ervaringen+tips Orgalutran-Ovitrelle (+ evt. Gonal)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door La femme Nikita, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hallo allemaal.

Afgelopen vrijdag ben ik begonnen met het spuiten van Gonal-F 112,5.
    Dat gaat eigenlijk allemaal goed, en woensdag moet ik beginnen met het spuiten van Orgalutran, en hoe meer ik daarover lees hoe meer ik de bibbers krijg.

Doet dat echt zeer??
    - Las, dat als je het te snel doet, het erg kan branden.
    Klopt dat??

- En zetten jullie de spuit in je buik of in je bovenbeen.
    Dit laatste zou meer zeer doen.

- Ik heb maar 3 spuiten, voor 3 dagen, en las dat als er bij het terugtrekken bloed in de spuit komt, je deze weg moet gooien.
    Hoe groot is die kans??

- Wanneer zetten jullie de spuit, het moet rond dezelfde tijd als de Gonal, toch??
    Dat las ik nu pas, en heb het advies gekregen dat ik de Orgalutran spuit 's avonds rond 22h moet zetten.
    Nu zet ik de Gonal alleen al 4 dagen om 8 uur 's ochtends.:(

Als ik het nu bereken komt mijn rooster ook nog eens door de war.
    Ze hopen volgende week maandag 's ochtends de punctie te doen, dat betekend zaterdag avond de Ovitrelle spuit.
    Maar tussen de laatste Orgalutran spuit ( die ik nu dus 's ochtends moet zetten ) en de Ovitrelle mag niet meer als 30 uur zitten, en tussen de Ovitrelle en de punctie 36 uur.

Dus vrijdag 8 uur laatste Orgalutran.
    Zaterdag 10 uur Ovitrelle, dan punctie 36 uur later is zondag avond, en niet maandag ochtend...:x

AAAH, ik weet niet wat ik moet doen.
    Daar bovenop woon ik nog eens in Duitsland, en moet alles in het Duits regelen, en woon ik niet in de stad waar de kliniek is, dus moet ik woensdag bij een telefonische afspraak alles bespreken en vragen, en vergeet ik waarschijnlijk weer de helft.:(

Even voor de verdere uitleg, woensdag heb ik bij mijn gyn. de FM, die faxt dan de uitslag naar de kliniek, en zo kan ik alles met de fert. arts over de telefoon bespreken, zonder dat ik 2 uur in de auto moet zitten voor een FM.

Tips en advies van iemand zouden erg welkom zijn, want ik zit me nu alweer behoorlijk druk te maken over woensdag...:x

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    tsja..schijnbaar is er niemand die een tip voor me heeft...

nou ja, dan zit er niks anders op als morgen maar zelf te bellen, en vragen of de dr. advies heeft...

heb geen idee of dit echt een probleem is, of dat het niet allemaal niet zo erg nauw komt...

Deel Deze Pagina