Ervaringen acupunctuur en zwanger worden/ zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Junirose, 4 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Erg benieuwd of hier iemand acupunctuur behandelingen heeft gehad voor vruchtbaarheid of herhaalde miskramen.
    Hoor en lees zo veel verschillende verhalen!
    Ik heb a.s. dinsdag een intake i.v.m. herhaalde miskramen, erg benieuwd!

    Liefs
     
  2. gate

    gate Bekend lid

    12 jun 2014
    723
    506
    93
    Geen ervaringen mee, maar wel benieuwd hoe je intake is gegaan!
     
  3. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ben er wat sceptisch over nu.... Volgens haar heb ik bloedleegte. Dus wil zeggen dat mijn organen niet voldoende bloed krijgen om hun taken uit te voeren. De baarmoeder is een bloedorgaan dus doordat die te weinig bloed krijgt kan het zijn dat mijn baarmoeder de zwangerschap niet aan kan ofzoiets. Iets in die richting. Maar vind het nogal zweverig allemaal dus ik weet niet goed wat ik ervan moet denken
     
  4. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Door onze acupuncturist die met chinese kruiden werkt ben ik zwanger geworden van onze oudste zoon . 1 jaar lang clomid geslikt zonder resultaat. 1 keer acupunctuur met chinese kruiden en meteen zwanger. Succes!
     
  5. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ik slik ook inderdaad de kruiden nu! Waar had ze jou op geprikt als ik vragen mag? Bij mij voor mijn milt en lever, zodat de doorbloeding beter is!
     
  6. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ja ik !
    Na 3 miskramen ben ik accupunctuur gaan doen tegen een miskraam , ik dacht baat het niet schaad het niet ..
    en de 4e x zwanger is goed gegaan met de accupunctuur.
    Tot 12 weken ongeveer dacht ik moest ik 2 x per week komen , vond wel bijzonder .. geen idee of het echt heeft geholpen maar ik bleef wel zwanger
     
  7. gate

    gate Bekend lid

    12 jun 2014
    723
    506
    93
    Dat is wel een succesverhaal!!
     
  8. gate

    gate Bekend lid

    12 jun 2014
    723
    506
    93
    Snap ik... aan de andere kant, niet geschoten... maar wat kun je daar verder aan doen dan??
     
  9. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ooooh dit vind ik zo fijn om te lezen! Waar ben jij toen allemaal op geprikt?
     
  10. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ze prikken op bepaalde plekken zodat de doorbloeding beter word. Ik heb advies gekregen over voeding en moet chinese kruiden slakken.
     
  11. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Ik haak ook even in, ik heb de 15de mijn intake gesprek en word wel blij van jullie verhalen.
     
  12. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113

    Dat is een goeie ..
    ik kreeg naalden in mijn benen / voeten / onderbuik en pols.
    Het was ook inderdaad voor een betere doorbloeding etc.
    Ik vond het wel bijzonder want ik had een echo rond 6 weken en had toen nog geen kloppend hartje .. ik raakte alweer helemaal in paniek en legde me weer neer bij een miskraam , direct zelfde dag contact gehad acupuncturist en die zij juist niet opgeven maar je moet vandaag langs komen en dan prikken we extra , dus zo gedaan en zo gezegd en de volgende dag mocht ik weer voor echo komen en jahoor .. ons moppie had een kloppend hartje.
    Ik geloof wel dat het mijn lichaam heeft geholpen, ziekenhuis onderzoeken wezen ook op niks uit , ik was gewoon gezond geen gekke dingen , ook mijn man kwam niks uit.
    Ik zou zeggen ga ervoor !
     
  13. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    En doe jij het voor vruchtbaarheid of heb je ook herhaalde miskramen?
     
  14. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik ben ook heel benieuwd! Inmiddels anderhalf jaar proberen, heb pcos maar heb wel eisprongen van mezelf. Zaadonderzoek was goed, al mijn bloedwaardes 2x toe ook goed. Nu eerste ronde clomid achter de rug, maar sloeg niet aan had zelfs geen eisprong (ronde daarvoor had ik ook ineens geen eisprong). Slik al multivitamine en ga naar een masseuse voor mijn fibromyalgie om knopen uit mijn spieren te halen.. Ik vind het alleen zo ongelofelijk duur.. dus ik lees even mee om te kijken of ik het toch ga overwegen!
     
  15. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Bij mij werd het gewoon vergoed !
    Geen idee welk pakket je hebt maar meestal word het echt wel grotendeels vergoed , valt volgens mij onder alternatieve geneeskunde ofzoiets ..
     
  16. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Ja mijn massages vallen ook onder alternatieve geneeskunde en ik krijg in totaal maar 8 behandelingen 40 euro vergoed.. dus dat is niet zo heel veel.. Waarvan nu 3x dus al aan de massage en de overige keren zullen daar ook naartoe gaan.. Vind met 8 keer al lastig, omdat je dus inderdaad met massages maar ook met acupunctuur in het begin elke week of om de 2 weken moet komen. Dan zit je nog met veel maanden zonder vergoeding.. Weet jij wat voor een vergoeding jij krijgt?
     
  17. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ja het is best een duur grapje... ik krijg 30 euro per behandeling vergoed tot een max van 200 euro. 1 behandeling is al 65 euro... en moet de eerste 3 weken elke week een keer laten prikken dus dan ben ik er al doorheen.. daarnaast nog kruiden slakken, 15 euro per 10 dagen wat ik niet vergoed krijg... dus ik hoop dat het ergens goed voor is..
     
  18. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    jeetje.. kruiden slakken? Hopelijk is het ergens goed voor inderdaad! Toch wel stom dat alternatieve geneeskunde zo slecht vergoed word eigenlijk.. 30 tot 200 euro is ook niet veel..
     
  19. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Hahaha oeps kruiden slikken!
    Ik had gevraagd aan de acupuncturist waarom de westerse landen zo weinig met acupunctuur doen. Zij vertelde dat alles om geld draait. Aan acupunctuur is bijna niets te verdienen. Onderzoeken en medicatie daarentegen......
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  20. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    het is 11 jaar geleden, ik weet het niet meer.
     

Deel Deze Pagina