Volgende maand wordt mijn zoon 6. Hij wil graag een superhelden feestje. Helemaal leuk dus. Ik dacht misschien is het leuk als zijn vriendjes verkleed komen? Misschien iemand hier ook al een keer gedaan? Weet iemand nog leuke spelletjes in dit thema?
Nooit zelf gedaan, maar dochter is wel een keer op een superhelden feestje geweest. Allemaal verkleed idd en ze gingen naar het bos, waar oma ergens verborgen zat😂, die moesten ze vinden.
Verkleden is altijd tof toch? Je kunt ook een superheldenspeurtocht maken? Onderweg wat fysieke opdrachten met een superhelden-tintje (Trimbaan in de buurt is dan leuk... want balanceren over de balk wordt dan natuurlijk balanceren op het randje van het dak... slingeren met het touw is al snel vliegen dmv spiderwebs en klimmen moet elke superheld wel zo af en toe... de eerste paar opdrachten zijn lastig om te verzinnen maar daarna kom je wel redelijk in de flow. Wij hebben ooit allerlei oudhollandse spelletjes omgetovert in prinsessenspelletjes... heel geslaagd!)
Onze oudste zoon was laatst op een superhelden feestje. De kinderen deden allerlei spelletjes en mochten na ieder spelletje een superhelden sticker plakken op een superhelden kaart. Bij een volle kaart kregen de kinderen een klein 'prijsje'. Onze zoon heeft het erg leuk gehad!
Dat is leuk superjollie! We gaan een nep gewicht maken en die moeten ze dan optillen.. Ze mogen zelf een masker versieren.. en ik dacht nog aan soort van ezeltje prik maar dan superhelden thema.. en blikgooien leek me ook leuk. Meer ideeën zijn welkom
Ik weet niet hoe veel tijd je nog hebt, maar ken je het boek 'secrets of superhero science'? In het kort gaat het boek over wat er nodig is om superhelden 'echt' te laten zijn, wetenschappelijk gezien. Misschien kun je er nog leuke ideeën uit halen voor het feestje.
Op het feestje waar onze zoon was hadden ze een soort ezeltje prik gemaakt van zo'n klittenband dartbord. Ook moesten ze over een soort evenwichtsbalk lopen, poppetjes uit een bak met water vissen en op iets met rubber pijltjes schieten.