeker met harde tuit. Hij kan wel uit een beker drinken, maar hij kiept hem steeds om. Wij poetsen wel de tanden na het laatste flesje, daarna krijgt hij alleen nog maar water.
ja, maar er moet dus wel een beetje suiker in zitten.... anders moet ze het écht niet. We hadden allerlei smaakjes geprobeerd, maar de oplossing lag bij de suiker.. dus tja. Ik vind het wel makkelijk als ze dat kan drinken.
Nathan krijgt s'avonds ook nog een flesje melk. Niet zoveel, we zijn het wat aan het afbouwen. Hoort bij het avondritueel.