onze kinderen passen niks meer van vorig jaar dus zal ik voor de komende herfst/winter nieuwe kleding moeten kopen. ik was al bezig met een lijstje te maken met wat ze nodig hebben maar mijn man klaagt dat dit veel te veel is. nu ben ik wel benieuwd of jullie dit veel vinden en hoeveel kleding jullie hebben voor jullie kinderen. voor onze zoon heb ik op het lijstje: 6 spijkerbroeken 3 joggingbroeken 6 longsleeves 5 truien 1 vest 2 winterjassen 10 hemden 20 onderbroeken (i.v.m. zindelijk worden) 4 pyjama's muts en handschoenen 2 paar schoenen voor onze dochter is dit het lijstje: 10 jurken 2 rokken 4 longsleeves 10 leggings 1 vest 2 winterjassen 10 hemden 10 onderbroeken 4 pyjama's muts en handschoenen 2 paar schoenen
10 jurken en 10 leggings vind ik wel een beetje overdreven als ik eerlijk ben, en 4 nieuwe pyjama's? Hier hebben ze er 2, als er een kapot gaat gooi ik die weg en koop ik een nieuwe
Ik koop in de uitverkoop meestal kleding, soms schoenen, op de groei. Tot nu toe werkt dit prima en heb ik altijd voorraad.
Ik koop gewoon wat ik leuk vind. Als hij iets nodig heeft krijgt hij dat gewoon. Hij heeft best veel kleding,maar hij houdt er ook van.
ik hou van kleding voor de kinderen mijn oudste van 7 heeft dit ongeveer 8 vesten 5 truien 15 shirt korte mouw 11 spijkerbroeken 9 longsleeves 5 blouses 5 pyjama's 2 paar goede schoenen 1 paar regenlaarzen 1 paar snowboots 2 winterjassen en ik ben nog niet klaar met kopen. mijn dochter van 6 heeft 10 jurken korte mouw, 10 jurkjen lange mouw 16 malloits 12 leggings 7 spijkerbroeken 9 rokjes 9 vestjes 6 shirt korte mouw 4 jumpsuites 6 truien 9 longsleeves 2 paar laarsjes 1 paar schoenen 1 paar regenlaarzen 1 paar snowboots 3 winterjassen mijn dochter van 3 heeft 20 longsleeves ( oeps ) 11 vesten 10 shirts korte mouw 6 rokjes 10 jurkjes 9 leggings 14 malloits 2 jumpsuites 2 paar laarsjes 2 paar sneakers 1 paar regenlaarsjes 1 paar snowboots 2 winterjassen mijn zoontje van bijna 1 heeft 10 longsleeves 7 truien 4 jongens malloits 9 joggingbroekjes 5 spijkerbroekjes 4 vestjes heel veel rompers 9 shirt korte mouw 2 winterjassen aapieslofjes ( schoentjes is afhankelijk van wanneer hij begint te lopen) maar ik ken een moeder met 5 kinderen waarvan zij met 2 keer per jaar kleding koopt en daar moeten de kinderen het mee doen, zij vertelde me laatst dat haar kinderen voor aankomende winter 2 spijkerbroeen k hebben 2 leggings met 2 jurkjes 1 paar schoenen 1 jas 3 shirt lange mouw en hiermee moeten ze de hele winter doen, ze wast zo vaak dat het eigenlijk allemaal de volgende dag wel weer schoon is, en ook als vlekken er bijv niet meer uit gaan of schoenen kapot zijn is het jammer dan ze moeten het seizoen er mee afmaken. ik zelf zou dat hoewel ik ook daarmee vast uit zou kunnen dat niet willen, ik vind dat het anders lijkt alsof je elke dag het zelfde aan hebt, gewassen of niet maakt niet uit, het is zo ééntonig dan, ik hou van veel afwisseling.
oh mijn dochters hebben beide trouwens ook 5 pyjamas 2 gewone katoenen (lang) 2 velours en 1 badstof ( onze zoon net zo ) ons zoontje slaapt nog in zijn slaapzak, hij heeft 3 katoenen pyjama's
ik heb zelf nog geen kinderen, maar schrik van bovenstaande hoeveelheden, waarom zoveel kleding??? ik had als kind weinig kleding en nu nog haha. ik zou zelf denken aan het volgende (voor herfst/winter): - 4 broeken (2 spijker, 2 andere) - 1-2 joggingbroeken - 2 vesten/truien - 2 overhemden/blouses - 4 longsleeves - 4 korte mouwen - 8 setjes ondergoed - 8 paar sokken - 2 piama's - 2 paar schoenen (1 voor net en 1 voor buitenspelen/school) - 1 paar sloffen - een goedkope jas voor buitenspelen/school - een eventueel nog een nette jas - gym/sport kleding Zorgen dat je meerdere combinaties kan maken met bovenstaande. Tshirt/longsleeve kan onder vest en een blouse. Of een kort shirt over een longsleeve. Etc. Kan je een week mee vooruit en in het weekend de hele boel in de was. En de week er op weer aan.
