Ja 't heeft zeker wel 2 Jr geduurd... Was heftige tijd, veel om gehuild ook, maar 't is goed gekomen.
Een neef van ons heeft het al jaren en is helemaal kaal, wenkbrauwen, wimpers alles is weg. Theoretisch gezien zou zn haar terug kunnen komen en hij heeft soms idd wel eens een klein plekje waar zn haar ineens weer tijdelijk gaat groeien Maar we hebben geen van allen de hoop meer dat zn haargroei nog helemaal terug zal komen.
Mijn moeder heeft dit gehad. Was erg heftig, de kale plekken waren ook behoorlijk groot. Dermatoloog had in eerste instantie niet meer te bieden dan zalf, maar dat deed niets. Uiteindelijk heeft mijn moeder ook nog injecties in de hoofdhuid gehad, maar dat deed ook nauwelijks iets. Ze kreeg een pruik, maar daar kon ze niet aan wennen. Na een 2-tal jaren kreeg ze een auto-immuun ziekte waarvoor ze hoge doseringen prednison moest krijgen. Na maand begon haar haar opeens weer te groeien en inmiddels heeft ze weer een behoorlijk volle bos haar... Dermatoloog heeft beaamd dat dit waarschijnlijk van de prednison komt, alopecia is waarschijnlijk ook een soort auto-immuun ziekte. Maar prednison is echt een paardenmiddel, met ook veel bijwerkingen, dus dat wordt voor alopecia alleen nooit gegeven... (en eerlijk, als ik zie wat de prednison gedaan heeft en hoe mijn moeder nog dagelijks worstelt met haar ziekte en de effecten van prednison, dan snap ik dat wel...) Veel sterkte!