Ik ben er niet helemaal tevreden over. Ik moet wel zeggen dat ik geen andere kolf geprobeerd heb, dus ik weet niet of het beter gaat bij andere kolven... De kolf zuigt niet goed vacuüm, dus ik moet beide kanten wel vast blijven houden als je twee kanten tegelijk wil kolven. Dit is niet handig, want je kunt zo dus niets doen, dus ook niet de knoppen bedienen... Ik merk niet dat de snelheid traploos is. Ik kan goed merken wanneer hij langzamer of sneller gaat en daar zit echt een duidelijke grens tussen. Het kolven zelf heb ik nog niet helemaal onder de knie, maar ik doe het het liefst enkelzijdig. Gelukkig kan dat makkelijk! Oja, en ligt het aan mij of lekken de bijbehorende spenen bij de aansluiting op de flesjes?
Lady Xochi, ik gebruik de borstschilden van Ameda ook. Zuigt goed vacuum. Ik heb er zo'n hands-free bh bij en zit dus altijd lekker te internetten tijdens het dubbelzijdig kolven (nu niet hoor, ben net klaar... haha). En de spenen gebruik ik niet op de flesjes. Ik gebruik alleen Avent flessen, vind die smalle dingen allemaal erg onhandig. Dus ik giet de melk over. En wat betreft de snelheid en kracht. Ik draai er nooit aan. Heb mijn fijnste stand gevonden en gebruik die al maanden. Gaat goed. Succes met kolven!
Zo'n schild is misschien wel een oplossing. Die BH's zijn er hoogstwaarschijnlijk niet in mijn maat (heb stad en land afgezocht voor een voedingsBH en uiteindelijk geslaagd in een speciaalzaak, waar alleen de allergrootste maat die ze hadden mij paste).
@ladyxochi: die beha's om te kolven gaan volgens mij niet per cupmaat. Ze zijn van rekbaar materiaal en het is eigenlijk meer een band die je om je borsten heen doet voor het kolven dan een beha. Kijk maar naar de link: De PrettyMum borstvoedingswinkel biedt alles voor borstvoeding met plezier; borstvoedingskleding, kolven, borstkolven, kolfaccessoires, voedingsbeha, borstvoedingsshirt, voedingskussens, zwangerschapslingerie, positiemode, meegroeibeha, borstvoedings O lees net dat hij tot cup G/H gaat. Weet niet welke maat je hebt, maar op zich tot redelijk groot dus. Over dat vacuum zuigen, ik heb in het begin met de medela symphony gekolft en toen had ik dat probleem ook. Had dus aldoor de flesjes vast anders vielen ze er gewoon af. Denk niet dat dat aan de ameda ligt dus. Ik ga hem deze week bestellen. Laat wel even weten tzt hoe het bevalt.
Cvp G/H gaat niet passen. Ik had van de bijenkorf een dropcup in die maat, ook rekbaar materiaal, En dat paste dus voor geen meter. Maar een meegroeiBH uvan hetzelfde merk paste dan weer wel in die maat... Hoe dan ook een risico om ze online te bestellen. Terugsturen als het niet past kan vaak niet met ondermode, of ze doen moeilijk met geld terugstorten en de verzendkosten ben je sowieso kwijt...
Ja, de verzendkosten ben je wel kwijt, maar je mag beha's gewoon terugsturen zolang het kaartje er nog aan zit. Ik bestel bijna alles online en heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met terugbetalen, maar dat moet natuurlijk iedereen voor zich weten. Ik vind het in elk geval makkelijker dan in een stinkend pashokje beha's te moeten passen. Daar heb ik graag verzendkosten voor over. Immers als ik naar de stad ga, kost het me tijd en geld.
Dat is ook weer zo. maar toch, met een moeilijke maat als de mijne, pas ik het liever eerst voor ik het koop. Was met deze voedingsBHs ok al zo irritant. Eerst gebeld naar die winkel, of ze ze hadden in mijn maat en of ze er 2 klaar wilden leggen, in twee maten. Daarna mijn man erheen gestuurd om ze op te halen. Eentje paste er gelukkig (de grootste dus) en later is mijn man teruggegaan om de andere te ruilen tegen één in dezelfde maat als de eerste. Maar dat was dus omdat ik in mijn kraambed lag en daarom zelf niet kon,
Heb je dan de Ameda: Set borstschelpen 2x XL 30,5 mm + 2x L 28,5 mm of de Ameda: flexishield? Die flexishield is 12,50 en die set borstschelpen is 17,50. Moet ik dan twee flexishields hebben? Er staat namelijk niet bij dat het een set van 2 is. Lijkt me wel handig als je een dubbel kolf hebt.
Ik heb 1 flexshield gekocht, wist ook niet of t fijn zou zijn. Niet dus. De opening is dan kleiner, dus pijnlijk met kolven. Ben niet zo heel tevreden. De zuigkracht is minder geworden en soms doet ie het bijna niet. Moet eens bellen of ik hem kan terugsturen. Vond de medela symphony fijner. Maar kun je wat prijs betreft, niet met elkaar vergelijken.
Je moet idd 2 flexishields bestellen (ze zijn per stuk). De opening is dan idd kleiner. Maar dat is voor mij juist handig. In het begin deed het pijn en had ik ze bijna weggedaan. Maar nu ik ze een tijd gebruik ben ik heel tevreden erover.
Mmmmm ... toch ook wel wat minder goede ervaringen ... Moeilijk hoor. Ik moet m ook online bestellen dus kan niet echt bekijken en zien wat ie doet ...
Stil an sich of stil vergeleken met anderen? Ik vind hem namelijk niet stil. Ook niet storend luid, overigens.
Heb hem geprobeerd en bevalt goed tot nu toe. In 10 min. 160 gekolfd, gaat wel snel zo hoor! Super dus. Was alleen vergeten de kolf te steriliseren voor gebruik dus ben bang dat ik de melk weg kan gooien... Zonde. Nou ja, anders moet ze maar in badje, ik heb nog een voorraadje in de vriezer, dus dat valt mee.
Ik moet het kolven nog onder de knie krijgen. Ik heb nu denk ik 5x gekolfd, over een periode van bijna 2 weken. Gisteren heb ik dubbel gekolfd en ik kwam tot 125 cc. Helaas moest ik toen afbreken, want mijn moeder stond op de stoep en ze had haar sleutel vergeten.
bij Borstkolven kun je de kolf ook eerst huren. bevalt de kolf dan kun je 't kopen en wordt de prijs die je aan huur betaalt hebt ervan afgetrokken. bij optie tot koop krijg je een nieuwe kolf toegestuurd.