Maar in de winter moet je toch gewoon nieuwe schoenen als ze kapot zijn?? Geen truien in de winter? Alleen longsleeves? Mijn zoon zou het afsterven Vindt dat toch wel weinig hoor, dat je niet allemaal veel koopt oke en met 5 kinderen zal het best duur zijn, maar dan denk ik ook weer als je het financieel niet aan kan... Plus hoe vaker je wast, hoe sneller het vaal en lelijk wordt.
Dat is prima als je een kind hebt dat de hele dag spic en span blijft. Helaas gaat dit niet altijd zo. En dan zit je met jouw hoeveelheden behoorlijk krap.
Prima! Hier qua bovenkleding wel het dubbele, maar is teveel is mijn ervaring. Denk dat je het er prima mee redt. Ik koop ook verschillende soorten pyjama's. Dikkere en wat dunnere.
omdat het kan voor de kleding van mijn zoon zoals je kunt lezen in bovenstaande heb ik nog geen 80 euro betaald ( nieuw in de winkel) maar gewoon in de grote sale de schoenen (merk) in de aanbieding van 115 voor 25 euro en zijn winterjassen waren in februari in de sale in de winkel van 60 voor 10 euro, de broeken heb ik voor 2,50 per stuk bij de c&a de tuunte en terstal, en dat laat ik echt niet liggen, als er dan 10 broeken in de juiste maat liggen neem ik ze alle 10 mee zeker voor mijn oudste ! hij speelt zo "ruw" en slide over de grond heen met voetballen op het schoolplein en dan zitten de gaten er zo in.... als ik de broeken niet op voorhand al heb betaal ik dus minimaal 10 euro per broek ....en ik heb ze toch sowieso nodig.....dus ik heb ze gewoon al... heb nu dus ook nog extra 7 spijkerbroeken in de bewaarkast liggen. ik koop veel al van te voren en op de gok, het is met nog maar 1 keer mis gegaan met schoenen voor mijn derde, voor mijn dochter hetzelfde, ook voor haar heb ik spijkerbroeken voor 2,50 per stuk, bij haar gaan ze niet gauw kapot maar voor dat geld laat ik het dus niet liggen. ook haar schoenen zijn van 115 voor 25 euro haar jassen zijn 10 euro en 2,50 in de sale en ik heb voor haar bij de tuunte ( d-zine) 10 truien voor 10 euro gekocht ! waarvan de helft al een maatje groter voor rond januari februari en als het niet past... ach jammer dan, dan zet ik het op een weggeefhoek en maak ik er iemand anders blij mee. voor haar koop ik ook nono en moodstreet e.d. in de sale, mijn andere dochter krijgt veel van haar zus, maar mijn oudste dochter is heel lang en heel smal en mijn jongste dochter is klein van stuk en wat steviger, hierdoor passen sommige kledingstukken dus niet bij haar bouw en koop ik dus ook voor haar nieuw en ook dat gebeurd in de sale. ook haar jas was 10 euro en van cakewalk heb ik een jas kunnen scoren van 120 voor 18 euro ( nieuw maar wel vorig seizoen) ook voor mijn jongste alles in de sale, z8 noppies feetje dirkje little bampidano ..... totale setjes voor nog geen 4 euro per set.... een winterjas voor 4 euro van dirkje.... ik hou van kleding, mijn kinderen houden van kleding, samen houden we van kleding anders zou ik het "zo"kopen en ben ik minimaal het dubbele kwijt nu heb ik dus liever het in de sale zodat ik er extra van kan kopen meer voor minder dus haha.
afgelopen zomer mochten de kinderen kiezen, sandaaltjes of gympjes, als het ging regenen zouden ze natte voeten krijgen en als het warm zouden ze zweetpootjes krijgen.... maar het is niet en sandalen en dichte schoenen, ik persoonlijk vind dat wel een must, je kunt kinderen met nat weer niet op sandaaltjes laten lopen, maarja hun gaan dan gewoon het huis niet uit, ik kan dat hier niet, wij staan vaak genoeg in de regen onder de paraplu een voetbalwedstrijd te kijken van onze oudste ik vind het zelf ook veel te weinig, truien krijgen ze inderdaad niet ze zegt dat de kinderen nogal warmbloedig zijn. ook vind ik persoonlijk extra schoenen en een extra jas een must, gewoon omdat ik het vaak zat met ze meegemaakt heb dat de rits het niet meer doet, of we door de regen hebben gefietst en het in de schoenen in gedropen.... dan wil ik ze schone droge dingen aan kunnen doen. toen de moeder het aan het vertellen was op het plein tegen de moeder hoe trots ze was dat haar meiden zo blij zijn met zo weinig en dat zij per kind nog geen 50 euro kwijt aan jassen schoenen en kleding ( 2 keer per jaar 50 euro per kind) zeiden 2 van die meisjes wel dat ze eigenlijk helemaal niet blij waren, dat er jongens waren die hun pestten dat ze elke dag het zelfde aanhadden en dat ze zo graag eens wat meer meisjes achtige kleren willen met leuke laarsjes en de haren in een vlecht Ik zelf vind afwisseling wel heel belangrijk en dat hoeft niet duur, maar wel netjes en verzorgd .
