Hoi ZP’ers Toen ik de pil slikte had ik in de stopweek altijd 4 dagen hevige migraine waarvoor ik dan medicatie moest slikken om deze week door te komen. Toen ik gestopt was ivm onze kinderwens had ik echt nooit meer migraine, daarna zwanger geraakt en toen ook nooit hoofdpijn gehad, geeneens een gewoon hoofdpijntje, niets! Na de bevalling (nu ruim een jaar geleden) weer aan de pil gegaan en het is weee raak elke maand weer migraine en nu zelfs buiten de stopweek om. Doorslikken helpt niet altijd en dan krijg ik alsnog vaak migraine. Mijn vriend heeft al tig keer aangegeven dat hij vind dat ik met de pil moet stoppen en we gewoon condooms moeten gaan gebruiken maar ik vind het eng om alleen op condooms te moeten vertrouwen.. we willen zeker nog een tweede kindje maar het liefst pas over 1-2 jaar want ij ben daar nog niet aan toe. Een koperspiraal voel ik ook niet zoveel voor, misschien eventueel als het gezin compleet is Wat is jullie ervaring met het gebruik van alleen een condoom? We hebben niet achterlijk veel seks per maand ofzo. 3-4x
Als je het goed en consequent gebruikt is de kans dat je zwanger raakt met een condoom echt heel klein
Hey! Hier hetzelfde dilemma gehad! Ik mocht geen hormonale ac meer, dus er bleef weinig over.. Ik was nog niet klaar voor een volgende zwangerschap. Het eerste jaar vond ik het elke maand weer spannend. Daarna werd ik er iets rustiger onder, maar ik ben er nooit ingepland zwanger mee geworden. We waren ze op een gegeven moment wel zat, tegen die tijd was het nog wat te snel voor een tweede, maar als het toch zoi gebeuren was het ook goed. Toen hebben we alleen nog condooms gebruikt op de vruchtbare dagen (of voor het zingen de kerk uit). Hier is het altijd goed gegaan. Als we er wel echt voor gingen, was het ook altijd de eerste maand raak.
Wij gebruiken al bijna 9jaar alleen condooms of doen voor het zingen de kerk uit. Nooit ongewenst zwanger geraakt (mijn zoontje was gepland, eerste ronde raak.), nooit een condoom kapot gegaan.
Vriendin van mij wil beslist geen kinderen en kan niet tegen hormonen dus gebruikt al tien jaar alleen condooms. Nooit zwanger. Op tijd omdoen, opletten met scherpe nagels, op tijd afdoen na klaarkomen en er kan eigenlijk niks mis gaan. Als hij toch een keer scheurt, merk je dat wel. Voor extra test kun je na seks er even water in laten lopen, kijken of hij lekt. In geval van lekken, map.
Wij gebruiken de condoom al 13 jaar ofzo, en nog nooit een gescheurde gehad gewoon zorgen dat je man de juiste grootte koopt
Hier gebruiken we zo'n 7 jaar alleen een condoom. Altijd goed gegaan. Nog nooit een gescheurde condoom gehad.
Dit inderdaad. Las hier van de week meerdere malen over condooms die afglijden. Ik denk dan echt: hoe dan?! Dan heb je dus gewoon niet de juiste condooms.
Hier ook al jaaaaren en alleen zwanger geraakt als dat gepland was . Nooit afgegaan of gescheurd hoor.
Hier het eerste halfjaar condooms gebruikt. Werken echt prima hoor. Voor de zekerheid kan je ze controleren naderhand op gaatjes. Ik heb toch een koperspiraal genomen en ben er tot nu toe zo blij mee. En mijn vriend ook Zelf vind ik condooms gewoon echt niet fijn. Zo’n stuk rubber in je poes en ook het gepruts vantevoren.