Vraagje! 2 vriendinnen van me hebben allebei een Maxi Cosi Mura. De ene heeft een 3, de andere heeft een 4. Beide hebben ze spijt gekregen dat ze niet voor de andere hebben gekozen. Die de 3 heeft, had liever de 4 gehad, en andersom. Nu ik zelf zwanger ben wil ik ook heel graag de mura. Maar ik twijfel enorm tussen de 3 en de 4 Ik vind de 3 een net iets vlottere uitstraling hebben, maar de 4 lijkt me stabieler. En de 4 lijkt iets compacter ingeklapt te kunnen worden. Dus ik neig naar de 4, maar ik vind de 3 echt mooier! Maar jah stabiliteit is wel veel belangrijker! Aan mijn beide vriendinnen heb ik niet veel, 'kraken' allebei hun eigen Mura af, en zijn heel lovend over de andere. Dus..... Tjah. Wie heeft er nog meer voor en nadelen van de Mura 3 en Mura 4? Gelukkig heb ik nog allllllle tijd om erover na te denken, haha Thanks alvast!
hier de 3 en hij doet niets onder voor de 4 in stabiliteit hoor. juist doordat je voor ook 2 bandjes hebt alleen dichter op mekaar. de 4 vond ik niet mooi de 3 is wat sportiever. met onze wagen gaan we naar het bos/strand/stad echt alles doen we ermee ik zou hem niet willen ruilen. je moet gaan voor wat je mooi vind. en anders ga eens rijden met de wagens van je vriendinnen dan weet je het verschil (wat echt niet veel zal zijn)
Ben het eens met Amfy. Wij hebben ook de 3 en is naar ons idee net zo stabiel als de 4. Ook wij vonden de 3 een mooiere uitstraling hebben, helemaal als je straks de reiswieg niet meer nodig hebt en het dus alleen als wandelwagen gaat gebruiken. En het inklappen van de 3 gaat net zo goed als de 4 hoor. Maar ga het anders eerst eens uittesten bij je vriendinnen..... Succes.
Goed om te lezen! Bij mijn vriendinnen heb ik het al uitgetest, de 3 leek echt minder stabiel, maar nou moet ik wel zeggen dat het een gezin is wat niet zo zuinig is op de spullen zeg maar. Hun kennende heeft het onderstel al wel heel wat smakken gemaakt, dat komt de stabiliteit denk ik ook niet ten goede. Ik zal tzt in de winkel eens met een 3 rijden, die vind ik toch echt mooier....
Ik denk dat de mura 3 net zo stabiel is als de 4. Als je wil, kan je hem omkrijgen ja, maar dat kan met de mura 4 ook. Wij hebben de 3, vonden hem zelf veel mooier dan de 4 en hij rijdt super (ok, nog niet in het echt uitgeprobeerd maar wel binnen en op het testlaantje in de winkel haha)
heb geen ervaring met deze wagen, maar wij hebben heel bewust gekozen voor 4 wielen. Wij vinden dit sowieso stabieler bij het wandelen, maar vooral bij stoepje op/ stoepje af, roltrappen en andere hindernissen.
Yep, helemaal eens met bovenstaande, wij hebben de 4 gekocht, en hebben beide testrondjes gereden met beide kinderwagens, bij de prenatal. Ook stoep op en af, en daar merkte ik duidelijk verschil met in evenwicht houden. Probeer het zelf eens uit in de winkel, dan heb je ze beide bij de hand! Succes!!! xxx
Ja, wij hebben ook de 4 gekozen nadat we bij testen in de winkel deze toch echt wat stabieler vonden aanvoelen (en ik vond de 4 ook juist weer mooier, beetje stoer, maar dat is natuurlijk persoonlijk). Maar wat die stabiliteit betreft: als er al verschil in zit zullen dat toch maar nuance-verschillen zijn. De fabrikant gaat natuurlijk niet 2 modellen van dezelfde wagen op de markt brengen, waarvan er 1 veel slechter is dan de ander. Het zal een beetje neerkomen om hoe je het zelf vind aanvoelen (en ik vond de 4 dus wat steviger), maar de 3 zal ook echt niet omklappen bij een stoepje, dus als jij die mooier vind, dan zou ik daar lekker voor gaan! Succes met je keuze! Ik heb 'm vandaag binnen gekregen en ben er de hele middag al mee aan het spelen (bak erop, stoeltje erop, maxi cosi erop, enzv )!
