Ik heb een Phil & Teds Vibe gekocht via MP. Echt een supermooie wagen, vind ik. Rijdt ook lekker, maar volgens mij is hij niet zo licht als een Explorer of een Classic. Heb mijn Vibe op MP gezet met het idee: Krijg ik er genoeg voor dan verkoop ik hem wellicht en koop een nieuwe Explorer of Classic. Nu heb ik een bod van bijna 600 euro gekregen. Twijfel nou wel nog steeds wat ik moet doen. Maar lees overal dat de Explorer en Classic zo lekker licht rijden? En ook geschikt zijn voor het bos e.d. Welke phil & teds raden jullie aan? Of moet ik mijn Vibe maar gewoon houden?
Hoi mischien als je zo twijfelt kun je eerst een keertje proef rijden in de winkel? Ik lees voor de rest even mee want ik zie ook het verschil niet tussen alle verschillende types niet
ja heb het idee dat de Explorer wat meer geschikter is, vooral met hobbels, drempels.. en ik loop nogal snel, ben wat dat betreft vrij sportief hahaha. De Vibe rijdt heerlijk hoor, maar is vooral chique.. Echt mooi om te zien. Maar heb het idee dat de Explorer bestand is tegen meer..
De vibe kan je ook inklappen met het tweede zitje erop. Kunnen die andere wagens dat ook of moet je het zitje er eerst afhalen? Dat lijkt me nl. nogal onhandig. Ik heb ook de vibe en vind het idd een fijne wagen, hij is alleen nogal zwaar, maar volgens mij zijn veel duowagens dat.
Ja dat is zo... mijn Vibe kan ik inderdaad inklappen met duozitje, maargoed...als het niet zo geweest was, was het geen probleem. Dat ding zit er met 2 klikken weer op Bij de overige types kun je dat volgens mij niet, nee. Ik vind de Vibe echt prachtig. En ook zeer wendbaar. Heb sinds enkele dagen wel 'iets' met het voorwiel. Toevallig altijd en alleen in een supermarkt waar ik dagelijks kom. Dan wil ik naar rechts sturen en dan gaat het voorwiel niet mee. Zo irritant. Had ie eerst echt niet. Oh ja, en het voorwiel lijkt ietwat 'gebogen' te staan. Zo was hij altijd al, maar vroeg me af of dit zo hoort? Als ik het voorwiel bekijk zie ik verder niks geks eraan. Zit ook niks los ofzo.
OEIIIIIIIIIII, lees op internet toch wel veel klachten over het voorwiel. Precies hetzelfde probleem! Hier een stukje: 'Lots of people have had problems with the front wheel of this buggy not steering properly. You can fix this by removing it, spraying Pledge in there (I guess any similar polish would work) and putting it back on. They should tell you this in the shop but don't!' Een minpuntje van de Vibe....