Hey dames, Het is nog vroeg, maar ik vroeg me af.. ik ga voor de 3e keer een geplande keizersnede krijgen. Nu lees ik veel over een bevalplan hebben bij een natuurlijke bevalling, maar hoe zit dat bij een keizersnede? Heeft dat nut? En wat zou ik er dan zoal in kunnen zetten? Want ik geef het volledig uit handen inprincipe Alvast bedankt
Hi meis, Zeker doen! Ik heb as maandag een gesprek over een moeder geassisteerde keizersnede lijkt me zooo mooi! Hoop det dit gaat lukken. Wat ik oa in mijn plan wil zetten: Als onze conditie het toelaat baby bij mij op de borst laten en op mijn buik of later pas wat eerste controles. Ik wil niet zo’n warmte slurf/deken (weet even niet hoe het heet haha) dat vond ik heel benauwd. Baby niet hardhandig afdrogen oid, alleen het bloed zachtjes weghalen. Geen leerlingen of assistenten die de keizersnede uitvoeren of hechten, kijken mag wel. Geen vitamine injectie bij baby Als het met mij niet goed gaat blijft mijn vriend bij de baby maar wordt wel op de hoogte gehouden van mijn toestand.
Het punt: “Geen leerlingen of assistenten die de keizersnede uitvoeren of hechten, kijken mag wel” Zou niet in mij opgekomen zijn maar dit vind ik wel een goeie.
Oh ja, dat zijn idd wel goeie tips! Hier zal t zowiezo geen leerling zijn want mijn lijf is nogal anatomisch incorrect en complex van binnen. En veel littekenweefsel overal. Wat is dat precies een moeder geassisteerde keizersnede? Ik heb een gentle sectio gehad de 2e keer en ga ervanuit nu weer een gentle sectio te krijgen. Maar ik zal deze puntjes zeker mee nemen! Dank je wel
Ben na mijn eerste keizersnede door een leerling gehecht en ik snap heel goed dat zij ook moeten leren maar is enorm strak gehecht en heb heeeeeel lang last gehad.
Haha klinkt ingewikkeld inderdaad Zoek maar even op de hashtag op instagram. Je mag je kindje dan zelf aannemen zoooo mooi.
Ik heb een spoedkeizersnede gehad en als ik bedenk waar ik niet blij mee was dan was t dat de baby niet even bij mij mocht liggen (hij deed t gewoon heel goed) en dat ik heel lang alleen in de uitslaapkamer heb gelegen. Daar zou ik dus wat over schrijven in een bevalplan.
Wat vreselijk naar lijkt me dat! Ik heb ook een spoedkeizersnede gehad en na een snelle controle mocht m’n zoontje gelukkig bij me liggen en is niet meer weggegaan van mij.
Wat fijn! Hier ging baby mee met vriend, die heeft twee uur met m gebuideld voordat ik het eindelijk kwam. Vraag me echt af of het niet sneller had gekund. M’n bloeddruk was laag wat ze tijdens de keizersnede met medicatie hebben verholpen, en ze wilden na de keizersnede monitoren of m’n bloeddruk goed zou blijven. Of dat 2 uur had moeten duren en gescheiden van m’n baby vraag ik me af. Borstvoeding kwam heel moeilijk op gang, kan me voorstellen dat dit niet geholpen heeft. Om niet te spreken van dat arme kind dat op een harige borst z’n eerste uurtjes heeft gehad haha
Wat naar dar je je kindje niet bij je mocht houden, ik heb bij mn 2e keizersnede (gentle sectie) wel mn dochtertje bij me gehad tot ik weer op de kamer was, toen kreeg mn oudste dr zusje vast En idd de bv komt heel moeilijk op gang.. dat had ik bij beide meiden, dus verwacht ik nu weer. Misschien dat ik daar wel wat over op papier ga zetten ook.. wie weet helpt t.
Ik heb geen gentle sectio's gehad maar de doek ging bij beiden naar beneden toen ze eruit kwamen. ( 15 geleden niet gebruikelijk) De jongste heeft alleen een luiertje om en werd op de verkoever bij me gelegd en ging ook meteen drinken aan de borst. De tweede sectio was gecompliceerd voor mij . Na de geboorte voelde ik me erg slecht door een bloeding in mijn buikholte. Toen alles onder controle was kwam de gynaecoloog naast me zitten en gezellig gekletst terwijl ik gehecht werd . Gelukkig kwam de borstvoeding heel goed op gang . Had juist een flink overschot probleem. In een bevalplan bij nog een ks zou ik vooral nog eerder de baby bij me hebben
Ik volg even. Volgende week gesprek over bevalling en natuurlijk is het nog steeds een grote kans op keizersnede, dus vast wat ideeën opdoen!
Geen tips. Maar achteraf had ik wel filmpjes willen hebben, omdat ik haar eerste huiltje niet kan herinneren. Ik heb foto’s van de geboortefotograaf.
Er zijn foto’s gemaakt met mijn telefoon en ik ben zo blij dat het “live” foto’s zijn. Dus zijn hele korte filmpjes met geluid er bij Heb een iPhone, weet niet of andere telefoons ook deze functie hebben.
Dit heb ik 10 en 14 jaar geleden ook ervaren. Mijn kindjes waren al aangekleed en door iedereen vastgehouden nog voor ik ze vast had. Met de gentle sectio in het ziekenhuis waar ik nu ga bevallen hanteren ze "centered care" dus moeder, vader en kind worden niet gescheiden tenzij er medische noodzaak is.
Idd zo is t in 2019 ook gegaan bij mij. In 2011 werd ik idd gescheiden van mn dochter, mn vader moest met haar al naar de zaal, en ik zag haar daar pas.. Dusnik vind t in 2019 heel bijzonder dat ik gewoon heb kunnen genieten van mn meisje vanaf t prille begin, nu zal dat weer zo zijn tenzij er medisch wt mis gaat met mij of ons knulletje, maar daar probeer ik maar niet aan te denken. Vandaar dat ik dus twijfel om een bevalplan op te stellen, of het gewoon te laten en zelf aan te geven hoe en wat op de dag zelf..