ervaringen aankomende miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Melaniejj, 26 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    hallo dames,

    ik heb een vraag, ik heb vandaag te horen gekregen met 9.5 weken zwangerschap dat het hartje gestopt is met kloppen bij 8.1.
    na 2 goede echos met geen voortekenen en een goed groeiende baby kwam het best wel aan.

    ik lees veel over pillen en curretages maar zijn er ook dames waarbij het vanzelf op gang kwam ?
    aangezien ik veel enge dingen lees over de pillen zit de schrik er goed in.

    ik heb nu wat kramp gevoel en lage rugpijn maar vooralsnog geen bloed.
    hoelang kan dit duren ?

    groetjes melanie
     
  2. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Hoi Melanie,

    Wat vreselijk om mee te maken. Ik heb helaas ook twee missed abortions na een kloppend hartje gehad en het is inderdaad een grote shock en heel verdrietig.

    Ik heb die twee keer gebruik gemaakt van de pillen (cytotec geloof ik). De eerste keer kwam de miskraam al vanzelf op gang, want we kwamen pas later erachter dat het hartje gestopt was. Toch heb ik de pillen nog genomen om alles los/eruit te krijgen. Dat is gelukt, ik was snel schoon.
    De tweede keer was het hartje twee dagen voor de echo gestopt, dus het was nog een hele intacte zwangerschap. Toen vreesde ik dat het moeilijk zou loskomen, maar ook toen hebben de pillen hun werk snel en goed gedaan. Ik had alleen wel veel heftigere krampen dan de eerste keer.

    Ik heb gekozen voor de pillen omdat ik bang was voor een curretage. Daar hoor je toch soms dat het je baarmoeder kan beschadigen. Maar ik ben ook niet onverdeeld positief over de pillen: ook al waren ze heel effectief, ik heb nu veel zwaardere menstruaties. Maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk.

    Ik denk dat het voor je lichaam het beste is om het af te wachten, maar daar moet je wel het geduld voor kunnen opbrengen. Ik wilde meteen van het niet levende vruchtje af. Plus dat er ook een risico is bij zowel afwachten als de pillen dat er wat restweefsel blijft zitten en je alsnog een curretage moet krijgen.

    Al met al dus een lastige en persoonlijke keuze. Het is hoe dan ook gewoon heel verdrietig.

    Ik wens je heel veel sterkte!
     
  3. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    dankje voor je reactie, wat vreselijk om hier meerdere malen door heen te moeten.
    ik merk nu dat het de dag na de echo vele malen harder aan komt dan op het moment zelf.
    en toch had ik al een naar gevoel sinds het begin van deze zwangerschap
    mijn vk heeft een afspraak voor me gemaakt bij de gynaecoloog voor morgen al dus kan ik de opties doorspreken, voor een curretage ben ik inderdaad heel bang
     
  4. loena

    loena Actief lid

    9 okt 2010
    168
    201
    43
    nederland
     
  5. loena

    loena Actief lid

    9 okt 2010
    168
    201
    43
    nederland
    Wat ontzettend sneu. Sterkte
     
  6. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Wil je onwijs veel sterkte wensen.

    Bij mij was het hartje ook gestopt op 8 weken. Ik heb ook cytotec gebruikt maar tot op heden is heel mijn cyclus nog van slag. Heb 6 maanden geen eisprong gehad en veel tussentijds bloedverlies. Wellicht door rest weefsel. De pillen waren vrij heftig en kreeg er hevige krampen door. Uiteindelijk in t ziekenhuis beland.

    Als je kan afwachten zou ik dat doen. Ik wilde er zo snel mogelijk vanaf zijn zodat ik nieuwe kansen had. Maar helaas loopt t allemaal niet voorspoedig.

    Geef het de tijd. Laat je verdriet er zijn. Het is super verdrietig en oneerlijk.