Tjonge Hippo wat zielig voor die kinderen. Heb je het idee dat er geen geld genoeg is of gemakzucht???
Dat jullie dat bijhouden zeg. Ik heb wel een winterjas een tussenjas en dik vest en verder koop ik wanneer en wat ik leuk vindt en wat ik nodig vindt. Ik moest dus echt even tellen net haha. 10 paar sokken 5 jeans 6 andersoortige broeken 8 longsleeves 5 truien 3 paar schoenen Regenlaarzen 2 pyjama's Borgvest Muts en handschoenen Ontelbaar aantal rompers
beide een beetje, ze leven van 1 loon en naar haar eigen zeggen hebben ze niet veel.maar wat ik van haar begreep krijgt zij geen geld van hem, als zij make up kleding en kapper wil betalen moet zij dat doen van wat over is van de kinderslag, ik denk zelf dus dat zij op de kinderen wil besparen zodat ze er zelf ook nog een beetje bij kan lopen, terwijl haar man 100 euro oer maand spaart, ik snap dat sparen belangrijk is hoor echt waar, maar ik vind wel dat als de kinderen "tekort"komen dat je die 100 euro dan maar even niet moet sparen en dat aan je vrouw geven om van te "leven"zodat de kinderbijslag gewoon naar de kinderen kan gaan, anderzijds zegt ze ook nu ze bezig is met een thuis studie dat als zij ook werk heeft voor een paar uurtjes en dus meer inkomen dat er niets zal veranderen omdat zij de kinderen wil leren dat het niet om het uiterlijk draait en dat het niet uitmaakt wat je draagt.
heb overigens al eens aangeboden om de kleding van mijn dochter van 3 naar haar te brengen wat te klein is voor haar jongste 2 dochters... maar ze wil het niet.... is niet eerlijk voor de oudste drie ... ik zei al maar het geld dat je dan voor de jongste twee zou uitgeven kun je dan verdelen over de oudste drie zodat die ook iets meer hebben ... maar nee ze moesten het maar leren dat je niet alles kunt krijgen wat het hartje begeerd
@ Hippo ik vind het eigenlijk gewoon mishandeling hoor. Niet dat jij er iets aan kan doen, maar kom op bij Primark kun je echt zo goedkoop van alles halen. Mijn zoontje krijgt veel maar de helft is van Primark wat in zijn kast hangt hoor. Alles gaat zo stuk met deze leeftijd of het wordt vies. Maar ik zorg wel dat hij de basis dingen heeft, dat is gewoon belangrijk. Je kan je kinderen toch ook leren dat ze niet alles zomaar krijgen zonder ze zo te kort te doen? Die man van die vrouw is ook een zakhooi dan. Dat je dan niet allebei werkt prima, maar 'geef' je vrouw gewoon voldoende geld om ook voor haar zelf gewoon wat te kunnen kopen... Rare verstandshouding.
Ik ben het helemaal met je eens ! Ik vind het niet meer dan normaal dat je samen een huishouden runt en dat de 1 dan werkt en de ander het huishouden prima ! Maar als vrouw zijnde heb je net zo goed recht op nieuwe schoenen bijvoorbeeld als dit nodig is. De kinderen hebben weleens met dikke wollen sokken en slippers op school gestaan .... Schoenen kapot ... Was om te leren dat ze dan maar voorzichtiger moest omgaan met de schoenen, ook te kleine schoenen maakt niet uit is pech je trekt ze aan en anders maar blote voeten. Vind het erg sneu maar als ze geen kleding en schoenen wil aannemen .... Heb ook gezegd trek het ze aan en verkoop het en gebruik het geld voor de kinderen een dagje uit ofzo .... Maar ze is vast besloten te laten zien dat je kinderen blij kunt laten zien met weinig want als ze nu eens 1 keer per jaar een extra rokje krijgen dan zijn ze helemaal happy .....
wat normaal is moet je zelf weten Ik hoor heel vaak dat men een "setje" of 8 heeft. Dat hoeven dus geen vaste setjes te zijn, maar voor een jongen dus bv 8 broeken en 6 shirts en 2 blousjes ofzo. Dat vind ik veel te weinig, maar een ander doet het er prima mee. Ik combineer heel veel qua kleding, heb dus geen vaste setjes, maar als ik het zo zou moeten tellen dan kan ik voor beiden zeker 20 setjes zo neerleggen. Ik denk dat ze voldoende hebben.