Hallo allemaal! Ik zit steeds meer te denken aan acupunctuur in verband met onze zwangerschapswens. Graag wil ik weten wat jullie ervaring hiermee is. Natuurlijk kan ik ook bellen met een acupuncturist in de buurt, maar ik wil graag eigen verhalen horen of ze nou positief of negatief zijn. Liefst positief natuurlijk Ik hoor graag van jullie!
Hoi hoi, Ik ga sinds mijn miskraam in augustus naar een accupunctuur, vooral om de rust terug te vinden en minder te piekeren. Natuurlijk hoop ik dat dan ook een volgende zwangerschap niet lang opzich laat wachten en dat deze dan wel goed gaat. De vrouw die dit doet is erg aardig en heeft al heel veel zwangere vrouwen en vrouwen met een kinderwens met positief resultaat geholpen. Zelf vind ik het idee al erg prettig dat ik daar heen ga en we gaan zien of het geholpen heeft! Succes!
Tjee, wat stom, ik ben helemaal vergeten te zeggen hoe vreselijk ik het voor je vindt van je miskraam!! Ik hoop dat je inderdaad weer rust vindt en snel weer zwanger bent. Een hele dikke knuffel!!!!
Dankje wel Tassie74! Het blijft lastig op sommige momenten. Mijn zus en ik werden ongeveer tegelijk zwanger, bij haar ging het gelukkig goed en bij mij ging het mis. Vandaag ging ze het vertellen aan de hele familie, we waren allemaal bij elkaar vanwege een feestje. Iedereen heel blij voor haat, voor mij wel dubbel. Het gaat gelukkig wel steeds beter nu en ben natuurlijk heel trots dat ik tante mag worden. Ben jij al lang bezig met zwanger worden? Het prikken valt opzich wel mee. Het zijn bepaalde punten die niet heel erg fijn zijn. Afgelopen woensdag prikte ze in mij buik, had die dag een positieve ovulatietest, dus wilde zij mijn ei zo optimaal mogelijk maken. Nou 1 naaldje in mijn buik deed toch wel echt zeer, verder is het prima te doen en vind ik het zo een fijn gevoel geven dat je er een soort van wat aan doet zeg maar. Over twee weken ga ik weer naar haar toe! Mijn zus doet overigens nu ook aan accupunctuur tijdens haar zwangerschap en wordt daar echt een stuk rustiger en minder bang door! Nog een positief verhaal dus!
Hoi Taartje, Dat lijkt mij inderdaad een heel dubbel gevoel! Je gunt het je zus (natuurlijk) en je bent dan ook blij voor haar, maar tegelijkertijd voel je jezelf leeg (lijkt mij). Wat moeilijk, hoor!! Maar wel erg leuk om tante te worden!!! Wij zijn nu vanaf mei vorig jaar bezig met een paar keer tussendoor een stop. Ik ben nu vorige week maandag geopereerd (laparoscopie met hysteroscopie) waarbij (gelukkig) alles goed is/was. Waarschijnlijk gaan wij ergens in november beginnen met IUI. Tja, acupunctuur heb ik eenmaal gedaan voor iets heel anders. En ik vond het echt verschrikkelijk pijnlijk zodat ik het toen bij die ene keer heb gelaten. Maar nu ben ik zover dat ik het toch wel zou willen proberen.
Jeetje allemaal weer erg spannend lijkt mij. Wat is de wereld soms hard hè?! Sommige mensen komt het zo gemakkelijk en bij andere gaat het zoveel moeilijker. Heel erg veel succes alvast in november. Kan me voorstellen dat als je zo'n ervaring hebt gehad je niet zo graag meer wil gaan. Ik zou het zeker nog wel een keer proberen en dan er ook bij vertellen dat je qua pijn geen goede ervaring hebt gehad. De prikjes zelf doen bij mij niet echt pijn,maar daarna draaien ze hem een beetje aan om hem dieper te zetten en dat is soms pijnlijk. Als er veel spanning in je lijf zit doet het ook meer pijn heb ik ervaren. Toch zie ik elke keer een beetje op tegen het prikken, als ze zitten voel ik niks meer. Als je zwanger wilt worden mogen ze ook niet teveel prikken, dat is dan weer wel een voordeel. Minder pijn!
Hey wat naar voor je van je verlies.... K heb zelf goede ervaringen maar had ook iemand die ook heel veel suc6 ervaringen bij zwanger worden. Zie ook mijn topic tips... K zou zelf niet naar de eetste de beste gasn maar miss een arts/ acupunctuurist. Prikken doet geen pijn.
Ik ben na mijn 2e miskraam ook acupunctuur gaan gebruiken. Ik ben rond mijn ei voor de eerste behandeling geweest en ik was warempel meteen zwanger! En belangrijker nog, het bleef goed gaan! Nu moet ik wel zeggen, ik heb een overgevoelige baarmoeder die het de eerste 2 kindjes onmogelijk heeft gemaakt om verder te groeien en daar heb ik bij de laatste zwangerschap Utrogestan voor gekregen. Het is dus niet allemaal aan de acupunctuur weg te schrijven maar ik heb het wle als prettig en rustgevend ervaren. Ook vond ik het heel fijn om er zo ''iets aaan te kunnen doen'' want ik voelde me zó machteloos.... Heel veel sterkte. Zeker met iemand zo close die haast even ver was is en blijft het zwaar en confronterend...
Dank je wel loki09! Deze verhalen willen we horen! Precies wat jij zegt, het idee er iets aan te doen omdat je je zo machteloos voelt is erg fijn!
wij waren een jaar bezig zonder resultaat toen heb ik 1 cyclus acupunctuur gedaan en toen was ik zwanger! Je weet natuurlijk niet of het daardoor komt maar het is zeker de moeite waard! Heel veel succes!
Hoi hoi, Hier ook een goed verhaal over acupunctuur. Wij zijn ook bijna 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden. Liep al in het zkh voor allerlei onderzoeken (vorig jaar oktober erachter gekomen dat ik een dubbele baarmoeder heb). We zouden in april beginnen met onze eerste iui behandeling. Ook ik geloofde er eerst niet zo in, maar had wel zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet. Vol goede moed naar de acupunctuur (zelf ben ik voor mijn eisprong bij haar geweest) en je gelooft het nooit! de maand erop had ik een positieve test in mijn handen! Daarvoor zoveel maanden geprobeerd zonder resultaat en een paar behandelingen verder ''zwanger''. Ben nu 30 weken zwanger en 2 dec uitgerekend. Even over de naaldjes. Sommige plekken zijn niet echt fijn om te prikken, maar om te zeggen dat het echt zeer doet, het valt reuze mee. Ben tot 12 weken bij haar nog geweest met behandelen maar ik geloof er zeker wel in dat zij mij heeft geholpen. Ik denk toch dat zij bepaalde blokkades heeft weggenomen. Succes verder met de beslissing