Mijn kraamverzorgster had nog nooit een kraamvrouw met een vierde bevalling gehad, is hier echt uitzonderlijk blijkbaar. Kraamverzorgster was achter in de vijftig en zeer ervaren.
Bij mijn moeder duurde de 4de bevalling het langste. We stonden op toen ze al vertrokken waren naar het ziekenhuis en lagen al lang terug in bed, toen ons zusje geboren werd. Ze hadden de tip van goed op tijd vertrekken(word nu nog aangeraden vanaf de 3de) duidelikk opgevolgd Voor hetzelfde geld gaat het natuurlijk wel heel snel.
Ja is ook allemaal zo. Je kan er eigenlijk vrij weinig over zeggen maar qua verloop heb ik natuurlijk mijn eigen ervaringen die ik mee neem. Ik zou er echt voor tekenen om weer net zo’n bevalling te hebben als nr 3 bijv. Ik zelf zou dit keer - als het thuis begint - zeker op tijd bellen en niet gaan afwachten. Hangt er ook een beetje af of ik bijv al met ontsluiting rondloop. Bij nr 2 had ik al dagenlang 4 cm ontsluiting, had ik geen slijmprop meer etc. Bij nr 3 was ik de slijmprop ook verloren, maar werd ik de dag voordat ik werd ingeleid nog gestript en dat lukte maar net, want ik had een krappe 1 cm ontsluiting terwijl 2 dagen daarvoor alles nog dicht zat.
De 4e is als enige zonder inleiding ter wereld gekomen. De bevalling van haar was wel de snelste 2:15 uur. Ik liep wel al 36 uur met gebroken vliezen rond. De meest fijne bevalling was van N. Buikweeen, heel relaxt, goed in mijn eigen flow etc. Die meiden bezorgen me echt helse pijn.. rugweeen, enorme pijn in mijn heup en die laatste fase is heftig Ik heb zowel bij L als bij D een fluxus gehad maar bij D ben ik op de OK geëindigd. Wel was ik een uur na de ok weer helemaal de oude en zat ik er bij alsof er niks gebeurd was Van N zou ik zo nog 10x bevallen. Van die meiden nooit meer duur bevallingen C: 7:09 uur , knip, hechtingen N: 4:09 uur, geen schade (veel bloedverlies) L: 4:14 uur, geen schade (fluxus 1,2 liter) D: 2:15 uur, geen schade (fluxus 2,3 liter)
Bij nummer 4 had ik geen flauw idee wat ik nog kon verwachten. De oudste is met 37+4 met een gigantische weeënstorm geboren, in totaal 3 uurtjes tijd. De tweede kwam op de uitgerekende datum, bevalling duurde 8,5 uur. Weeën begonnen heel rustig (om de 15 minuten), steeds wat sneller, maar vond ik een hele fijne, relaxte bevalling. De derde is met 39+3 geboren, totaal 4,5 uur, maar duurde gevoelsmatig het langste. Ik had rugweeën, die onregelmatig kwamen, soms zat er 15 minuten tussen, dan opeens 2 minuten. Zoals de verloskundige zei; het was een rommelig zooitje weeën. Bij de vierde had ik verwacht dat ik niet over tijd zou gaan, want dat was ik nog nooit. Qua bevallen hield ik rekening met een weeënstorm met rugweeën. Maar ik hoopte op een herhaling van de tweede. Onze vierde kwam met 40+6, ik kon dus ook overtijd gaan, was een bevalling van totaal 2 uur. Het eerste uur heb 3 weeën gehad, zat 20 minuten tussen. Man wilde toen de vlk bellen, maar dat stond natuurlijk niet in de belinstructie, dus dat mocht niet van mij. Heeft de slimmerik gebeld tijdens een wee, vlk kwam direct. Vanaf dat de verloskundige er was, kwamen de weeën regelmatiger en heftiger en 2 uur na de eerste wee was ze er. Ik heb serieus gezegd: "Dat was wel een beetje snel". Ik kon het in mijn hoofd niet bijbenen, had eigenlijk ook nog geen tijd voor mijn dochter, ik was gewoon 'op' van de topprestatie. Ook bij een vierde is het dus niet te zeggen hoe het zal gaan
Woow wat grappig eigenlijk. Omdat ik 3 hele vergelijkbare bevallingen heb gehad, kan ik me bijna niet voorstellen dat ik nu een compleet andere zal hebben. Al weet je het gewoon niet. De eerste duurde het langst en het herstel ook (52 min geperst). Maar de 2e en 3e bevalling verliepen nagenoeg identiek (beide inleidingen). Enige verschil is dat bij de 3e bevalling de persfase wederom gehalveerd werd (nr 2 26 min, nr 3 13 min) en dat ik geen wee opwekkers nodig had. Mijn lichaam gaat dus steeds meer zelf doen, daar komt het op neer. Mocht het weer een inleiding worden dan heb ik dus bevallingen van nr 2 en 3 in mijn hoofd en bij een spontane start die van nr 1, al denk ik niet dat die weer zo lang zal duren.
Bij de derde was de vk bijna te laat (bevalling van 3 kwartier, ze kwam binnen en 5 min incl nog verplaatsen naar het bevalbad een verdieping lager-later was m’n dochter er al) dus toen ik belde bij nr 4 bij de eerste krampen kwamen ze meteen en we hadden ook afgesproken dat ze niet meer weg zou gaan. Om 22:30 kwamen ze en had ik 4 cm, expres geen vliezen gebroken omdat ik het liefst die dag niet wilde bevallen. Maar om 23:37 kreeg ik persweeen en om 23:40 was ie er. Eigenwijs Ik heb echt 4 prachtige bevallingen gehad. Dus dat kan echt
Dit verhaal weet ik nog wel ja. (Zat toen als Nanoe in jouw groepje) Niet normaal zo snel! Niet wetend dat ik een jaar later hetzelfde zou doen
En je mag straks nog een keer (ok duurt nog even) gefeliciteerd! Hopelijk ook weer een vlotte bevalling dan
Hier de laatste 2x ingeleid. Bij J. Duurde hij 2u vanaf het moment dat de opwekkers aangingen, bij A. 3uur. Echter bij beide nog geen 5min geperst. Zo gepiept dus
Ik heb 4 hele verschillende bevallingen gehad, en de derde was de “makkelijkste”. De eerste een geplande keizersnede en daar heb ik de meest positieve herinneringen aan. Nummer 2 duurde van zaterdag tot dinsdagochtend, veel bloedverlies, ruggenprik die niet werkte en ik was compleet uitgeput. Derde duurde 6 uur, was verder een gewone bevalling. 4de begon te lijken op de tweede, maar dan sneller. Is uiteindelijk een keizersnede geworden omdat de ruggenprik niet werkte en mijn buikwand begon los te scheuren oid. Ik denk dat als je 3 goede bevallingen hebt gehad die niet super extreem snel gingen je niet veel zorgen hoeft te maken. Het komt toch zoals het komt