Wanneer dikke of dunne slaapzak en/of dekentje,

Discussie in 'Verzorging' gestart door kimd25, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimd25

    kimd25 Lid

    4 apr 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Ik vraag me soms af wat ik mijn zoontje (8 maanden) aan moet doen in bed s'nachts. Momenteel is het denk ik rond de 10-13 graden s'nachts buiten. Hij heeft dan een warme velours pyjama en een dunne slaapzak aan. Een dekentje doe ik al een tijdje niet meer, want hij is nu heel beweeglijk en trekt het los en over zijn hoofd.
    Vannacht was hij af en toe wakker en huilerig. Heeft ie niet vaak. Kan zijn dat het door tandjes komt, hij begint nu net tandjes te krijgen. Maar ik vroeg me af of hij het niet koud had. Toen ik hem vanochtend uit bed haalde had hij wel koude voetjes en zijn beentjes voelden ook een beetje koud aan. Moet ik hem dan een dikke slaapzak aandoen? Maar dan vraag ik me af wat ie aanmoet als het echt koud is straks... Toch maar weer een dekentje proberen? Misschien heeft iemand een advies? :)
     
  2. Remoon

    Remoon Actief lid

    24 aug 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    Mijn zoon, 5 maanden, heeft al wel een dikke slaapzak aan, maar zonder pyjama. Met de dunne slaapzak, had hij ook koude benen en voeten.
     
  3. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    voor de temperatuur voelen in zijn nekje! Hier heeft ze een romper met korte mouw, pyjama (Box pak met voetjes en lange mouwen) en een dunne slaapzak zonder mouwen aan. moet zeggem dat het ook nog niet koud is op haar kamer.
     
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Hier werd ze afgelopen week 's nachts wakker. Met speentje erin doen sliep ze weer door. Nu de winterslaapzak (zonder mouw, met romper korte mouw en pyama) aangedaan en ze slaapt weer als een roosje :D

    als het echt koud wordt krijgt ze romper lange mouw, dikkere pyama, mouwen aan de slaapzak. Nog opties genoeg denk ik. En met zo'n winter die we vorig jaar hebben gehad zal het best meevallen denk ik :D
     
  5. Linnepin86

    Linnepin86 Fanatiek lid

    10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Onze zoon heeft nu 's nachts een romper met lange mouwen, katoenen pyjama en een dunne slaapzak zonder mouwen aan. Ik zat me idd ook al af te vragen wat ik hem in de winter aan moet doen als het echt koud wordt. Onder een dekentje blijft hij ook niet liggen.
     
  6. Stefania

    Stefania Actief lid

    21 dec 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    Mijn dochter van 8maanden doe ik een romper aan met lange mouwen en de winterslaapzak van de hema waar ik de mouwen dan nog wel eraf heb. straks als het echt koud word dan gaan de mouwen eraan. Vind het ook heel moeilijk hoor waneer je nou wat aan moet trekken
     
  7. Babbona

    Babbona Actief lid

    20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Ik heb trouwens nooit kunnen voelen aan het nekje, voelt altijd hetzelfde.

    Hier romper lange mouw met kort pyama broekje, dun slaapzakje en een lakentje (soms dekentje over beentjes). (rond 21-23gr op kamer)
     
  8. kimd25

    kimd25 Lid

    4 apr 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Zijn nekje voelde wel warm aan. Het blijft toch een beetje uitproberen denk ik. Als het straks weer iets kouder wordt dan probeer ik eerst wel een keer een romper met lange mouwen.
    Ik vind het voor mezelf ook vaak lastig met dit weer, soms heb ik het bloedheet onder het zomerdekbed maar vaak is het zonder weer te koud.
     
  9. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik volg even. Vind het ook moeilijk soms. Nu heeft hij een dunne slaapzak en daaronder krijgt hij een romper lange mouw met broekje. Heb ook een dikkere van de HEMA. De mouwen kan ik niet gebruiken. Daarin draagt hij dan alleen een domper met truitje en GEEN broekje ( hier heeft hij dus geen mouwen van de slaapzak)

    Maar ik zag dat ze nu trappel/slaapzakken in de aanbieding hadden van prenatale. Die mouwen waren redelijk breed voor de grote handen van mijn zoontje. En qua dikte...ik weet het niet. Ik kon ook niet opmaken voor welk seizoen ze waren. Vond ze een beetje tussenin denk ik. Niet dik, ook niet dun. Wel lekker zacht.
     
  10. Fleetwood

    Fleetwood Bekend lid

    24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft dochter van vier maanden een romper aan met lange mouwen, een dunne pyjama met lange mouwen en voetjes en dan de dikke slaapzak, maar zonder mouwen. Ze heeft er wel haar laken en deken overheen liggen. Bij ons is het gauw koud boven en hoewel ze een warm nekje heeft, heeft ze wel koude handjes als ze uit bed komt.

    Het is ook moeilijk hoor, je wilt ze ook niet te warm kleden natuurlijk. Maar je zou eens wat kunnen experimenteren met het aanzetten van de mouwen of een dikkere pyjama aan te doen.

    Bij Next.co.uk hebben ze trouwens fijne pyjamaatjes met voetjes, en ze zijn er goedkoop!
     
  11. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik vind de hema dus niet zo fijn. De trappelzak zelf niet maar de mouwen zijn veel te nauw. Daar krijg ik zijn armen echt niet in. Zijn hand past niet eens door de opening! Ik heb hem wel. Een dikke maar ik heb de mouwtjes er af. Die ga ik dus niet meer kopen.

    En wat betreft koude handjes, mijn cb arts zei dat die handjes koud mogen zijn. Als het nekje maar warm is. Die handjes krijg ik nooit ondergestopt. Meneer ligt met de armen omhoog. Dus daar ga ik dan ook niet op af. Hij heeft er ook geen last van. Het hinderd hem niet in zijn slaap dus het zal wel goed zijn dan.
     

Deel Deze Pagina