Hallo allemaal Regelmatig lees ik mee op het forum, maar nu zit ik toch ergens mee en wil ik graag ervaringen vragen en delen. Wij zijn trotse ouders van onze zoon (inmiddels bijna 16 weekjes oud) Een hele goede bevalling gehad, waarbij ik ietswat ingescheurd ben bij beide schaamlippen. Daarin zijn hechtingen gezet (hoeveel weet ik niet precies) Ik had daarna heel erg last van zwelling. Ik voelde alwel in mijn vaginamond een grote vernauwing, waarvan ik ook schrok. Bij de nacontrole zag de gynaecoloog ook dat er inderdaad in mijn vaginamond een stuk wild vlees zit. Ik voel dus ook een hele harde bult/verdikking, waardoor mijn opening heel nauw is. Hij wou het toen aanstippen, maar merkte dat ik heel erg verkrampte tijdens het inwendig onderzoek en raadde me aan om het af te wachten, want hij wou niet dat ik dit als naar ging ervaren omdat ik juist zo positief terug kijk op de bevalling. Het zakt echter niet af, ik zat een paar weken geleden tegen een infectie aan en na een keer geslachtsgemeenschap deed het ook ontzettend zeer. (dit weerhoudt mij er ook telkens van en dit vind ik heel vervelend voor mijn partner) Ik voel nog steeds een hele harde bult. Nu heb ik toch al mn moed verzameld en een afspraak gemaakt om het aan te laten stippen, maar ik zie er zo ontzettend tegenop. Ik word al half misselijk met de gedachte dat hij die eendebek moet inbrengen. Wie heeft hetzelfde of ervaringen met aanstippen? Is het echt pijnlijk en heb je er na nog last van? Slinkt je litteken of valt het weg?
Na mijn eerste bevalling had ik ook een klein stukje wilt vlees, kleine bult bij de ingang van mijn vagina. Deze is door de huisarts aangestipt, maar dit heeft niet geholpen bij mij. Heb er die dag veel last van gehad en wat bloedverlies, maar dat bultje bleef zitten. Uiteindelijk is dit operatief onder narcose eraf gesneden. (Was een ingreep van 2 min en was om 11:00 alweer thuis. Hierna nooit meer last van gehad. Als ik jou was zou ik het doen.
Was dat onder plaatselijke narcose? Ik vrees echter dat het een cyste is. Iemand daar ervaringen mee?