Hallo allemaal Graag zou ik even wat ervaringen willen weten van de werkende ouders hier. Bryan gaat vanaf febr naar de basis school dit duurt natuurlijk nog even maar ik zit met de school vakanties in mijn maag nu gaat bryan 3 hele dagen naar het kdv. ivm dat ik en mijn man werken. Zodra hij dadelijk naar de basisschool gaat zit ik tijdens de vakanties zonder opvang Hoe lossen jullie dit op ? ik heb gekeken naar vakantie opvang van verschillende kdv's maar dit kost me nog meer als ik nu betaal voor 3 hele dagen, Ik hoop op tips. Helaas geen opa en oma die kunnen oppassen laat maar komen die ideeen !!!
Ja inderdaad de bso! Die zijn alle vakanties gewoon geopend hoor. Tenminste hier in het dorp wel. Ik zou als ik jou was eens navraag gaan doen op de basisschool waar Bryan strakjes naar toe gaat.
mys de bso ( buiten schoolse opvang) , heb ik hier ook voor ilse vanaf februari, de drie dagen na school en de vakanties de hele dag. Ook studiedagen kunnen ze eventueel opvangen
volgens mij missen jullie een deel uit mijn tekst !!! die vakantie opvang via de bso/kdv kost me nog meer als ik nu betaal voor 3 hele dagen opvang. Dan zou ik er maar 2 nodig hebben. Ik vroeg andere opties.
Nee, ik denk idd ook niet dat dat kan. Wel zou het zo kunnen zijn dat je voor alleen vakantie opvang een hoger uurtarief betaalt, maar je betaalt dan alleen de vakanties (12 weken per jaar) dus het uurtarief zou wel heel veel hoger moeten zijn om dan duurder uit te komen dan wat je nu aan het kdv kwijt bent... Anders misschien een gastouder voor de vakanties?
Volgens de berekeningen zou ik PER MAAND 170 euro moeten betalen voor enkel opvang tijdens de vakanties. * berekening is na verrekening van toeslag* Ik betaal dan dus niet maar 12 weken . Maar elke maand om tijdens die vakanties opvang te hebben Ik vond dit heel krom, maar die vrouw was heel zeker van der zaak. Nu betaal ik 116 euro per maand voor 3 hele dagen kdv. * na verrekening *
Ja, het kan kloppen dat je het per maand betaald. Ik betaal de vakantieopvang ook per maand, maar vakantieopvang is maar 12 weken opvang. Voorbeeldje: (ik heb even een hoge uurprijs en lange dagen gerekend van 11 uur opvang): 12 weken keer 22 uur (= 2 dagen voor het gemak) keer een uurprijs van 6,75 zou 1782 euro op jaarbasis zijn. Per maand zou je dan op 148,50 euro zitten. Dit is dan bruto, dus de kinderopvangtoeslag moet er dan nog van af! Ik denk echt dat die mevrouw een foutje heeft gemaakt, en dat die prijs die ze heeft genoemd bruto is en dat dan je kinderopvangtoeslag er nog van af moet. Vraag anders een offerte aan, dan kun je een en ander op papier zien staan!
hier is de bso ook wat goedkoper dan het kdv, kan bijna niet dat het hoger uitkomt. Je kan toch zelf even bij toeslagen het aantal uur, de prijs invullen en jullie salaris.
Wij hebben vakantie ingekocht 10 weken in het jaar, 2 dagen in de week en voor 2 kinderen. Betalen daarvoor bijna 200 euro per maand. Maar we krijgen hiervoor van de blastig ook nog een deel terug. Ik weet niet precies hoeveel omdta we ook nog een kindje op het kdv hebben.
Dank je wel voor jullie reacties ! en dank je debi voor je berichtje. Maar watik hier uit alles begrijp is dat ik onderhand verplicht ben om BSO te nemen en niet enkel de vakantieopvang. Gezien ik bij BSO met vakantieopvang nog goedkoper uit ben .. Echt vreemd allemaal. !!
ik heb even gerekend, als ik ook de bso na schooltijd voor 2 dagen er bij zou nemen . EN de vakanties en zo .. Dan moet ik 224.68 per maand zelf betalen ( dit is dus na de verrekening met toeslagen ) Ik vind dat veel !!
Ik denk inderdaad dat het niet klopt, BSO met vakantieopvang kan nooit goedkoper zijn dan alleen vakantieopvang. Nu is elke kinderopvangorganisatie vrij om zijn tarief zelf te bepalen natuurlijk maar ik vind het wel erg duur.
Nee, dat kan haast niet dat alleen vakantieopvang duurder is dan BSO én vakantieopvang. Om te berekenen even een voorbeeld, misschien kun je er wat mee: tarief per uur x het aantal uur op een dag x 2 dagen = aantal uur per week. Dit doe je x 12 (dat is als het goed is het aantal weken vakantieopvang, is dit een ander aantal weken, dan neem je dat aantal weken. Dus bijvoorrbeeld 6,75 x 11 x 2 x 12 = 1782 euro. Je gaat dit per maand betalen, dus delen door 12 = 148,50 per maand. Nu ga je een proefberekening maken op toeslagen.nl. Je moet daar een aantal uur per maand invullen. In geval je alleen gebruik maakt van vakantieopvang is dit in het bovengenoemde rekensommetje 22 uur per maand. Misschien kom je zo een stapje verder met berekenen!
Ik heb er trouwens eens allemaal proefberekeningen op los gelaten, maar om tot een eigen bijdrage van 224,68 per maand te komen bij 2 dagen NSO + vakantieopvang kan haast niet. Zelfs bij een gezamenlijk inkomen van 150.000 heb je nog een kinderopvangtoeslag van 79 euro per maand en heb je een eigen bijdrage van ongeveer 190 euro.... denk idd dus echt dat er iets niet goed gaat in je berekening.
Bij ons is de BSO duurder dan het KDV. Ik betaal 5.05 per uur aan het KDV, de BSO gaat me 6.50 kosten. Neem daarin dan ook mee dat je voor een BSO plaats minder vergoed krijgt van de Belastingdienst (kdv 6.36, bso 5.93) en tel uit je winst... Uiteindelijk komen wij nu voor Jelle uit op een maandbedrag van ongeveer 144 euro. Dat is 1 middag BSO en 12 hele dagen in de vakanties. Hier moet de toeslag nog vanaf.