ervaringen 3 kids

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door san68, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san68

    san68 Actief lid

    27 feb 2007
    213
    0
    16
    Ik plaats mijn berichtje hier omdat ik graag ervaringen wil horen van gezinnen met drie kinderen of meer, wanneer de kinderen al wat ouder zijn.

    Ik lees veel over praktische dingen als ze nog erg jong zijn bijvoorbeeld over geschikte auto's ivm zitgjes, oudste naar school brengen tijdens slaapje jongste etc.

    Hoe zit het als ze wat ouder worden, wordt het gemakkelijker of juist moeilijker. graag jullie ervaringen. Bedankt.
     
  2. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Makkelijker natuurlijk, hier zijn ze anderhalf en 9 en 10 jaar.
    Ik breng geen kinderen meer naar school etc, ze doen een boodschap voor me, passen op de jongste, kleden hem aan, spelen met hem, spelen met hem buiten, duwen de buggy, geven hem eten. Tja eigenlijk bijna alles wat ik ook doe, dus nu 3 moeders hier voor jongste. Straks komt er nog eentje bij, ben benieuwd. Het was iig veeeel gemakkelijker dan toen ik er 2 van maar anderhalf jaar leeftijdsverschil had.
     
  3. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    ;)Hier wel geen drie kinderen wel twee.

    Hier ook een groot leeftijds verschil oudste is 10 jongste 14 maanden. Hij is een hij en is een lieve stoere broer. Maar eten geven ect dat doet die niet wel stoeien en soms even oppassen als ik naar de wc ben dan is het nog mama help haha.

    Naar schoolbrengen doe ik hier ook niet meer en de oudste kleed zich zelf aan.

    Het is wel handig haha een oudere kind dat zeker. Arun wil je even de luier in de prullen bak doen. haah of even eenboodschapje voor mama.;)

    O ja hij komt wel op een leeftijd dat hij wel eens alleen thuis blijft wil niet meer overal met mee. en zeker niet naar de speeltuin meer haha:p
     
  4. trotsemams

    trotsemams VIP lid

    20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Hier nog geen ervaring.Onze kinderen zijn 7,5 jaar en bijna 6 jaar.Wij willen in de toekomst graag nog een kindje.

    Ik merk nu al dat het qua zelfstandigheid steedsmakkelijk wordt.Ik breng ze voorlopig wel naar school en dat lijkt me iets minder handig.Toen de jongste geboren werd ging de oudste nog niet naar school,dat was wel handig.
    Maar ik denk dat hoeveel jaar er ook tussen zit,het allemaal z`n voors en tegens heeft.
     
  5. Vollutto

    Vollutto Niet meer actief

    Mijn oudste drie zijn al wat ouder (8,6 en 4 jaar) De tropentijd heb ik nu achter de rug. Ze zijn al best zelfstandig en ze kunnen leuk met elkaar spelen. Ik vind het een heerlijke tijd en geniet er met volle teugen van. Dat is wel eens anders geweest, maar dat kwam meer door mij en mijn gezondheid dan door hen.
     
  6. Tink

    Tink Niet meer actief

    Hoe groter ze worden, hoe makkelijker, in principe. Hier 4 kinderen, van 16, 9, 7 en 3.

    De oudste past af en toe op, ik heb dus niet meer voor elke wissewas een babysit nodig. Ook de middelste twee zijn al aardig zelfstandig, blijven soms even alleen thuis en gaan zelf naar school.
    De jongste moet uiteraard nog gebracht worden naar de psz en straks naar school.

    Wat ons wel eens parten speelt is het leeftijdsverschil. Vooral op vakanties of tijdens een uitje is dat wel eens lastig. De dingen die voor de middelsten leuk zijn vindt de oudste meestal niets meer aan.
    Jongste hobbelt overal nog lekker in mee en vindt het allemaal best.

    Maar bv. bij een dagje pretpark moeten we echt opsplitsen: oudste die met papa en soms nummer 2 de ruigere dingen gaat doen, en de rest van de familie duikt het sprookjesbos in of maakt een ritje in de autootjes.

    Maar met een beetje aanpassingsvermogen van beide kanten kom je een heel eind (al zijn pubers daar niet zo sterk in :D :D)
     
  7. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
     
  8. Tink

    Tink Niet meer actief


    Ja, als er opa's en oma's zijn (die dat ook nog willen), dan kan dat ;)

    Op vakantie kun je ook niet zo makkelijk een deel van je kroost ergens anders onderbrengen. Maar met een beetje creativiteit kom je ook een heel eind!
     
  9. Rianne80

    Rianne80 Fanatiek lid

    20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hier ook een "gat" tussen de kids. Toen de oudste 6 en 9 waren kwam er een klein broertje, dit beviel erg goed, de oudste al zelfstandiger dus alle tijd voor mini.
    Nu is er een baby zusje bij en zit mama in de nieuwe tropen jaren maar mijn grote jongens zijn een super hulp als ik ze wat vraag.
    Opsplitsen voor activiteiten doen we ook wel eens, het is wel van belang ook iets apart te doen met de grote soms.
    Maar 4 kids die elkaar in leeftijd opvolgen zou ik niet trekken hoor, dit kan ik behappen ;)
     
  10. kiss87

    kiss87 Fanatiek lid

    6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Geen ervaring, maar het lijkt me enorm gezellig!
     

Deel Deze Pagina