    Onwijs veel sterkte in deze moeilijke periode. Wens je alle kracht toe. Dikke knuffel
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Bij zoontje (15 wkn) was t hartje gestopt voordat wij de bevalling gingen bespreken in t ziekenhuis. Ik kreeg eerst een anti progesteron (cystotec?) en woensdags wee opwekkers (myfegyne?). Die twee kunnen ook andersom zijn geweest qua naam dan.

    Bij nr3 bleek de al aanwezige lichte bloeding inderdaad de mk al was. Hartje was er mee gestopt. Zagen al een bloeding toen uk nog hartslag had, niet veel later stopte dat, dag of 3 later kreeg ik een lichte bloeding. Zagen op de echo toen dat ukkepuk ook al was gezakt dus al onderweg was naar. Later die avond spontaan verloren. Zonder medicatie oid.
     
  8. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    ik heb nu afgewacht, afgelopen maandag is het bloeden begonnen.

    ik heb dinsdag en woensdag helse krampen gehad maar geen grote stolsels ofzo alleen kleintjes ,wel redelijk bloed.

    vandaag ben ik iets verloren ma zeer klein ? dus maar 1 groter stolsel
    inmiddels zijn de krampen bijna niet meer aanwezig hier en daar nog een kramp en het bloeden is naar normale menstruatie waarde gegaan .

    ik kan me niet voorstellen dat dit het was
     
  9. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven

    wat een nare ervaring, ik de pillen jaagde me inderdaad schrik aan ik heb vele verhalen gelezen en zag echt veel negatieve dingen
    gaat je cyclus nu weer beter ?
     
  10. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Nee cyclus is nog van slag. 29 januari de miskraam. Dus een lange weg. Heel onregelmatige cyclus. Korte LF.. het was bij mij een traumatische ervaring maar er zijn ook goede verhalen he!
     
  11. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    jeetje dan kun je ook niet fatsoenlijk vooruit maar er kan niks gedaan worden vanuit de gynaecoloog?

    hier vandaag weer krampen dus ik denk dat er nog meer gaat komen maar het schiet niet op
     
  12. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Ik heb 2x op de tafel gelegen voor een scopie en 2x was er toen een naderende eisprong. Bij de laatste keer toen de behandeling afgesloten omdat ze dacht dat men cyclus hersteld was... en al het restweefsel weg was. Helaas wel 2x na de eisprong heel snel ongesteld. Daarna geen eisprong meer gehad dus nu weer contact opgenomen met de poli maar mijn gyn heeft vakantie en ik ga bijna op vakantie. Dus sowieso weer 2 weken wachten


    Heb je bloedverlies?
     
  13. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Roni7888 ik zit in hetzelfde schuitje, "blij" te lezen dat ik niet de enige ben en dit echt een bijwerking kan zijn van de cytotec. Hier ook late eisprong en korte lf. Hele zware menstruaties met super veel bloedverlies en stolsels. De eerste was zo heftig, begon in de Hema en moest allemaal nieuwe kleren kopen... ik stroomde echt leeg. Nu om de 2u een overvolle tampon al 2d.

    @Melaniejj ben heel blij voor je dat het uitzichzelf begonnen is. Ik heb de laatste keer wel cytotec gebruikt. Ik had HG en heb ruime week gewacht maar er gebeurde niks en ik bleef maar spugen...mentaal trok ik het echt niet meer. Maar als je kunt wachten zou ik dat iedereen aanraden.
     
  14. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    @Roni7888 hopelijk komt het heel snel op gang, de gedachte dat ik geen controle had ( beetje control freak) en dat ik niet vooruit kon vond ik het ergste je hele toekomst valt even in duigen

    gister avond is denk ik het vruchtje eruit gekomen, ik had ineens extreme krampen de tranen liepen over me wangen zoveel pijn.
    daarna paar stolsels verloren en ik denk dat het erbij zat, wel verwikkeld in weefsel dus moeilijk te zien.
    de krampen zijn weg en het bloeden werd even erger en is nu zoals een menstruatie alleen nog iets roder.

