Verweekte/verstreken baarmoeder en veel slijmverlies 26wk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Luna4702, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna4702

Luna4702 Lid

20 jan 2008
    74
    0
    0
    Werkvoorbereider/Tekenaar
    oldenzaal
    Hallo!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn zorgen. Ik ben nu bijna 27 weken zwanger van de 3de en heb nu 2 dagen erg veel slijmverlies. Ik heb net even inwendig gevoeld en ik kon gek genoeg erg makkerlijk bij mijn baarmoederhals! ik kan er zelfs omheen! Nu heb ik het wel vaker gecontroleerd maar het is nu wel heel erg zacht en naar mijn idee ook vrij kort! Ik voelde de kleine ook via deze weg makkerlijk en ik voelde het tegen mijn vinger aan bewegen. Normaal ligt de baby toch erg hoog? En het is toch wel erg raar dat de opening net zo groot als mijn vinger is? Sorry dat ik dit zo open en bloot uitleg maar ik maak me best wel zorgen. Zijn er meer mensen die zichzelf inwendig ondezocht hebben?

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik zou even contact opnemen met de verloskundige morgen! zij zijn deskundig op dit gebied, en kunnen je verder adviseren.
    succes, hoop voor je dat het niks is.

en op je vraag: nee, ik onderzoek mezelf niet. geen idee wat normaal of abnormaal is, en hoe dat zou moeten voelen. dat laat ik graag aan deskundigen over! ;)

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

idd vk bellen en haar laten onderzoeken, ik onderzoek mezelf ook niet, alleen een deskundige kan je vertellen wat er is.

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik heb dat ook gehad een hele tijd terug, was ik rond de 23 weken zwanger geloof ik. had harde buiken een paar keer per dag, en ging dus ook zelf voelen! dacht ook dat ik voelde dat ie wat open stond, en dat ik er makkelijk bij kon dus helemaal in paniek de verloskundige opgebeld.
    Maar die heeft me gerust gesteld.
    Ze zei dat je jezelf bijna niet goed kunt onderzoeken daaronder... dat je er moeilijk bij kunt, en ook niet helemaal goed weet hoe het wel of niet hoort te zitten. En dat ik dat voortaan ook echt niet meer moest doen.... (makkelijker gezegd dan gedaan haha)

maar jij hebt wel slijmverlies en daar vroeg ze wel om bij mij, dat had ik namelijk niet. dus ik zou gewoon even je verloskundige bellen, dan kan zij even goed beoordelen of je baarmoedermond wel of niet normaal staat.

maar wel echt ff bellen hoor! en altijd beetje overdrijven en zeggen dat je echt enorm ongerust bent. Anders blijf je in die stress zitten...

heel veel sterkte! hoop dat het niks is....

liefs muis

5. Luna4702

Luna4702 Lid

20 jan 2008
    74
    0
    0
    Werkvoorbereider/Tekenaar
    oldenzaal
    Ik ben nu op mijn werk dus even langs de vk. gaan word ook moeilijk. Denk dat ik morgen wel even ga.

Muis:

Ja ik hoor van meer dat je er normaal niet goed bij kunt dus daarom vind ik het ook zo raar dat ik dat wel kan :( Slijm heb ik vandaag gelukkig nog niet zoveel als afgelopen dagen verloren.

Weet iemand hoeveel harde buiken je gemiddeld per dag mag hebben?

Ik heb er gemiddeld 10 a 15 per dag. Niet pijnlijk maar ik voel ze wel goed en het fijnste is dan om even stil te blijven zitten. Is dit veel?

6. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Ik weet niet wat normaal is maar ik zou wel ff bellen vandaag en wacht niet tot morgen.

7. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0
    kan je niet gewoon bellen?

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik zou ook gewoon even bellen als ik jou was, dan weet je het zeker en hoef je je verder niet meer druk te maken.

9. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    En heb je nog gebeld?

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ga ook niet zelf voelen! Ik weet nl. niet wat je nu hoort te voelen en heb geen zin om me onnodig zorgen te gaan maken!

11. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Volgens mij heb je een max van 10 harde buiken per dag, maar het mogen er volgens mij ook wel eens meer zijn.
    Harde buiken kunnen geen kwaad zolang ze niet pijnlijk zijn en elkaar niet opvolgen.
    Teken dat je het wat rustiger aan moet doen.
    Suc6!

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik zou als ik jou was wel je VK bellen.
    Maar zou niet zomaar daar gaan zitten voelen.
    Straks loop je een infectie op en heb je helemaal kans dat de kleine te vroeg komt.

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

nou ik heb af en toe wel es 20 harde buiken op een dag gehad, en best een menstruatie pijn erbij.. maar mijn verloskundige zei dus dat het niet erg was,
    pas als ze 10 keer in het uur komen, dan moet je opletten, en als ze steeds heftiger worden En als je slijm verliest moet je contact opnemen.

maar ik kom echt soms makkelijk over de 10 harde buiken per dag. je baarmoeder kan ook gewoon gevoelig zijn. het moeten alleen geen weeen worden.

ik zou wat de rest ook al zegt, echt even bellen vandaag, jammer van je werk maar als er wel wat mis is vergeef je het jezelf nooit meer dat je op je werk bent blijven zitten! gewoon ff belletje tussendoor! word je zelf ook rustiger van...

liefs muis

14. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb ook een periode heel veel harde buiken gehad. Ze kunnen idd niet altijd kwaad.
    Maar je moet wel gewoon bellen. Iedereen kan hier wel wat tegen je zeggen, maar wij weten ook niets.
    Ik denk dat ze dat op je werk wel begrijpen.

15. mummy2b

mummy2b Lid

27 nov 2008
    67
    0
    0
    Een aantal weken geleden heb ik ook gevoeld, zal rond de 26 weken geweest zijn ook, toen ik me druk maakte om het een of ander. Ik kon ook gewoon bij m'n baarmoedermond en het leek inderdaad alsof die veel zachter was dan voor m'n zwangerschap en ongeveer een vinger breed open stond. De verloskundige heeft toen uitgelegd dat het uiteinde van de baarmoedermond open lijkt te staan, maar dat hij even verderop wel potdicht zit. En dat wat ik voelde dus gewoon normaal was (en dat ik er liever niet meer aan moest zitten ;) ). Ik zou me niet al teveel zorgen maken en morgen voor de zekerheid even bellen. Is toch altijd fijn om van de verloskundige te horen dat alles in orde is.

16. bolleke25

bolleke25 Actief lid

26 jun 2008
    125
    0
    0
    en? weet je al wat meer?

17. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    ik zou ook ff de verloskundige bellen!

Ik snap eigenlijk niet dat er mensen gaan voelen, wat schiet je ermee op?dalijk loop je infectie ofzo op.
    Maarja dat moet ieder voor zich weten maar mij niet gezien!

18. Vie

Vie Lid

24 okt 2007
    64
    0
    0
    Ik zou z.s.m. naar de verloskundige bellen, ik heb dit in mijn vorige zwangerschap ook gehad (slijmverlies).
    Heb alleen niet aan m'n baarmoedermond gevoeld, dus zou niet weten waar of hoe die zat...

Maar dit was voor mij de voorbode van een vroeggeboorte met 26weken...
    Ik kwam in het ziekenhuis met 4cm, omdat m'n verloskundige geen gehoor gaf aan de verhalen in mijn telefoontjes...
    Afscheiding veranderd, hoort er allemaal bij zei ze...

Beter gaan voor niks, dan dat je te laat bent...
    Luister naar je gevoel...

Liefs Vie

19. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ik ben ook erg benieuwd of je al meer weet, heb nmnlk ook weleens zelf gevoeld en vond mijn baarmoedermond ook heel erg zacht en verweekt aanvoelen en maak me sindsdien een beetje zorgen... Laat je het ons weten?

Deel Deze Pagina