Ervaringen Amphia Ziekenhuis Breda

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door chantal84, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    #1 chantal84, 10 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2009
    Zijn er meiden hier die ervaringen hebben met het Amphia in Breda?

Ik heb vrijdag mijn eerste afspraak met de gyn (Dr. X) ivm mijn korte luteale fase van 7/8 dgn.

Zie er best wel een beetje tegenop, officieel die MMM in...

Ben benieuwd naar jullie reacties...

2. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    #2 star81, 10 jun 2009
    hoi chantal,

wij zijn onder behandeling op de fertiliteitspoli van het amphia ziekenhuis. We moesten lang wachten voor we terecht konden (9 weken, en als je huisarts je verteld heeft dat er geen zaadcellen te vinden zijn duurt dat een eeuwigheid!)
    Maar ben wel heel tevreden over hoe alles daarna is gegaan. Echt mensen die koppen met spijkers slaan. Binnen een maand waren alle onderzoeken gedaan en uitslagen bekend.

Ik heb zelf 1 afspraak gehad bij dkt. X. Echt een aardige vrouw, ze nam heel erg de tijd om alles uit te leggen en antwoord te geven op onze vragen. Nadeel van het Amphia vind ik wel dat we steeds een andere gyn hebben. Ik heb nu 4 afspraken gehad en al 4 maal een andere gyn gehad...

De eerste keer heb ik een inwendige echo gehad. Hierbij maken ze via je vagina een echo, klinkt eng, maar het valt echt reuze mee. Voelt er nauwelijks iets van! Ik kreeg hier de tip van iemand om een wat langer truitje aan te trekken, zodat je niet zo in je blote kont loopt, dat scheelt wel. Bedenk me dan ook maar dat die artsen de hele dag niets anders doen dan naar vagina's kijken...

Veel succes vrijdag. Voor de arts hoef je iig niet bang te zijn!

liefs, star

3. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    #3 jessy1983, 11 jun 2009
    wij hebben ook as vrijdag onze eerste afspraak in het ampia maar dan lokatie oosterhout want daar konden we eerder terrecht.
    Wij hebben dr X. Ik ben erg benieuwd en ok erg gespannen.
    Ze gaan eerst bij mijn vriend kijken naar het spermaonderzoek die we al hebben gehad.
    Dat was niet bepaald goed!

4. #4 wannabe a mom, 11 jun 2009
    Ik ben al anderhalf jaar onder behandeling in het Amphia Ziekenhuis is Breda. Dr. X heb ik afgelopen maandag weer gehad bij onze 5e IUI poging. Ik krijg haar regelmatig; soms voor een echo en ik heb ze 4 keer gehad op de dag van de IUI. Ze is heel aardig en vrolijk. Ze straalt echt positiviteit uit. Ze kan ook grappig uit de hoek komen en dat kan ik wel waarderen. Ondanks dat het natuurlijke een serieuze zaak is, maakt ze soms een grapje. Vaak bij de IUI poging. Vaak ben je dan wat gespannen en zij zorgt gelijk voor een ontspannen sfeer.

Het klopt wel, dat je vaak iemand anders krijgt. Voor het hele verloop van de behandelingen/beslissingen heb ik trouwens al een tijdje dr. X (vrouwelijke arts). Zij heeft mij ook geopereerd en is goed op de hoogte van alles. (ik heb een traag werkende schildklier, verklevingen gehad etc.) De reden dat je soms iemand anders krijgt is dat ze allemaal op verschillende dagen werken. Dr. X is ook opererend arts, dus zal niet altijd bezoekuren draaien. Vaak krijg ik dus dr. X. Een paar keer heb ik dr. X (man) gehad. Ook iemand die je al gauw op je gemak stelt.

Ik ben overigens begonnen bij dr. X (vrouw), maar daar ga ik liever niet naar toe. Een beetje een norse vrouw, niet sympathiek....nee, daar heb ik niet zo veel mee. Dr. X is heel serieus, maar wel heel aardig en erg goed in wat ze allemaal doet. Ze denkt mee en ze denkt vooral aan de patiënt!

Het enige, grote nadeel van het Amphia is dat ze in het weekend geen IUI, IVF behandelingen uitvoeren. Dat is vervelend als de meest perfecte datum in het weekend valt. Ook is het lab dicht in de zomer (dit jaar van 20 juli t/m 25 augustus) en dan worden er ook geen IUI/IVF behandelingen uitgevoerd.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Ik wens je veel succes!

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hey ladies, bedankt voor jullie reacties... Morgen is het zover! Begin nu toch wel heel zenuwachtig te worden hoor!

Gaan ze met zo'n vaginale echo ook over je buik heen?? Ik heb namelijk nu een navelpiercing is een beetje aan het ontsteken is. Moet die er dan uit??

Deel Deze Pagina