Wij hebben hier ook voor de vier gekozen, om bovenstaande redenen, gewoon even oefenen in de winkel. Daarbij hebben we een hond van 30 kg waar veel mee gewandeld word en dan is stevigheid echt een must
Ik ervaar nu in de praktijk niet echt problemen stoepje op stoepje af met mijn mura 3. Wat mij betreft is de 3 net zo stabiel als de 4, de wagen heeft er al heel wat kilometers op zitten, straat, bos, strand, sneeuw allemaal geen probleem met stabilieit! @DeniseG1986 ik zie niet wat de stabiliteit van je kinderwagen te maken heeft met een hond van 30 kg? Daarnaast vind ik ook de 4 niet mooi en ik vond hem minder fijn sturen dan de 3.
Hier ben ik het helemaal mee eens ik heb ook helemaal geen problemen met stoepje op af of andere terreinen, je hoeft ook maar een wiel te blokkeren op een rulle ondergrond De 3 vind ik ook stukken sportiever vooral met wandelwageninzet dat valt vooral op als ik een 4 zie.
Ik heb ook de 3, de 4 vind ik een beetje op een rolstoel lijken als je de reiswieg niet meer gebruikt En ik heb nog nooit problemen gehad met de stabiliteit! Hij heeft ook een dubbel wiel vooraan, dat scheelt ook. Die grote wielen zijn zo heerlijk!
Wij hebben ivm stabiliteit ook gekozen voor de 4, nog geen seconde spijt van gehad. Geweldige wagen, heerlijk 4 grote luchtbanden, kan er zo de 4daagse mee lopen
exact dezelfde ervaring hier! Alleen mijn schoonmoeder heeft het een keer bijna voor elkaar gekregen om de wagen om te laten kiepen, maar die is dan ook héél erg lomp! (en ik ben al lomp, maar mij is het echt nog niet overkomen)
Hier ook de Mura3. Persoonlijk vind ik de 4 best lelijk, die voorste wielen staan er zo raar voor, en verder hebben wij beide wagens getest om het verschil te zien en wij merkten eigenlijk geen verschil. Ook de verkoopster zei tegen ons dat ze beide even stabiel zijn. Inmiddels heeft 'ie al vele kilometers afgelegd en wij hebben nog geen instabiliteitsklachten. Ben nog elke keer als ik 'em gebruik happy met m'n wagen. Tis gewoon een mooie stabiele wagen en m'n oudste vindt 'em heerlijk zitten (gaat er ook in zitten relaxen als 'ie gewoon in de garage staat geparkeerd....)
Bedankt voor jullie reacties! Het lijkt erop dat het de Mura 3 gaat worden! Nou ja.....eerst maar eens even verder in de zwangerschap komen natuurlijk!
Wij hebben voor de Mura 4 gekozen omdat deze net wat compacter ingeklapt kon worden. We hebben niet zo'n grote auto en deze paste beter in de kofferbak. Verder mi geen verschil.
Wij hebben gekozen voor de mura 4, omdat ik in de winkel met een proefritje deze makkelijker vond rijden. En dan vooral met het draaien. Als ik een korte draai moest maken, lukte mij dit beter met de mura 4. Maar dit kan ook komen omdat ik gewoon niet zo handig ben... Gewoon even een proef ritje maken in de winkel, en dan je keuze maken. Succes!
Kunnen je vriendinnen het onderstel niet gewoon ruilen dan? Ik ben voor de 4 wieler gegaan. Over het algemeen een geweldige wagen! Ben er erg blij mee! De mura 4 lijkt me steviger. Het ene grote dubbele wiel van de mura 3 is erg lomp, ook in de auto, en ook als je de wielen eraf wilt halen om een klein pakketje mee te nemen, enz. Als je van de stoep af gaat met de meeste 3 wielers dan steun je op één wieltje. Ik vind dit niet stevig. Ik zou even in een winkel met een parcours uitproberen wat je het fijnst vind.