Ervaringen 3e geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kimmetjuh90, 2 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hay meiden,
    Midden juni zal ik voor de 3e en laatste keer een geplande keizersnede krijgen.
    Mijn ervaring van mn 1e was een regelrechte hel! Ruggenprik 2x opnieuw 1ex was er een zenuw geraakt waardoor er een flinke pijnscheuten door de linkerkant van heel mn lichaam ging.
    Infuus zat telkens niet goed (moeilijk te prikken), 4x over gedaan... en ik was onophoudelijk aan het trillen.
    Herstel duurde lang, heb 10 dagen in t zkh gelegen met mn dochter.

2e keizersnede wel goede en prettige ervaring bij gehad, werd alleen op t laatst niet goed en viel flauw voor een paar seconden, dat vond ik best eng.
    Herstel ging vlot binnen 48 uur was ik thuis.

Nu bij de 3e hoop ik dat t weer net zo prettig word als mn 2e, maar ben zo bang dat t net zoals mn 1e gaat zijn, omdat er veel littekenweefsel zit nu, en omdat t voor de 3e keer allemaal open en dicht gemaakt word.

Wat zijn jullie ervaringen met een 3e keizersnede?

2. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    @Kimmetjuh90 wat vervelend dat je toch wel nare ervaring(en) hebt gehad met je KS's..
    ik krijg als alles goed blijft gaan ook mn 3e KS in september.. Vind het ook wel weer spannend, ookal heb ik bij beide voorgaande geen nare evaring! Mn eerste was een spoed KS, dit verliep opzich goed behalve dat ik mn zoontje pas 2 uur later bij me kreeg. 2e was wel gepland en super fijn verlopen..
    Lijkt me wel eng dat het idd voor de 3e keer opengehaald wordt en vond het bij mn 2e op het laatst ook wel eng (idee van scheuren oude wond brrr)

Sorry nog geen 3e ervaring dus maar ik hoop dat het allemaal goed mag gaan bij je !!!

3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je wel meis! Ik hoop dat t voor jou ook allemaal goed verloopt!
    Mag ik vragen waarom ze pas na 2 uur je kindje bij je hebben gelegt?
    Hier had ik namelijk mn jongste dochter direct bij me.

Ik moet eerlijk zeggen, ik ben ook best angstig dat dit keer een spoed keizersnede gaat worden omdat ik heel bang ben dat ik de 38 weken niet ga halen..
    Ik heb dus dan weer geen ervaring met een spoed keizersnede..

4. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Geen idee eigenlijk waarom dat pas na 2 uur was, volgensmij toen het protocol (is 10 jaar geleden inmiddels..) Ik moest toen eerst het gevoel in m'n benen terugkrijgen (lag op soort van uitslaapkamer) voordat ik terug mocht naar de verloskamer waar mijn man en zoontje waren.. echt belachelijk vond ik achteraf!!! Hechting tussen mij en mn zoontje is mede daardoor ook pas later op gang gekomen had ik het idee. Heb dit bij mn 2e ook nadrukkelijk aangegeven dit niet meer te willen. Gelukkig bleef mn 2e zoontje vanaf de geboorte op mn borst, zo fijn!

Had wel veel napijn van de KS, paar keer morfine bijgespoten gekregen de nacht erop. Had jij dit ook?

Waarom denk je dat je de 38 wk niet gaat halen?

Mijn 2e werd met 39.2 gehaald, was mega bang dat t eerder zou beginnen maar toevallig begon het op die ochtend zelf al!

5. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ooh ja bij mn oudste was dat idd ook zo (nu 11 jaar geleden).
    Zij wilde alleen met 38 weken ql komen omdat ik van de trap gevallen was en daardoor de boel getriggerd werd, wel kunnen wachten tot de geplande datum gelukkig.
    Ik heb geen extra pijnstilling genomen, ik kan niet tegen morfine, dus ik ging gewoon door de pijn heen (hell)!!!!! Met opstaan en gaan zitten:roflmao:

Mn 2e wilde met 38+5 totaal nog niet geboren worden, die schoot op moment dat ze haar eruit wilde halen helemaal omhoog tegen mn ribben aan, ze hebben dr met 4 man naar beneden moeten duwen.

Ik heb ql nu 2 weken ongeveer dat akelige gevoel dat hij tussen de 34 en 36 weken zich aandient, ik weet echt niet waarom, maar hoop t niet eigelijk en dat ik gewoon in de 38e week kan bevallen.:$

6. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83

hoop t ook voor je meis!!!
    niet tegen morfine? meen je!! ja verschrikkelijk he die napijn, niet te doen!

7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nee ik ga gelijk kotsen en trillen ervan, ik ben als baby verslaafd geweest aan morfine (heftig medisch verleden). Dus als ik t nu krijg dan reageer ik er heel heftig op.. en ja die napijn is dan echt niet te doen als je alleen paracetasnol kan krijgeno_O
    We gaan t mee maken deze keer! Ik had bij mn 2e meer last van t mis prikken met de infuus dan de ruggenprik:roflmao: als dat nu weer zo gaat, nou be my guest:D

Hoe voel jij je nu? Heb je je eerste echo al gehad?:D

8. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    nou die PCM zetten geen zoden aan de dijk nee :eek: balen dat je zo reageert op morfine...

Voel me wel goed:D wel hele dagen misselijk (nog te doen) was bij mn oudste heel erg vanaf week 8, paar keer per dag k......:| Hopelijk blijft het me dit keer bespaard!

heb 23 feb mn eerste echo! Wachten duurt langggggg:confused: Wil het ook zo graag aan m'n andere kindjes vertellen..... Vooral aan m'n oudste zoon van 10!!
    Hoe vinden jou kinds het dat ze weer een broer/zusje erbij krijgen?

9. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jaa snap ik, wachten duurt idd lang!
    Ik was bij deze ook vanaf 5,5 weken tot 8,5 weken kots misselijk haha ik werd echt gek van mezelf:roflmao:

Mn dochters vinden t geweldig dat er een broertje bij komt:D

Laraxx vindt dit leuk.
  10. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    aah leuk nu een jochie na 2 dochters!!:rolleyes:

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jaa zeker, voelt wel als de kers op de taart een beetje, en t is toch ook heel onwerkelijk ook:D

Laraxx vindt dit leuk.
  12. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    jaa, zo voelt t bij ons ook wel (samengesteld gezin, ik 2 zoontjes, hij 1 zoontje) nu eerste kindje samen, niet gepland, complete verrassing!;)

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  13. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Super leuk wel toch?:D

Laraxx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina