Hallo, We zijn nog twijfelen als nu of wacht gewoon even af! Hoe oud was/is je kind(eren) graag huisdier van de konijn? Mijn zoontje is 2jr en 4 maanden oud. Als we zijn bezoek bij mijn schoonfamilie en hij aait graag konijn. Maar als we kopen een konijn voor hem dan hij zorgt en/of aait konijn wel? Daarom ik vraag om welke leeftijd kan beste? Alvast bedankt!
Het lijkt me niet dat een kind van bijna 2,5 voor een dier kan zorgen... Misschien zal hij zelf het eten en drinken kunnen bijvullen, maar dan alleen als jullie dat aangeven dat dat moet gebeuren. Ga er ij ieder geval van uit dat jullie de hele verzorging moeten doen.
Eens met bovenstaande reacties. Het is voor een kind even leuk.. ze zullen af en toe kunnen helpen met eten geven, aaien.. maar ga er vanuit dat grotendeels de zorg bij de ouders terechtkomt.. Ik zou nog een paar jaar wachten.
Sorry maar het is in slecht nederlands getypt dus hopelijk snap ik wat je bedoelt en geef ik daarop antwoord. Met 2,5 kan een kind nog niet voor een dier zorgen, echter denk ik dat kleine kinderen tot een jaar of 8 uberhaubt niet voldoende voor een dier kunnen zorgen dus dat je altijd zelf voor een dier moet kiezen, of het nu een hamster een cavia of konijn is, JIJ zult hier zelf ook aandacht aan moeten besteden om het dier te voeden, en te verzorgen. kinderen zijn vaak na een paar maanden uitgekeken op het nieuwe huisdier maar dan zijn die beestjes er nog wel, denk hier goed over na!!!
Dit dus! Schaf aub geen huisdier aan omdat je kind dat zo leuk vindt. Mijn dochter vindt ook zoveel leuk,maar is er net zo snel weer op uitgekeken. En zo lopen de dierenasiel over. 😢
Ik zou het alleen doen als je het zelf ook echt leuk vindt. Zo hebben wij een hamstertje, we zijn zijn alle drie dol op hem (mijn man niet ). Ik verzorg hem het meest, de kinderen pakken hem graag op of geven hem wat te eten. Of hij er snel op uitgekeken zal zijn, dat weet je alleen door een konijn aan te schaffen. Maar wat ik al schreef, dan moet je het zelf ook wel leuk vinden, mocht je zoontje zijn interesse verliezen.
Misschien met je het onderschrift van TS even lezen mbt het schrijven... Onze dochter is bijna 3. Wij hadden zelf altijd al konijnen en ze vind ze geweldig. Wil vaak knuffelen en altijd helpen met voeren water en hok verschonen. Maar ik denk ook wel dat dit komt doordat ze hier helemaal mee op is gegroeid. Ze vraagt daardoor ook wel regelmatig zelf om naar de nijntjes te gaan, maar er zijn ook dagen dat ze alleen maar mee gaat omdat wij gaan. Ik zou niet alleen voor een peuter een konijn aanschaffen. Als je het zelf ook leuk vind, dan is het natuurlijk een ander verhaal. En liever 2 konijnen als 1...
Wij hebben wel een konijntje, maar meer omdat ik het zelf ook leuk vind. Mijn dochtertje is 3, ze vind het wel erg leuk. Helpt veel met voeren, en hok schoonmaken en knuffelt hem regelmatig. Maar zij is ook een echte dierenliefhebber. We hebben ook hondjes waar ze dol op is. Ik zou niet een konijn kopen met het idee dat je kindje de zorg op zich moet nemen.
Ik zou wachten tot de kinderen een jaar of 5 zijn. Wist je dat konijnen gezelschapsdieren zijn en ruimte nodig hebben? Doe ze niet dag en nacht in een hok! En als ze vrij rondlopen heb je verantwoordelijkheid nodig, iets dat een kind van 2,5 nog niet heeft. Misschien is een knuffelkonijn op deze leeftijd geschikter
Sorry ik ben niet duidelijk om te schrijven. Idd, natuurlijk ik zorg ook mee voor mijn zoontje want hij helpt echt graag ook mee voor mijn honden. Bedankt voor iedereen om advies en/of ervaring..
NP Wij hebben katten, vissen en een konijn. Ons zoontje is ruim 2. Als we zeggen zachtjes gaat hij zachtjes aaien. Hij is zelf een knuffelbeer. Ik denk dat je kindje het super zal vinden en zolang jij de verantwoording neemt om de verzorging en de kosten bij ziektes te dragen kan ik je het alleen maar aanraden het te doen! Je kan ook een wat ouder knaagdiertje uit het asiel nemen. De mensen daar kennen het karakter van het beestje en de fokkers worden niet gestimuleerd nog meer schattige jonkies op een overvolle dierenwereld te zetten.
2,5 is wel erg jong. Sowieso zijn konijnen of cavia's meestal een bevlieging bij kinderen. Je hoort/leest vaak genoeg dst ze na 1 maand niet meer naar de diertjes omkijken. Dus als je al een konijn koopt zou ik sowieso een dier bij een opvang halen en niet in de dierenwinkel.
2,5 is wel jong. Hij zal het konijn af en toe aaien maar meer niet. Maar als jij er ook echt voor wilt zorgen, dan kan het best. Maar misschien zou ik eerst wat informatie zoeken voordat je een konijn aanschaft. Konijnen zijn bijvoorbeeld groepsdieren en er wordt dus aangeraden om er twee aan te schaffen. Ook hebben ze genoeg ruimte nodig
Een konijn alleen wordt niet gelukkig. Het zijn groepsdieren. Zou er dus sowieso 2 nemen. Konijnen veagen daarnaast behoorlijk wat ruimte. De hokken van tegenwoordig zijn echt veel te klein. Reken per konijn op 1m2 aan ruimte. Daarnaast de gelegenheid om regelmatig vrij rond te lopen. een kindje van 2,5 zal een konijn leuk vinden maar kan er niet voor zorgen. Dus dat zal op jullie schouders komen. Wij hebben 2 hangoren. Eentje klein gekocht ander uit ern opvang. Gekoppeld en nu een heerlijk paartje. Niet erg tam maar leuk om naar hun capriolen te kijken buiten.
Mijn buren hebben konijntjes, hun kindje is net 3 (maar was 2 toen de konijntjes kwamen). Moeder zorgt voor ze, maar betrekt haar zoon daar bij en zoon speelt ook echt veel met ze. Zij heeft ook plezier in die diertjes, dus ze zijn niet aangeschaft puur voor hem.
Ik heb zelf al zeker een jaar of 16 konijnen. . Dus ook toen ik samen ging wonen😊 zou niet zonder kunnen. Kinders groeien er me op. En zijn er erg lief voor. Soms andersom niet zo, en heeft ze geen zin in aandacht haha. Nu zit ze in de bijkeuken /serre. En krijgt genoeg aandacht, in de zomer maken we een ren in de tuin en kan ze er zoveel mogelijk uit wanneer het weer het toelaat. Verzorging is er 2x per dag, en ze hoort echt wel bij het gezin. Ze heet Willow.
Meid laat die opmerking over het schrijven gewoon links liggen. Mensen kijken niet verder als dat hun neus lang Is. Een konijn Is leuk als het ook los kan lopen. Niet alleen maar in een hok