    @Zuri ook al een nare ervaring brrr, was wel alles goed leeg na de miskraam ? het lijkt wel slechte na begeleiding te zijn overal na een miskraam, lees vele verhalen van vrouwen met slechte ervaringen en die worden naderhand slecht geholpen
     
  15. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte. Het klinkt inderdaad dat alles weg is.

    Ik nam Cytotec en het was na 6 uren 'over'. Ik kreeg ook opeens iets zwaardere krampen maar wel draaglijk en er was 1 stolsel die anders was dan de rest. En nadien ebden de krampen weg. Af en toe nog eens kramp omdat je baarmoeder weer moet 'krimpen' maar normaal is het binnen paar dagen zeker weg. Ik had wel maar enkel een vruchtzakje van 4-5 weken die 3 weken was blijven zitten. Dus dat was veel minder dan een vruchtje in een zakje.

    Bloeden kan nog paar dagen aanhouden en bruinverlies kan nog 2 weken duren zei mijn VK en dat was bij mij ook zo.
     
  16. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    #16 Zuri, 7 aug 2021
    Laatst bewerkt: 7 aug 2021
    Het vruchtje zit in een vruchtzakje dus als dat tegelijk komt dan zie je vooral wat wittig weefsel en niet het vruchtje zelf. Ik moest het zelf ook uit het witte weefsel halen om het te kunnen zien.

    Mijn begeleiding was vreselijk slecht ja :( de gyn wel oke, maar de verloskundige was echt schandalig. Ik wil er eigenlijk gewoon ook nooit meer heen ook. Wat een naar onvriendelijk volk zeg. Hoe kunnen ze medisch zo goed zijn, maar zo slecht op mentaal gebied?! Onbegrijpelijk.

    Ik heb 2x cytotec gehad en totaal 9 weken lang bloed verloren. Het kindje en placenta waren er met de eerste gift uit, maar er zat nog veel restweefsel dus helaas 2e gift nodig. Na de 9w bieden nog paar dagen op en af, toen heeeeeeeel hevig alsof ik weer een miskraam had en toen begon de eerste cyclus. Die is nu net afgerond ben nu ongi. Ben blij dat m'n lichaam het achter de rug heeft. Het was allemaal geen pretje.
     
  17. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    pfff lekker een andere verloskundige zoeken, ik heb geluk dat ik ten alle tijden kon bellen gelukkig dus dat was wel fijn.
    ik hoop voor je dat alles weer op gang komt zoals het hoort.

    ja hier zit ook een vlezig vliesje omheen als ik er een foto van maak dan ziet het er heel raar uit dus ik neem dan maar aan dat dat het is ik durf het niet open te maken namelijk
     
    Zuri en Roni7888 vinden dit leuk.
  18. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven

    het zou indd heel fijn zijn als het weg is dinsdag krijg ik een echo , als het dan leeg is ga ik weet met foliumzuur enzo beginnen .
    ik wacht wel 1 menstruatie zeker af om te kijken of me cyclus weer normaal op gang komt en dan toch nog een keer proberen
     
    Roni7888 vindt dit leuk.
  19. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    update:

    vandaag de echo gehad, alles is schoon en leeg ondanks dat ik schrik had omdat ik gisteravond een giga kramp kreeg aan de linkse kant.
    ik denk zelf dat dit me eisprong is geweest aangezien mijn lichaam raar is en dit nogal snel doet ( 8 dagen na mijn 2de bevalling kwam mijn eisprong al op gang de vk had dit nog nooit gezien)
    klinisch gezien is dit onmogelijk en ze wil dat als ik over 2 weken indd een menstruatie krijg haar dat laat weten, ze zei dat moet dan vastgelegd worden ze zei dat zou ik echt vet vinden :roflmao:.

    dus we gaan het zien , het bloeden is zo goed als gestopt en het is achter de rug, bedankt voor jullie verhalen en voor alle die nog een kindje willen en nog niet gelukt is heel veel succes en ik hoop dat iedereen binnekort een mooi blijvend plakkertje heeft ♡
     
    Zuul, Zuri en Roni7888 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina