Ik heb altijd de Medela pump in style (dubbelzijdig elektisch in 'hip' tasje) gebruikt bij Mirre. Deze is wel echt aan vervanging toe (was al een oud beestje) en ik denk er nu over om de Ameda variant aan te schaffen. Wie heeft hier ervaring mee en wat vind je ervan? Wat is goed en wat is minder? Passen de Medelaflesjes op het systeem of moet ik ook nieuwe bewaarflesjes kopen?
Ik vind het een prima kolf. En ja, de medela flesjes passen eronder. Ik kan hem alleen vergelijken met de medela kolf uit het ziekenhuis en vond de ameda beter schoon te maken (blijft geen zeepsop in het borstschild achter). Verder vind ik wel het materiaal van het borstschild wat hard. Ik heb er van die flexishields in, maar heb het idee dat er dan teveel vacuum verloren gaat om nog goed te kunnen kolven. Persoonlijk weet ik dus niet hoe die pump in style is, maar ik geloof dat die 2x zo duur is en vast niet 2x zo goed. groeten, Livia
Ik heb ook ervaring met de zkh medela en de ameda. De medela heeft zo'n tsr opweksysteem, de ameda niet. Maar bij de ameda kan je wel de snelheid en de kracht allebei traploos instellen. Hij gaat alleen niet zo snel als de medela in de eerste minuut, maar het werkt bij mij wel goed. Ik kan het alleen niet dubbelzijdig, omdat je nog een hand nodig hebt om de draaiknopjes te bedienen. Nu ik nog thuis ben en alleen af en toe kolf voor de vriezer is dat niet erg, maar straks op m'n werk wordt het wel lastiger. Ik heb ook de flexishields erbij, maar die gebruik ik niet. Mijn tepels zijn daar net iets te groot voor, die dingen verkleinen het gat en dat past dus net niet bij mij. Schoonmaken is heel makkelijk, de gebruiksaanwijzing zegt dat je ze niet hoeft uit te koken, alleen de eerste keer. Ik doe ze af en toe in de vaatwasser en heel soms in de magnetron sterilisator, lijkt mij toch wel iets schoner. En inderdaad, de medela kan nooit 2 keer beter zijn, maar is wel 2x duurder...
Misschien een stomme vraag, maar hoe zit het met big boobs en borstkolven? Zijn er kolven die niet zo geschikt zijn voor dames met een cupmaatje meer? (En dan heb ik het niet over maat DD/E ) Hoe zit dat met de Ameda kolf?
Thanks! Dat wilde ik weten! (Heb nu voedingsBH I, maar volgens mij is er alweer een cupmaat af hier, want als ik op mijn zij lig te voeden, rolt de 'bovenste' er bijna uit. )
Nog een vraagje hierover. In welke magnetronsterilisator passen de flessen die bij deze kolf horen? Niet dat ik straks een sterilisator koop en dat het niet past...
Ik gebruik hem ook en ook dubbelzijdig. Ik heb dan een bvbh met gaten erin zeg maar. Dan zet ik de borstschild in de bh gat en kan zo handsfree kolven dmv vacuum blijft het ook goed zitten. En ik heb de sterelisator van de prenatal en past alles in.
Ik heb niet zulke goede ervaringen met magnetronsteriliseren van kolfspullen, boel raakte toch vervormd. Ik vond de electrische stoomsterilisator die ik had echt IDEAAL.
Lekker volledig antwoord. Maar het kan ook aan de sterilisator gelegen hebben, óf aan de kolf, dat de medela misschien eerder vervormt? Nou ja, ik houd je advies in ieder geval in mijn achterhoofd (en neem voor de zekerheid een andere sterilisator. )
Ik heb ook de ameda en hij bevalt echt prima. Ik doe alle onderdelen altijd in de sterilisator (avent) en alles ziet er nog goed uit.
Positieve reacties dus! Niemand die weet of de Medela attributen erop passen? Zou het zo jammer vinden om de 'afgifte flesjes' niet meer als zodanig te kunnen gebruiken. En hier geen sterilisator maar een pannetje water (wij zijn denk ik het laatste gezin in Nederland zonder magnetron)
Wat ik heb gelezen is dat alle smalle flessen erop passen. Ik heb Difrax flessen en die passen er ook op. En medela naar mijn weten ook.
ik heb de medela symphonie gehuurd nadat ik uit het ziekenhuis kwam. Hier had ik ook een set bij gekocht met borstschild/ flesje. nadat ik de syphonie heb terug gebracht heb ik de ameda gehuurd. je kunt het tuutje van de slang afknippen en dan kun je dus de flesjes en het schild gebruiken voor de ameda. Zo hoefde ik dus voor de ameda geen flesjes en schild te kopen. Ik heb hem echter na een paar dagen terug gebracht omdat ik hem niet zo fijn vond. Omdat ik ft kolf en ook veel onderweg ben met mijn werk heb ik de madela freestyle gekocht. duur, maar ik ben er erg tevreden mee. als je alleen af en toe kolft zal de ameda echter beter bevallen, vooral voor dat geld.
Hier ook de Ameda Lactaline personal. Doet al ruim 6 maanden trouwe dienst, gebruik 'm elke dag en heb de 1e 3 maanden full-time gekolfd. Ben erg blij met mijn kolf. Ik steriliseer 'm in de Avent magnetronsterilisator, gaat goed.