Koortslip? #foto #warning

Discussie in 'De lounge' gestart door Sue87, 24 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ha allemaal,

    Ik heb een brandend plekje op mijn lip. Het voelt wat als een korstje en eromheen schraal.
    Nu heb ik ook droge lippen, alleen dit plekje was er 2 mnd geleden ook! Dat doet nadenkeno_O Town dacht ik dat het van het op mn lip bijten was, dit doe ik namelijk als ik nadenk.

    Ik lees op internet voornamelijk over blaasjes.
    Zowel deze als vorige keer is er geen blaasje, meer een soort van korstje. (Eromheen zit nog een mini beetje lippenstift van de dag).

    Als het wel een koortslip is, wat is dan jou beste tip voor mij?

    Dank voor de hulp!
     
  2. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Lijkt mij een koortslip idd. Bij mij komt het ook altijd op dezelfde plekken terug.

    Er zijn duizenden middeltjes op de markt, maar mijn ervaring is dat met 70% alcohol deppen je de schade beperkt houdt. Sinds ik dat doe is het nooit meer doorgekomen.
     
  3. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Had van het weekend zink sulfaat lipgel gekocht. Na 2 dagen 4-6 keer per dag smeren is hij weggegaan.
     
  4. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Zoek via de website thuisarts even op koortslip. Betrouwbare site met duidelijke adviezen. Beterschap!
     
  5. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ohhwww... :( :(

    Ik heb gisteren nog mn zoon lippenbalsem van mij gegeven. Toen was het alleen nog een beetje schraal..
    Ik ga even zoeken 3n. Dank voor de adviezen!
     
  6. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Ik heb er zowat elke maand één. Meestal op of in m'n neusgat, maar naast m'n mond heb ik het ook regelmatig.

    Het kan zijn dat je, je zoon aangestoken hebt helaas :( Je bent al voor de blaasjes besmettelijk, maar het vocht uit de blaasjes is het ergst.

    Tips:

    - Virulite
    - Biostick
    - Herpotherm
    - SuperLysine+ Lippenbalsem of Zalf (werkt preventief)
    - L-Lysine supplement + Vitamine C
    - UV Factor smeren elke dag
    - Afplakken met Compeed Lipblaasjes Patch
    - Aparte handdoek gebruiken voor je gezicht
    - Die lippenstift kan je weggooien helaas
    - IJsblokje op de blaasjes houden, koortsblaasjes hebben een hekel aan kou
    - Geen glazen delen of kusjes geven terwijl je de koortslip hebt!

    Hopelijk heb je wat aan mijn tips en is de koortslip snel weer weg! :)
     
  7. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Je kan je lippenstift gewoon bewaren hoor, het virus overleeft niet buiten het lichaam
     
    mamavanR vindt dit leuk.
  8. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ohh dat is echt heel naar :(
    Omdat ik dit pas echt sinds vandaag erg heb is bij mij met vorige keer het kwartje niet gevallen van een koortslip. Heb het ook niet eerder gehad!
    Ik ga me even inlezen en hopen dat mn zoon het niet heeft :(

    Wat voel ik me nu rot zeg
     
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Weet je wat het beste helpt? Als je de koortsblaar op voelt komen - dan begint het vaak eerst te tintelen- pak iets uit de vriezer, colpack, bevroren pizza (ja echt, dat heb ik wel eens gebruikt,zat nog wel in de verpakking:rolleyes:) leg dat op het komende blaasje, ongeveer 20 minuutjes en je koortsblaar word niet zo erg als dat je er iets op gaat smeren. - zoals zovirax- Als ik er iets op smeer heb ik ongeveer 8 a 10 blaasjes en mijn hele lip dus vol zitten en uiteindelijk een fikse ontsteking met allemaal pus ( sorry voor de details). Sinds ik dit doe heb ik er nog maar 1 a 2. :eek: Wat ook helpt is lysine tabletten van 1000 mg!
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  10. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Dank voor alle tips!!
    Ik heb geen vocht in de blaasjes/korstjes dus dat valt mee.
    Na wat googlen heb ik besloten er wat teatree olie op te smeren en morgen een potje alcohol te halen. Kou lees in inderdaad ook regelmatig.

    Nu tintelt echter ineens mn hele lip, maar dat komt vast door de olie.
     
  11. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Met name het vocht is besmettelijk, dus ik zou me er niet zo druk over maken
     
  12. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Voor mij in ieder geval geen zovirax en dat soort dingen. Hier word het vaak alleen maar erger van. Tea tree is werkelijk overal goed voor. Ik heb heel wat koortslippen gehad in m'n leven en wat bij mij echt goed helpt is zinkzalf. Hierdoor droogt het uit en is het snel weg. Sterkte ermee!
     
  13. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Dat is een misvatting. Het virus kan nog een poos overleven in vochtige/vloeibare dingen. Dus bijvoorbeeld een lippenstift, crème, natte handdoek.
     
  14. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Inmiddels zijn we bijna 20 uur verder en heb ik het 2x geeept met teatree olie. Helaas wordt de rest van mijn lip er alleen mooi droog van en breekt open.
    Er is overigens nog steeds geen blaasje?
    Kan dat?
     
  15. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

     
  16. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
  17. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Oh dank voor de info. Ik houd mijn lippenstiften gewoon erbij.. veels te duur om weg te gooien :p
     
  18. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Houd er trouwens maar rekening mee dat ie regelmatig terug kan komen.

    Als ik een nacht of twee beroerd slaap en/of mijn weerstand wat minder is, voel ik hem weer opkomen.
     

Deel Deze Pagina