Loon vraagje

Discussion in 'De lounge' started by MamaGiraf, Dec 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaGiraf

MamaGiraf Actief lid

May 19, 2012
    119
    7
    18
    Ik ben er achter gekomen dat mijn collega meer verdient als ik.
    We doen allebei het zelfde werk daar zit geen verschil in.
    Mag dit??

Vanmiddag heb ik een gesprek en zou dit graag aankaarten maar weet niet zo goed hoe. :(

2. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Kan het misschien in het leeftijdsverschil zitten? Of zijn jullie even oud?

3. Ezria

Ezria Bekend lid

Mar 6, 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    Ik weet zelf niet heel veel van lonen hoor maar ook ik had dit. Een vriendin en ik werkte bij dezelfde instelling, zelfde functie, zelfde uren en zelfde leeftijd maar zij verdiende meer.

Bij mij lag het eraan dat ze er langer werkte (we kregen elk jaar dat we er werkte weer een hoger loon). Misschien is dit het? En anders misschien de leeftijd?

Anders zou ik het niet weten...

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Ja dit mag, kan verschillende factoren hebben. Leeftijd, ervaring, werkt zij er al langer?

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja hoor, dat mag... Dit soort dingen zijn aan de orde van de dag.
    Misschien heeft ze beter onderhandeld, of is ze beter opgeleid, of meer ervaring...
    Is er een cao van toepassing? Dan kun je kijken of je wel goed ingeschaald bent.

6. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ja, natuurlijk mag dat. Maar je kan het uiteraard altijd bespreekbaar maken op je werk.

Vaak is het een kwestie van wie het beste voor zich opkomt krijgt het hoogste salaris. Ik ben nu 3 jaar in dienst bij mijn werkgever, maar ik verdien meer (en dan verdien ik m.i. nog weinig ;)) dan sommige collega's die al veeeeeeeel langer in dienst zijn... Gewoon omdat ik gezegd heb dat ik voor dat schijntje dat ze me boden niet zou komen en toen heb ik er € 350,-- bij gekregen.

EDIT: Het kan natuurlijk ook zo zijn dat zij ouder is, een hogere opleiding heeft, meer werkervaring, etc.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier bijna ook allemaal andere salarissen.

Heeft bij ons te maken dat je elk jaar een tree omhoog gaat totdat je aan je max zit.

8. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja hoor dat mag. Vertegenwoordigers die voor mn man werken krijgen het salaris waar ze op uitkomen tijdens het sollicitatie gesprek. De een verdient meer dan de ander, en over het algemeen halen de jongens die tijdens dat sollicitatie gesprek een mooi salaris voor zichzelf bij elkaar kletsen, ook de grootste opdrachten binnen.

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik heb er op mijn werk 400 euro bij onderhandeld :) dus heb ook meer loon dan mijn collega's in dezelfde functie. Snap best dat het zuur is, maar anders was ik er gewoon niet gaan werken :D Dus het was kiezen of delen voor mijn baas.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja dat kan, de CAO is gebaseerd op functie, functienivo en daarnaast ook ervaringsjaren. Wanneer zij er al langer werkt, heeft ze zeer waarschijnlijk meer periodieken/treden, en daardoor hoger salaris.
    Daarnaast kan het zijn dat ze heeft onderhandeld over haar beginsalaris. Je hoeft nl niet persé op trede 1 te beginnen wanneer jij ergens nieuw begint. Wanneer je al ervaring etc hebt, dan kan het goed mogelijk zijn dat je onderhandelt over bijv instappen op trede 3/4 ofzo.

En ja dat mag allemaal, mits binnen het functiehuis passend.

11. MamaGiraf

MamaGiraf Actief lid

May 19, 2012
    119
    7
    18
    Oké dat is duidelijk. Overigs werk ik er langer en ben ik iets ouder dan haar. Hopelijk kan ik er vanmiddag nog iets van maken. Bedankt voor de antwoorden

12. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Succes mamagiraf!
    laat even weten hier wat er uit is gekomen!

13. Knapie

Knapie Fanatiek lid

Nov 5, 2013
    1,524
    0
    0
    Dat kan inderdaad. Hier gaan wij bijvoorbeeld niet omhoog in loon. We hebben dan ook geen cao. De baas heeft met een ieder een loon afgesproken en zo kan het inderdaad zijn dat de een meer verdiend dan iemand anders met diezelfde functie. Ligt er maar net aan welk loon is afgesproken tijdens de sollicitatie.

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Succes :D

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Lastig hoor, maar dat mag idd. Ik kwam er laatst achter dat ik 1000 euro bruto meer verdien dan mijn directe collega. Ik ben in een goede tijd binnengekomen en veel stappen in de schaal gemaakt. Ik zit nu dus aan de top en zij nog onderin. Toch is het verschil wel heel groot gezien we exact hetzelfde werk doen.

16. famke80

famke80 Bekend lid

Aug 2, 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je kunt het gesprek met je leidinggevende hierover aangaan, en zou me dan zeker verdiepen hoe je dit het beste kunt doen.

17. IH5

IH5 Niet meer actief

Gewoon vragen dus.

Laatst las ik dat vooral vrouwen niet om loonsverhoging durven te vragen :(

Ik snap dat niet.
    Kun je toch gewoon om vragen? Of ze het geven is afwachten.
    Ze gaan het natuurlijk niet uit zichzelf aan je geven ;)

(Overigens verdien ik meer dan mijn mannelijke collega die er langer werkt en die ouder is ;) heb ik gewoon om gevraagd dus).

Share This Page