Ervaringen 5e kindje (of meer) gezocht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elisabeth83, 10 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij hebben er 5 & nog een wens voor een 6e.

De 5e vond ik niet per se heel veel lastiger. Het is wel het kind dat continu overal mee naar toe moet (school, zwemles etc) en dat is af en toe wel onhandig.
    Nu was onze jongste ook wel een plakker, hij kon tot enkele maanden terug niet zelf (in)slapen, dus dat maakt het ook wat bewerkelijker.
    Verder is het aantal vaak onhandig. 4 personen is de standaard, 6 kan ook nog wel, maar 7 wordt vaak lastig.
    Maar verder totaal geen klagen! Ik heb de overgang van 4 naar 5 niet als heel lastig ervaren :thumup:

We willen nog wel graag een 6e, al schiet dat helaas niet erg op.
    Dat is wel de laatste. Vanwege mijn leeftijd (37) is het daarna wel mooi geweest.
    Ik merk wel dat de kriebels per kind anders worden. Nu wil ik heel graag nog een kind. De babytijd hoeft niet zo nodig, terwijl ik juist een ontzettende babymoeder was.
    Dat stelt me wel wat gerust, hahaha :D

Eppo82 vindt dit leuk.
  2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Voordat ik mijn man leerde kennen wilde ik geen kinderen. Ik vond ze maar irritant (vooral huilende kinderen in een winkel), ook al was ik gek op mijn neefjes en nichtjes. Maar toen leerde ik mijn man kennen en daar wilde ik een gezin mee stichten. We hoopten dat ons 3 kinderen gegund zou zijn, maar tijdens de zwangerschap van de 3e begonnen we al over een 4e. En we hebben er 4 en ik vind het super leuk en gezellig. Nog steeds vind ik huilende kinderen in een winkel irritant, vooral van die drammerige kinderen en gelukkig ben ik gezegend met kinderen die zich in een winkel beter gedragen dan thuis:p
    Ik kan nu wel onderscheid maken tussen kinderen die hun zin niet krijgen en kinderen die bijvoorbeeld heel moe zijn en daarom huilen.

roever en Laura95 vinden dit leuk.
  3. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Pff Ik moest echt huilen bij het lezen vd schoonouders over abortus :cry: wat kunnen mensen hard en ongevoelig zij zeg!

Ik lees dus geïnteresseerd even mee. We gaan nu voor "maar" het derde kindje. (En dat was niet mijn wens/verwachting vroeger:oops:)

Mn man wilde wel een groter gezin (3kindsjes) ik vond dat we eerst maar eens moesten kijken of ik het moederschap wel aan zou kunnen en misschien ooit twee.. nou na nr 1 wilde ik vrij snel aan nr 2 en dat bevalt, hoewel ik er iets langer tussen wilde dan bij de eerste twee, maar nu al aan het dromen over de toekomst en me aaniaan het afvragen heb ik nog tijd voor 4 of misschien 5 kindjes en ja ook wel de vraag of ik dat aankan, maar eerlijk gezegd groei ik nu ook mee met deze koters in hun fases en benauwd het me allemaal niet zo meer. Misschien daarom ook dat ik in dit topic beland ben:D

Ik durf het nu ook nog niet zo goed thuis uit te spreken omdat we eerst maar eens moeten zien dat de 3e ons gegeven is.

Veel succes jullie in je keuzes en geniet van alle moois in je kindjes!

4. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    wat leuk die ervaringen te lezen wij gaan ook voor een vijfde..

maar die reacties van andere let maar op al die schoolplein moeders was bij de vierde van ons ook maar later komen ze wel in je kinderwagen gapen

Deel Deze Pagina